Afgelopen donderdag is helaas mijn laatste nijntje overleden, waarschijnlijk aan een hartaanval.
Toch vind ik het hebben van konijnen erg leuk, al is het alleen maar om naar te kijken. Ik ben me aan het oriënteren naar een ras en ik ben best weg van de lotharinger.
Maar waar ik eigenlijk een vraagje over heb, wát zet je nou voor een konijn neer, waar ze echt wat aan hebben? Ik heb de beschikking over een ren van 25m2 dus ruimte genoeg. Zelf dacht ik aan een heuvel waarin ik hun hol kan maken (vind zo'n hok eigenlijk foeilelijk) waar ze in kunnen slapen/ schuilen e.d. Deze moet dan wel verstevigd worden uiteraard. Waarmee zou ik zoiets stevig genoeg kunnen maken? Ik heb nog een (grote) bult zwart zand, maar met alleen goed aanstampen kom ik niet zo ver denk ik
Maar met zo'n hol kan ik dus ook direct een heuvel creëren. Wat nog meer? De boomstam die er nu in ligt werd amper gebruik van gemaakt door mijn vorige nijntjes. Wellicht verkeerde vorm? Wat hebben jullie in de ren liggen en waar gebruik van gemaakt wordt? Het moet wel bestendig zijn tegen het weer en er een beetje natuurlijk uit zien.
Iemand ideetjes?

Het had een deksel bovenaan en aan de zijkanten kon je er van die grote afvoerbuizen aan indraaien of vastmaken. Ze zette die bak zo in het midden van de heuvel zodat alles onder zit maar men net nog het deksel bovenop kan open doen. En dan een 2 tal buizen die er uit vertrekken naar buiten aan het begin van de heuvel. Dan was het net zo dat ze onderaan de heuvel hun hol in kruipen naar het midden waar het nachthok was. Als er dan iets was met een konijn of het schoongemaakt moest worden moest je maar bovenaan het deksel openen en je kon er aan.

maar heb het met liefde voor ze over
Maar mocht je het praktisch ook goed kunnen realiseren, dan hoor ik het graag!!
Ik ben er zelf niet uitgekomen toen die tijd. Haha.