Konijn weggelopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Konijn weggelopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:24

Vannacht of vanochtend is m'n konijn weggelopen. Hij kan dus zomaar al enkele uren weg zijn. Vind het vreselijk aangezien hij al heel wat jaren mijn maatje is.

Nu wil ik er graag alles aan doen om hem terug te vinden. Inmiddels heb ik in de hele buurt briefjes in de brievenbus gedaan met omschrijving en foto. Heb een aantal lantaarnpalen beplakt met diezelfde omschrijving en foto, heb melding gemaakt bij Amivedi, ga zometeen bij de dierenartsen een briefje in de bus doen en heb voer in de tuin neergezet.

Heb zo goed en kwaad als het kon in de buurt rondgekeken. Het gras staat alleen erg hoog en veel tuinen zijn afgesloten.
Tot hoever zou ik moeten zoeken? Alleen naaste buren? Of ook verder? Het is een nieuwbouwwijk en voor het huis ligt een braakliggend terrein. Zou ik daar moeten speuren? Ik weet het niet.

Mochten jullie tips hebben, dan hoor ik het graag!

(Konijn zit overigens alleen, dus geen vriendje naar wie hij opzoek zal gaan)

fenijro_tani

Re: Konijn weggelopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:36

Mijn konijn is ook meerdere keren weggelopen, ik zou verder dan buren zoeken, dat terrein bekijken is een goed idee!
Ken je mensen in de buurt met konijnen? Daar kan je langs om te vragen of ze een oogje open kunnen houden.
Beide konijnen van mij gingen ook langs andere konijnen.
Ik zou ook langs huizen in de buurt gaan of ze hem hebben gezien, en als ze hem zien of ze het kunnen doorgeven.

Mijne liepen echt heel vaak weg, als ze het een keer doen is de kans groot dat ze het vaker doen.

Geruststellend: mijn konij was 3+ dagen weg, soms een week maar we vonden haar altijd, en ze bleef i de straat of de straat achter ons!

Is hij weggelopen door een gat?
Dan zou ik gaas onder het hok doen.
Is hij er misschien overheen geklommen? Dan zou ik er gaas overheen doen.

Succes!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:38

Heb je het al op Facebook gemeld? Er zijn diverse konijnengroepen waar je het kunt neerzetten.

Stef_Alinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:45

ik zou het hok iig open zetten of de ren en dan voer neerzetten.

indd overal kijken en langsgaan!
Is de plek waar je konijn staat open?
Er zijn al meerdere konijnen gestolen gewoon uit hun ren en hok.
Zelfs wat gelezen over iemand met een winkel die dan op het buiten plaatsje achter, waar je dus eerst voor door de winkel moet, daar waren gewoon de baby konijnen gestolen van 3 weken oud.

En als het konijn buiten zit kan het dan niet zo zijn dat het konijn een hol gegraven heeft?

Toen mijn vorige konijnen buiten stonden waren ze ook wel eens losgebroken en dan gingen ze bij de buren de plantjes opeten dat heeft mij veel plantjes gekost om te vergoeden.
Of ik was ver aan het zoeken en zaten ze gewoon ergens onder in mijn eigen tuin :p

Toen werd de buurman het zat en die riep over de heg dat als ik er niet iets aan ging doen hij ze de sloot in zou trappen...
Achter ons huis zat een sloot gelijk aan de tuin.
Die vrouw zei nog dat ze het best leuk vond maar die man pff wat een vent was dat.
Toen gezorgd dat er nergens meer wat open stond en alles goed afgedekt bij de ren de bovenkant ook helemaal dicht gemaakt, en toen lukte het ze niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:47

Heb denk ik 60 briefjes verspreid in de buurt. Heb nog niks op Facebook staan, maar ga er eens naar kijken.
Ik ben zelf zo dom geweest het hok open te laten staan, dus het is echt m'n eigen domme schuld. Heb z'n hok nu open staan en zowel in z'n hok als daar omheen wat lekkers gelegd.

Ga zometeen eens op dat braakliggend terrein kijken.
Ga ook eens door het hoge gras heenlopen. Er is niets doorheen te zien, maar wellicht verstopt hij zich ook wel.
Het is geen schuchter konijn. Best een brutale aap!