konijn eet geen hooi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xponylove

konijn eet geen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 19:01

Hoi, mijn konijntje heeft eigenlijk al zijn hele leven gehad dat hij niet echt hooi at ofzo. miss lust hij het niet? Vroeger lustte hij ook geen wortel :D
Maar wat moet ik doen? We hebben al verschillende soorten kruidenhooi geprobeerd

Valentijn5

Re: konijn eet geen hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:58

Ik heb ook zo'n konijn gehad. Die lustte ook geen wortel maar wel snoepjes uit de dierenwinkel dan. Hij heeft helaas wel flink last gehad van haakjes en dan eten ze ook niet veel. Dus misschien is er wat met hem aan de hand. Anders moet je iets anders aan hem proberen voor te schotelen. Sterkte!!

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:05

Krijgt hij biks? Zoja, hoeveel? Anders gewoon minder geven, dan gaat hij vanzelf wel hooi eten. Hooi is echt de basis van een konijn. 20gr biks per dag is al genoeg voor een konijn, en dan onbeperkt hooi. Nu ik mijn konijn minder eten geef, eet hij ook meer hooi

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:08

Hoeveel biks krijgt hij?

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 10:14

hij krijgt 1 klein tomaten tinnetje met biks. hij is zelf 1,4 kilo

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:17

Dat is in principe prima!!

Heb je wel eens verschillende soorten geprobeerd?
Sommige konijnen zijn verzot op kruidenhooi met rozenbottel of wortel!
Zelf haal ik hooi van de boer weg.
Lekker groen, droog en structuurrijk. Hij krijgt onbeperkt, en binnen 3 dagen heeft hij zijn (bloemenhangnet) ruif leeg.

Dit hooi ruikt lekker, fris, en hij eet het alsof het gras is!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:36

Weeg eens hoeveel biks je geeft. Zo'n bakje lijkt klein, maar als het kleine korrels zijn gaat er nog best wel wat in. Je nijn is maar een kleintje, 20 gr per dag zou idd meer dan genoeg moeten zijn.

Mijn nijnen eten allemaal slecht als ik hooi uit de winkel geef. Blijkbaar is dat toch echt niet zo smakelijk. Kruidenhooi ging beter, maar ook zeer beperkt. Ik geef ze nu het hooi van mn paarden, mooi grof en lekker fris hooi. Als je zelf geen paarden of verzorgpaarden hebt, zou ik toch even ergens 1 baaltje kopen, dikke kans dat hij dit veel beter eet. Mijn nijnen eten allemaal een flinke hand vol per dag weg.
Zit hij trouwens bewust alleen? Kan ook meespelen, als ze eenzaam zijn eten ze ook veel slechter.

xponylove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-15 10:45

ja, hij zit alleen, maar ik geef hem heel veel aandacht en hij zit buiten altijd in z'n ren

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:47

Dat hij alleen zit was me duidelijk, aandacht en een ren zijn geen vervanging van een soortgenoot. Daarom vroeg ik of hij bewust alleen zat. Met een maatje erbij eten ze vaak ook beter.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:48

Hooi uit de dierenwinkel is nu niet echt de beste kwaliteit.Misschien kun je bij een boer of manege een plakje kopen.Vaak goedkoper en veel betere kwaliteit...je zou eens een handje kalverhooi kunnen proberen.Heel smakelijk en niet te hooi in eiwitten.

Een maatje is ook zeker aan te bevelen :j