Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Mijn katten kunnen sowieso altijd in de mandjes. Ik heb de ene aangeleerd dat als ik op het mandje tik, dan ze er dan in gaat en een snoepje krijgt.
) naar mijn mening hun hele leven plezier van.
[***] schreef:Ik vraag me heel erg af, waarom mensen tegenwoordig hun kat willen laten wennen aan reizen en de reismand.
(Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Normaal gesproken neem je je kat alleen mee in de auto om naar de DA te gaan toch? Voor die 1x per jaar zou het voor mij niet uitmaken hoe fijn ze die reismand wel niet vinden.
En ja ik heb altijd katten gehad en heb er nu ook 2.
Beiden hebben een hekel om dat ding in te gaan, miauwen eerst een beetje, maar zijn daarna gewoon stil.
Moet ik ze dan vaker dan nodig gaan pesten met het in zo'n mandje stoppen?
Citaat:Ik vraag me heel erg af, waarom mensen tegenwoordig hun kat willen laten wennen aan reizen en de reismand.
(Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Normaal gesproken neem je je kat alleen mee in de auto om naar de DA te gaan toch? Voor die 1x per jaar zou het voor mij niet uitmaken hoe fijn ze die reismand wel niet vinden.
en juist omdat ie zo vaak de auto mee in is geweest was ie daar erg relaxt onder) maar gaat wel met enige regelmaat mee naar m'n schoonouders (op 3 kwartier rijden) en we hebben hem in het begin daardoor wekelijks/om de twee weken meegenomen. Het is imo fijner om ze van jongs af aan te laten wennen, na 2 weken stopte deze heer met brullen en ging ie gewoon slapen tot dat ie merkte dat we in Ouddurrep waren
) en was ie dus overal aan gewend, auto; no problem.