Ik open dit topic omdat ik ideeën op wil doen en meningen/ervaringen wil weten over het houden van vissen in een klein aquarium. Voorheen heb ik altijd aquaria gehad, van klein tot groot dus ik weet wat er allemaal komt kijken bij het opstarten van een aquarium. Sinds kort woon ik weer alleen op een klein 2 kamerappartementje. Helaas heb ik dus geen ruimte voor een groot aquarium. Maar een 30x60 bakje (of kleiner) past makkelijk. Nou is mijn vraag, wat zijn hier leuke visjes voor. Zelf vind ik dwerggourami's prachtig maar daarvoor is de bak naar mijn mening net iets te klein. Ik zat ook nog te denken aan de betta splendens of rasbora galaxys. Dus tips over deze vissen zijn ook welkom! Garnalen zit ik ook aan te denken. Enkel heb ik daar 0 ervaring mee dus ook daarover zijn tips meer dan welkom!
Ik zou er geen vissen in zetten. 30x60 is echt maar heel klein. Garnaaltjes zijn idd wel leuk om er in te stoppen Ook leuk om naar te kijken, vindt ik altijd. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar er zijn zat bokkers die dat wel hebben!
In een 60cm kun je best visjes houden hoor. Een Juwel Rekord 600 is wat dat betreft een fijne bak, want daar zit de filter al in, dan heb je geen gedoe met externe filters. Ik wil je wel aanraden om je goed in te lezen! Vooral het onderhoud en de keuze van planten is iets waar ik me even in zou verdiepen.
Wat zou kunnen in een 60cm aquarium op 22C:
10x Corydoras Pygmaeus OF 7x Corydoras Panda met 1x Betta Splendens man of vrouw OF 10x Japonica/Vuurgarnalen
ChristaMoor
Geplaatst: 17-07-15 10:56
Wij hebben sinds zondag een eel klein bakje (30 ltr). Deze hebben we extra aangeschaft voor onze jonge (levenbarende) visjes. In de grote bak zaten ze in een "werp"bakje, dit vond ik te klein. Nu zitten ze (bakje gevuld met water uit het aquarium) in het 30 ltr bakje samen met wat vuurgarnaaltjes. Leuk hoor! Maar voor volwassen vissen vind ik het te klein.
Vanillia
Geplaatst: 17-07-15 11:41
Een Juwel Rekord 600 (60x31x40) heeft een inhoud van ongeveer 60L, dat is 2x zoveel als jouw bakje ChristaMoor