Long story short...mijn poes is ziek. Meerdere DA bezoekjes verder met te hoge leverwaardes en afwijkende eiwitwaardes sloeg de behandeling met AB en prednoral niet aan (na 4 dagen). Poes ging achteruit. I.o met mijn DA (in wie ik ontzettend veel vertrouwen heb) besloten om de dosis prednoral te verhogen naar 30 mg pd gedurende 5 dagen. Hierna 20mg pd en na 10 dagen hierop opnieuw bloedonderzoek. Echter, poes moest na 24 uur na eerste megadosis verbetering laten zien. Dat deed ze, dus we gingen door. Ze zit nu op dag 4 vd 30 mg prednoral. Goede momenten waarin ze wil eten, zich wast,dde krabpaal gebruikt en rondloopt wisselen zich af met slechte momenten van apathie,versnelde ademhaling en terugtrekken. M.n na eten zie je dit, onze gedachte hierbij was galwegontsteking m.n ook gezien de verhoogde lever. Narcose is geen optie ivm zware hartruis. Ik weet niet zo goed meer wat te doen, Google levert me wisselende verhalen op, algemeen genomen zie je bij dit soort gevallen een langere AB kuur. Ik overleg morgen weer met DA, zijn er Bokkers die enig idee hebben waar te zoeken/aan te denken? Ik laat haar gaan als het niet meer wil, maar die keuze nu maken valt me heel,heel zwaar gezien haar goede momenten...
Casarell
Geplaatst: 16-07-15 21:29
Is het niet mogelijk dat ze er een maagprobleem bij heeft gekregen? Overleg eens of je iets van een maagbeschermer kan geven.. De medicijnen die ze nu heeft zijn niet mild nl..
Ik heb een kater op de grond gaat liggen als ik zijn eten in zijn bak doe, en hij reageert dan nergens meer op. En na een minuut of 2 loopt hij naar zijn bak om te eten.
DA kon er ook geen verklaring voor geven; maar nu zijn voerbak hoger staat is er niks meer aan het handje. Ook typerend voor een maag probleem, alleen vrij simpel opgelost..
Bij jouw poes is het duidelijk dat ze last heeft als dr maag vol is.. heeft ze wel een goeie maag lediging? Misschien niet het leukste, maar ik zou anders toch een scopie laten doen.. dan weet je wat.. Sterkte!