Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Evt van achter een boom kun je je hond zelf ook wat in de gaten houden.
plutolover schreef:Zodra ze komt beloon ik haar met een aai of balletje. Straffen als ze niet komt doe ik niet want krijg haar niet te pakken, ik negeer het,
Ik roep haar met haar naam, of commando hier!. Maar ze hoort of ziet me dan echt niet in soms rent ze wel 50 meter of meer met de andere hond mee, ze gaat helemaal op in t spel. Met honden die niet mee willen spelen komt ze uiteindelijke terug en beloon ik haar of ze de jackpot gewonnen heeft. Maar met honden die mee spelen maar keurig met hun baas mee lopen, en ik dan andere kant op loop, reageert ze niet op mij.
Zodra de eigenaar even haar hond vast Houdt en ik haar dan roept, dan komt te uiteindelijk ook. Want tenslotte speelt de andere hond dan niet meer met haar mij.
Ik kan ook enya constant vast doen, maar zo leert ze het nooit. ( of is dat een verkeerde gedachte van mij)
mirriezz schreef:tsja, ze is jong, puberend en die andere hond is veel leuker dan de baas. Wat verwacht je? Welke hond heeft hier geen last van?
Ik denk dat je het lekker even moet aanzien. Laat haar nog een paar maandjes gaan, en daarna gaat ze het echt wel leren.
Mocht je al iets willen doen: misschien kun je jezelf "verstoppen" als ze aan het spelen is. Bij onze hond werkt dat om zijn aandacht te krijgen. Hij is heel aanhankelijk, en o zo bang dat hij je kwijt raakt. Als hij ongehoorzaam is ga ik dus wel eens achter een boom staan ofzo, wachten tot hij naar me toe komt. Vaak komt hij dan op een holletje en focust daarna beter op mij. Stel je namelijk voor dat hij me echt kwijt zou raken! xD
Dit gaat natuurlijk wel alleen als je zeker weet dat je hond dan wel naar jou komt zoeken. En niet te moeilijk verstoppen heEvt van achter een boom kun je je hond zelf ook wat in de gaten houden.
plutolover schreef:Zodra ze komt beloon ik haar met een aai of balletje. Straffen als ze niet komt doe ik niet want krijg haar niet te pakken, ik negeer het,
Ik roep haar met haar naam, of commando hier!. Maar ze hoort of ziet me dan echt niet in soms rent ze wel 50 meter of meer met de andere hond mee, ze gaat helemaal op in t spel. Met honden die niet mee willen spelen komt ze uiteindelijke terug en beloon ik haar of ze de jackpot gewonnen heeft. Maar met honden die mee spelen maar keurig met hun baas mee lopen, en ik dan andere kant op loop, reageert ze niet op mij.
Zodra de eigenaar even haar hond vast Houdt en ik haar dan roept, dan komt te uiteindelijk ook. Want tenslotte speelt de andere hond dan niet meer met haar mij.
Ik kan ook enya constant vast doen, maar zo leert ze het nooit. ( of is dat een verkeerde gedachte van mij)