Wie kan me helpen in mijn zoektocht naar het perfecte kattenluik?? Wij hebben een geholpen opvangkater in de schuur wonen, echt een hele lieverd. We ontwormen en ontvlooien hem regelmatig, maar ondanks de bakken voer die we neerzetten, staat hij wel heel mager nu. We weten dat hij met 'vreemde' katten vecht en waarschijnlijk moet hij ook dikwijls voor zijn korrels vechten.
Ik weet dat er kattenluikjes bestaan die via chipherkenning werken, dus dit wil ik aanschaffen. Zo kan enkel mijn kat binnen en blijven alle andere katten buiten.
Ik heb al even rondgekeken op internet en vind 2 merken: Petporte (of Petsafe) smartflap en de Sureflap. Over beide lees ik dat vreemde katten toch binnen weten te raken, dat de batterij van de Sureflap heel snel vervangen moet worden, dat het klepje om het poortje dicht te houden bij de Petporte het snel laat afweten, dat het deurtje niet snel genoeg opent of net weer te lang openstaat, dat de katten bang zijn van het luide klikgeluidje enzovoort...
Ik wil dus eigenlijk geen van beide aanschaffen, want het luikje moet echt alle vreemde katten buiten houden en liefst niet na enkele dagen stuk zijn. Ik wil dieper in de buidel tasten dan de kostprijs van de Sureflap en Petporte, maar dan moet het ding echt wel heel goed werken. Ik wil geen rommel aanschaffen
Dus wie-o-wie heeft ervaring met andere luikjes, of kan mij misschien toch overtuigen om één van deze merken te kopen (zijn er eigenlijk andere merken
)?Deze oranje heer zal jullie dankbaar zijn!

(Het luikje komt op de plek van het rondje op de foto)

Denk dat ik dan toch maar voor de Petporte/Petsafe ga... Hopelijk lukt het die vreemde katten niet om het deurtje open te krijgen en gaat de onze er wel makkelijk door