Zeer goed kattenluikje met chip gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djeenie

Zeer goed kattenluikje met chip gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 15:56

:wave: Wie kan me helpen in mijn zoektocht naar het perfecte kattenluik??

Wij hebben een geholpen opvangkater in de schuur wonen, echt een hele lieverd. We ontwormen en ontvlooien hem regelmatig, maar ondanks de bakken voer die we neerzetten, staat hij wel heel mager nu. We weten dat hij met 'vreemde' katten vecht en waarschijnlijk moet hij ook dikwijls voor zijn korrels vechten.

Ik weet dat er kattenluikjes bestaan die via chipherkenning werken, dus dit wil ik aanschaffen. Zo kan enkel mijn kat binnen en blijven alle andere katten buiten.

Ik heb al even rondgekeken op internet en vind 2 merken: Petporte (of Petsafe) smartflap en de Sureflap. Over beide lees ik dat vreemde katten toch binnen weten te raken, dat de batterij van de Sureflap heel snel vervangen moet worden, dat het klepje om het poortje dicht te houden bij de Petporte het snel laat afweten, dat het deurtje niet snel genoeg opent of net weer te lang openstaat, dat de katten bang zijn van het luide klikgeluidje enzovoort...

:roll:

-O- Ik wil dus eigenlijk geen van beide aanschaffen, want het luikje moet echt alle vreemde katten buiten houden en liefst niet na enkele dagen stuk zijn. Ik wil dieper in de buidel tasten dan de kostprijs van de Sureflap en Petporte, maar dan moet het ding echt wel heel goed werken. Ik wil geen rommel aanschaffen :)

Dus wie-o-wie heeft ervaring met andere luikjes, of kan mij misschien toch overtuigen om één van deze merken te kopen (zijn er eigenlijk andere merken :o? )?

Deze oranje heer zal jullie dankbaar zijn! <3

Afbeelding

(Het luikje komt op de plek van het rondje op de foto)

:evaw:

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:05

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 16:13

Al die negatieve reacties op de Petsafe (= Petporte) schrikken mij nogal af... :\

Die van Ferplast ziet er ook goed uit, maar wat doet dat stokje onder dat deurtje? Hangt dat er de hele tijd aan? Op de site staat dat dat blijkbaar bijhoudt of je kat binnen of buiten is... Dat zou ik er al snel afhalen.. O:)

Ik zou ook liever eentje hebben op stroom, dan op batterijtjes... Onze kat gaat heel vaak binnen en buiten uit de schuur, wil niet dat dat ding al na een maand nieuwe batterijen moet :)

Welk luikje verkies jij dan, toch de Petsafe? Heb je hem zelf ook geprobeerd? Mijn kater is echt een mietje en ik denk dat een handvol katten zijn eten komt stelen... Dus luikje moet redelijk wat indringers kunnen weren...

Suusie22

Re: Zeer goed kattenluikje met chip gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:20

Op het moment het kattenluikje naar binnen toe klapt (kat loopt naar binnen) geeft het 'stokje' aan of de kat binnen of buiten is. Dat scheelt je het hele huis doorzoeken.
Ferplast is een Italiaans merk, qua kwaliteit zit je gewoon goed. Het enige 'nadeel' is inderdaad dan de batterijen, maar zo snel zullen die niet op gaan ;)

Ik heb zelf geen voorkeur, maar als je toch voor een kattenluikje op stroom wilt gaan zou ik toch echt de Petsafe Microchip kiezen. En ter geruststelling ;) Petsafe heeft een hele goede garantieregeling dit geldt ook voor Ferplast trouwens ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:25

Vergeet niet dat mensen alleen maar op internet gaan reageren als er iets mis is. Om te weten hoe goed of hoe slecht het artikel is, zou je dan eerst moeten weten hoeveel er verkocht zijn. Als er 100 klachten zijn, en er zijn 110 van verkocht, is er iets mis. Maar als er 100 klachten zijn en er zijn 10000 van verkocht, lijkt het mij toch wel goed te doen. Pech hebben kan je natuurlijk altijd.

Ik had zelf de petporte (of heb, eigenlijk nog, alleen vorige maand heb ik hem uit de deur gehaald omdat ik mijn katten in heb laten slapen) en heb er nooit problemen mee gehad. Genoeg andere katten die het geprobeerd hebben, maar niet gelukt. Nooit problemen, gewoon aan de stroom met batterij voor backup. Ik was er echt heel erg blij mee.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:28

Lalidan schreef:
Vergeet niet dat mensen alleen maar op internet gaan reageren als er iets mis is. Om te weten hoe goed of hoe slecht het artikel is, zou je dan eerst moeten weten hoeveel er verkocht zijn. Als er 100 klachten zijn, en er zijn 110 van verkocht, is er iets mis. Maar als er 100 klachten zijn en er zijn 10000 van verkocht, lijkt het mij toch wel goed te doen. Pech hebben kan je natuurlijk altijd.

Ik had zelf de petporte (of heb, eigenlijk nog, alleen vorige maand heb ik hem uit de deur gehaald omdat ik mijn katten in heb laten slapen) en heb er nooit problemen mee gehad. Genoeg andere katten die het geprobeerd hebben, maar niet gelukt. Nooit problemen, gewoon aan de stroom met batterij voor backup. Ik was er echt heel erg blij mee.

Dat is inderdaad ook zo, als een product goed werkt hoor je er niemand over.
Fijn dat je wel goede ervaringen hebt met de Petporte kattenluik :D

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 16:43

Klopt hoor, mensen zijn zeker meer geneigd om negatieve ervaringen te posten en niet zozeer de positieve :D En over de garantie en service van Petporte en Sureflap alleen maar goede dingen gelezen :)

Ik hoef niet te weten of de kat binnen of buiten de schuur is, dus dat staafje zou ik niet gebruiken :)

Maar het is toch opmerkelijk dat vele klachten zeggen dat 'vreemde' katten toch binnen geraken... En de katten weten waar het eten staat, namelijk in de schuur, dus ze zullen zeker proberen om door het luikje te komen... Dat is anders dan dat je ergens een nieuw luikje plaatst, waar vreemde katten niet weten dat ze binnen kunnen komen om eten te vinden :) Dus het moet echt vreemde katten proof zijn...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:28

Wij hebben de sureflap en alleen maar goede ervaringen. Nooit andere katten en in iets meer dan een jaar pas 1 x de batterijen hoeven vervangen.
Toen t luikje niet meer op de ingestelde tijd dicht ging heb ik sureflap gebeld en als t niet over zou gaan door nieuwe batterijen, kreeg ik een nieuwe opgestuurd (wat uiteindelijk dus niet nodig was).

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:48

Ben je al een beetje wijzer geworden ts?? :D

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 16:29

Suusie22 schreef:
Ben je al een beetje wijzer geworden ts?? :D

Een beetje :P Denk dat ik dan toch maar voor de Petporte/Petsafe ga... Hopelijk lukt het die vreemde katten niet om het deurtje open te krijgen en gaat de onze er wel makkelijk door :Y)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:40

Ik heb de sureflap, inmiddels al 2 jaar. Zoals met alle elektronische dingen kan het stuk gaan, absolute garantie heb je nooit. Dit is wel mn 2e luik, de eerste had ik problemen mee. Het begon met dat het uitsteekseltje niet naar beneden wilde, dus luik kon niet open. Bleek dat een veertje in het systeem niet meer zo lekker zat. Die vervangen en probleem leek opgelost. Het gebeurde echter weer, maar gelukkig was de klantenservice erg netjes en stuurde een nieuwe op. De oude moest ik opsturen en na onderzoek bleek het motortje niet helemaal lekker te lopen. Kortom: ik dacht een miskoop te hebben gedaan en verwachtte ook problemen met dat nieuwe luik.
Bleek echter gewoon dikke pech, want het huidige luik functioneert al anderhalf jaar probleemloos en ik heb 1 x de batterijen vervangen. En ik heb 4 katten die de hele dag in en uit gaan, ding wordt echt een paar keer per uur gebruikt.

Dat vreemde katten binnen kunnen komen, ligt vooral aan het feit dat zo'n luik enige tijd nodig heeft om weer op slot te gaan. Ik vind dit bij de sureflap vrij snel gaan. Maar als een kat zo snugger is om bijna tegelijkertijd met je eigen kat erdoor te gaan, dan zijn ze wel binnen. Als ze een seconde wachten zit de boel al weer dicht. Denk alleen dat dit met geen enkel luik echt te voorkomen is. Ik heb hier nog geen vreemde katten binnen gehad, maar heb ook flink territoriale monsters erbij zitten dus ze krijgen ook geen kans om bij het luik te komen.