Onze hond zit aan de antibiotica en moet 2x daags 1,5 pilletje per dag. Nu is dit vanmorgen vergeten, kan ik hem nu 1,5 geven of moet ik hem 3 tegelijk geven? Kan dit geen kwaad nu het vergeten is?
Onze hond heeft een voedselallergie en heeft de galbultjes open gekrabt, de dierenarts vond die plekjes er niet fijn uitzien daarom heeft hij de antibiotica
Meestal zijn die pillen naar gewicht van de hond. Als he hem dus in 1 keer drie pillen geeft, dan geef je dus de dosis voor een hond die twee keer zo zwaar is als de jouwe. Dat zou ik dus niet doen.
Anderhalf geven en morgenochtend maar even bellen voor overleg. Hoogstwaarschijnlijk laten ze je gewoon de kuur afmaken, en duurt deze dus een halve dag langer dan vooraf besproken.
Nee er zit geen bijsluiter bij! Bedankt voor de tips, stelt me weer een beetje gerust haha. Ga morgenvroeg gelijk de dierenarts even bellen!
Wilawander
Geplaatst: 14-07-15 19:22
Gewoon verder gaan met s'avonds en die 1.5 die je over houd dus een halve dag langer geven.
xxCYNNxx
Geplaatst: 14-07-15 19:23
idd geen dubbele dosis, maar de normale dosis en kuur gewoon afmaken. Morgen even da bellen voor overleg, maar denk dat wat Palmera zegt wel hetzelfde zal zijn als wat je da morgen zegt. Oftewel; hond mag een halve dag langer aan de ab dan eigenlijk op voorhand gepland was.
Groenharker
Geplaatst: 14-07-15 19:27
Alles wat hierboven staat is een goed begin inderdaad. Waarschijnlijk zal je dierenarts aangeven dat je daar mee goed gehandeld hebt (of in iedergeval niet een dubbele dosis hebt gegeven inderdaad!) en vertellen dat je de kuur mag afmaken.
Het is inderdaad een lastige vraag soms: ook lastige vragen of vragen omtrend dit onderwerp mag je gewoon altijd even bellen! Of er uiteindelijk wel/geen onderzoek hoeft plaats te vinden kan de dierenarts dan beslissen; bellen staat vrij, ook met spoed!
(Of te wel, spoed slaat ook vaak op het feit dat je niet belt voor echt onnodige dingen en dat jij beslist dat er nu meteen een afspraak moet komen (die heb je ook!)