'S avonds rond middernacht heb ik de hond nog eens buiten gelaten zodat alles eruit kon en dan zijn we gaan slapen. Om 3u30 heb ik mijn wekker gezet zodat ik zo nodig de hond nog eens buiten kon laten, maar hij was vrij rustig toen, dus heb ik hem met rust gelaten en ben weer gaan slapen. Rond 6u werd ik wakker omdat hij begon te braken. Hij gaf geel slijm over. Zodra het braken over was, heb ik hem terug in de tuin gelaten, waar hij weer veel last had van krampen en diarree. Toen hij klaar was, heb ik zijn anus voorzichtig schoongemaakt met wc papier en daarbij zag ik dat de stoelgang wat licht roze gekleurd was.
Toen heb ik besloten dat ik de dierenarts zou bellen, bloed in de stoelgang leek me niet erg gezond. Maar het was nog maar 6 uur 's ochtends, dus ik zou nog wat wachten. Rond een uur of 8 moest Arrow (de hond) weer dringend naar buiten. Weer zijn anus schoongemaakt en deze keer was er duidelijk bloed aanwezig.
Om 11 uur kon ik bij de dierenarts langs, deze denkt dat de hond iets verkeerd gegeten heeft. Hij gaf Arrow 2 inspuitingen om zijn maag en darmen te kalmeren. Vandaag mocht hij niets meer eten, en als hij morgen geen diarree meer gehad heeft, mag hij wat korrels eten.
Na zijn inspuitingen is hij eigenlijk de rest van de dag zeer rustig geweest, hij heeft wel maar 1 of 2 keer willen drinken.
Nu maak ik dit topic omdat ik merk dat zijn ademhaling net iets zwaarder is dan normaal, iets zwaarder. Door pijn? Geen idee...
Ook kwijlt hij wat, de kwijl loopt er niet uit, maar zijn baard (het is een Bouvier) hangt toch doorzichtig slijm in. Ook hing er wat op zijn poten.
Mijn ouders zijn op verlof, ik ben alleen thuis met de hond (en de andere dieren) en als er iets met mijn diertjes gebeurd, raak ik nogal makkelijk in paniek.
Ik wil de DA niet nog eens lastig vallen door hem te bellen of iets dergelijk, vandaar dat ik advies vraag aan jullie. Kijk ik dit het beste nog even aan of wat moet ik doen? Alvast bedankt!
En hem proberen water te geven, ik heb vast wel nog ergens een spuit liggen.
Stelt me toch wat meer gerust. Ongeveer een maand of 2 geleden heeft hij namelijk een maagtorsie gedaan, en sindsdien raak ik echt makkelijk in paniek als er iets met hem is.