Konijnen verblijf

Moderators: MirandaT, Ods, Warboel, Duhelo, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kletskousz

Konijnen verblijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 10:12

Al een tijdje wil ik graag wat konijntjes houden, alleen niet in huis maar op onze weide.
Maar nu, wat voor hok/verblijf is geschikt voor ze?
Ik wil geen klein verblijfje, dan kan ik net zo goed geen konijntjes houden.

Ik wil wel een wat groter ras konijn, Vlaamse reus oid. En meerdere, zodat ze niet alleen zitten. ( heb me al ingelezen over koppelen en vrouwtjes en mannetjes te laten helpen) ;)

Ik weet omdat wij dicht tegen de bos/duin zitten er vogels en vosjes rondlopen die best een hapje konijn lusten. Dus er moet sowieso een net/dak over het verblijf heen.
Maar hoe maak je de ideale verblijf, grootte, behoefde van de konijn?

Graag zie ik wat voorbeelden van jullie konijnen verblijven

Lienie_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:18

kom anders eens kijken in ons konijnentopic, daar zijn heel veel mensen met hele mooie hokken :)

edit: gezellig praten over jouw konijn heet het

Nargles don't believe in you either!
• / • / • / •
Black; The night that ends at last.

Laptopmuis

Re: Konijnen verblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:51

Je zou ook kunnen kiezen om ze 's avonds op te sluiten. Sowies voor de zekerheid. Waar ik werkte liepen ze ook in een grote weide los. Ze kregen 's avonds hun brokjes en gingen dus naar binnen om te eten. Dan werden ze opgesloten. 's Ochtends dan weer eruit.
Zelf vind ik een hondenhok het beste geschikt. Hebben ze veel plek in :). Je kan, als je handig bent, zelf een deurtje erin maken.
Konijnen houden van graven. Zou wel opletten dat ze niet te diep kunnen graven. Sommige mensen hebben het hele verblijf betegeld en daar een grond zandbak/graafbak in gemaakt.
Daarnaast speelgoed zoals wilgentakken, tunnels enzovoort vinden ze ook geweldig!

Zag toevallig pas nog een aantal vlaamse reuzen staan bij opvangen.

Maaikevdk

Re: Konijnen verblijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:56

In het topic over konijnenhokken staat misschien wat tussen?http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1741891&p=91689495&hilit=Konijnenverblijf#p91689495

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie