Ik moet het even van me afschrijven, god, wat voel ik me onwijs rot.
Het was vanmiddag iets over 16:00...
Ik lag op bed, had net even geslapen en mijn vriend in de woonkamer aan het werk achter de computer.
Zat even op de laptop tot ik ineens een heel lage korte mauw hoor, zo'n mauw als er bijv. een vreemde poes in huis komt.
Ik roep gelijk Maarten en loop naar de gang en zie daar onze lieve Spookey liggen.
Ze keek heel raar uit haar oogjes en toen ik nog beter keek, zag ik bloed bij haar bekkie.
Ze begon steeds sneller te ademen en ik had al snel door dat het mis was.
Ik zei tegen Maarten;"Ze is aangereden!"
Binnen 1 minuut had ik me aangekleed, ongekamde haren, maar dat boeide me niet.
Ik pakte een handdoek en tilde Spookey op, er was geen tijd meer voor het koffertje, al nam Maarten die wel snel mee.
Maarten heeft niet eens de tijd genomen om zijn schoenen aan te doen en zo sprongen we in de auto op weg naar de dichtsbijzijnde dierenarts.
Daar aangekomen moesten we even wachten en Spookey kreeg steeds meer pijn en ook ik was gigantisch aan het hyperventileren.
Spookey werd onderzocht en de dierenarts constateerde al snel dat haar onderkaakje gebroken was, maar omdat ze ook niet wilde lopen, onderzocht hij haar helemaal.
Er moesten foto's gemaakt worden en daarvoor moesten we naar Veendam, maar ik wilde eerst dat ze Spookey een pijnstiller gaven.
Daarna in de auto, 20 minuten rijden naar Veendam en ook daar weer onderzocht en op de foto.
Ze dachten dat ook Spookey's middenrif kapot was of dat ze een hernia had, maar gelukkig bleek dat niet zo te zijn.
Wel had ze dus haar kaakje gebroken en een rol-long van de pijn.
Doordat ze zo snel ademde, konden ze haar niet direct opereren en moesten we haar daar vanmiddag achterlaten.
We zijn net nog even geweest en ze zit gelukkig zwaar onder de morfine en krijgt niet zoveel meer mee, al reageerde ze wel direct op mijn stem.
Morgenochtend wordt Spookey geopereerd en gaan ze het kaakje vastzetten met draad.
Tussen 12 en 13 word ik gebeld en dan mogen we haar hopelijk weer ophalen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Hoe snel geneest zoiets over het algemeen?
Alvast bedankt, alle tips zijn welkom.
Ze krijgt sowieso de komende tijd alleen zacht voer.
Liefs, Tineke
Mijn lief poezenkindje...