Het gaat hier om twee kittens (van zo'n 10 weken) en een dame van ruim 18 jaar oud.
De katten hebben namelijk blijkbaar de hele middag buiten in de zon gezeten en het oudje heeft een flink hoge hartslag. Lijkt verder wel rustig, ligt ook gewoon in de schaduw en doet niks geks. Maar maak me er wel een beetje zorgen om haar hartslag. Ik vermoed dat dit komt door de warmte en denk dat het belangrijk is deze zo snel mogelijk te proberen te verlagen tot een iets normaler tempo. Het is ook al echt een oud diertje. Dat zie je direct aan haar. Ze heeft flink wat ouderdomskwaaltjes.
Een van de kittens lijkt nergens last van te hebben. Die ligt gewoon de hele middag al zijn lamme, luie zelf te zijn. Spelen doet ze liggend en zo af en toe loopt ze een klein rondje om te gaan plassen of wat te drinken. Echter is de ander is heel erg benauwd. Ademt hoorbaar en komt een beetje oververhit over. Alleen die stomme poezel blijft maar rondrennen en spelen. Ik het haar inmiddels verplicht binnen gezet op de koude vloer, schenk haar geen aandacht als ze begint te spelen, maar ik zou haar zo graag nog wat beter willen helpen. Wat is wijsheid? Voor de twee met moeite even een coolpack in een handdoek rollen en bij ze leggen? Kan ik iets doen voor de benauwdheid van de kitten? (huis/tuin/keuken middeltje) Wat zou eventueel geschikt kunnen zijn?
Bij voorbaat bedankt voor de tips