Hond bijt hond en overlijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 08:20

slimmerik schreef:
Nynke1 schreef:
En wie bepaald dat?? Dus als mijn hond na 1 keer roepen niet binnen no time naast me staat dan mag die niet los?


Inderdaad.


Lekker volwassen en sterk onderbouwd antwoord. Ga zo weer lekker met m'n hond lopen. Die niet binnen no time naast me staat. Maar wel los loopt. Fijne dag verder, hoop dat je een beetje kan genieten.

Maanon_
Berichten: 1139
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:12

Nynke1 schreef:
Lekker volwassen en sterk onderbouwd antwoord. Ga zo weer lekker met m'n hond lopen. Die niet binnen no time naast me staat. Maar wel los loopt. Fijne dag verder, hoop dat je een beetje kan genieten.


En dit is ook echt de reden dat ik losloopgebieden mijd. Ieder ongeleid projectiel moet maar los kunnen.

Ik ben een keer in een losloopgebieden geweest, voor mij nooit weer. Een hond die in een rechte lijn naar onze hond toe kwam gerend, met maar een doel: onze hond. Onze hond schrok van deze nogal directe hond en gaf ook een snauw, ik geef haar gelijk, ze werd onder de voet gelopen door die hond. Ook deze hond hing meteen in haar nek en loslaten ho maar. Dat betekent dat ik met mijn 'bijtertje' zoals dat hier genoemd wordt, niet in een losloopgebieden mag komen? Wat die andere hond vertoonde vond ik geen normaal gedrag, of moet mijn hond het maar oké vinden om onder de voet gelopen te worden door zo'n ongeleid projectiel? Het eerste wat ik tevens doe is mijn eigen hond beschermen tegen dit soort gevallen.

Gelukkig hebben wij genoeg eigen land waardoor het voor ons ook niet meer nodig is om in zulke gebieden te komen, dat scheelt :)

Hvelreki

Berichten: 5467
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:17

Als eerste, zulke incidenten gebeuren veel vaker dan je denkt. Dat maakt het niet oké, maar misschien wel een tikkeltje draaglijker dat er ook situaties zijn waarin voorkomen moeilijk was. Ten tweede vind ik dat je goed hebt gereageerd (contact houden, DA kosten betalen etc). Onze hond (niet loslopend op dat punt, want verbonden) is ook eens gebeten door een andere (wel loslopend). Gelukkig niet met heel ernstige gevolgen. Maar de reactie van die eigenaar tartte alle verbeelding. Hij haalde zijn schouders op en lachte eens en zei "dat dat wel eens gebeurde". Die hond had dus duidelijk nog al gebeten. DA kosten zijn uiteraard niet door hem betaald, we hadden geen enkele persoonlijke gegevens. Oké, onze hond is niet overleden (maar de eigenaar kon niet weten hoe ernstig het was, hij heeft haar niet eens bekeken), maar ik wil maar zeggen dat jij wel op de goede manier hebt gereageerd. Maar, als mijn hond zou doodgebeten zijn, en de "verantwoordelijke" hangt elke dag aan de lijn, zou ik dat ook niet heel goed aanvaarden denk ik. Dus dat is volgens mij wel normaal (het puntje van de dreigbrieven buiten beschouwing gelaten want dat slaat natuurlijk helemaal nergens op). Alleen, het is vijf jaar geleden. Het wordt stilaan tijd om er een punt achter te zetten. Je kan het niet ongedaan maken, hoe graag je dat ook zou willen.

En ik zou ook blokje omlopen hoor, moest jij in mijn buurt wonen. Gewoon omwille van mijn eerdere ervaring en ik de kans niet wil vergroten dat ze nog eens gebeten wordt. Het voelt voor jou misschien naar, maar is echt gewoon een beschermingsreactie. Dat is niet omdat ik jou veracht, wel omdat ik mijn hond wil beschermen.
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 06-07-15 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: Hond bijt hond en overlijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:21

Als je het mij vraagt is er alleen wel een verschil tussen 'gewoon bijten' en echt bijten en niet meer los laten tot iemand zijn kaken van elkaar aftrekt.
Is natuurlijk wel een typisch voorbeeld van een vechthond :/

Maar blijft natuurlijk een nare situatie.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:29

Nynke1 schreef:
Lekker volwassen en sterk onderbouwd antwoord. Ga zo weer lekker met m'n hond lopen. Die niet binnen no time naast me staat. Maar wel los loopt. Fijne dag verder, hoop dat je een beetje kan genieten.


Moet ik echt nog onderbouwen waarom je een hond altijd onder controle dient te hebben? Hetzij aan de lijn, hetzij los? Vraag me dan af wie de volwassene hier is :')

Dus jij hebt een ridgeback die overal en altijd op honden af rent, niet onder controle staat en je vindt het raar dat mensen die niet van honden gediend zijn zo iets aso vinden?

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:43

piekertje_20 schreef:
Mensen oordelen snel over wat zij zouden doen als hun hond een andere hond dodelijk zou verwonden. " ik zou hem meteen laten inslapen, dat betekend dat hij vals is" Hoe vaak ik dat gehoord heb. Maar ik zou wel eens willen weten wat ze zouden doen als het hen overkomt.
Dit gun je natuurlijk niemand maar er wordt zo snel iets geroepen.

Maar in sommige situaties kun je niet anders...

Ik heb mijn staff kruising in laten slapen nadat zij een hond zo had verwond dat deze moest worden ingeslapen.
De beslissing was zo gemaakt, de uitvoering was echt hel moeilijk.
Was nl echt "mijn" hond, kon ermee lezen en schrijven.
Luisterde perfect, kwam direct als ik haar riep, was super sociaal (tot aan het bijt incident) maar nee; ik wilde niet dat er een kans was dat het weer zou gebeuren.

piekertje_20
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 09:55

Mizora schreef:
Als je op een keer besluit om toch weer te gaan voor loslopen, kies alstublieft een muilkorf in plaats van een snuitje. Met een snuitje kunnen ze nog wel nippen (en daarmee huid losscheuren als ze vast blijven houden) en ze kunnen er niet mee hijgen. Een muilkorf ziet er niet zo vriendelijk uit, maar kunnen ze echt niet mee bijten, maar juist wel hijgen. Voor de honden is het dus vriendelijker. En uiteraard in zeer overzichtelijke gebieden waarbij je hem, bij het zien van een andere hond, direct terugroept.

Het gebruiken van een 15m-lijn is buiten tot die tijd erg fijn, uiteraard met een halsband die hij niet kapot kan trekken. Als je naar een watersportwinkel gaat en daar fatsoenlijk touw uitkiest (treksterkte van minimaal 6x gewicht hond), gecombineerd met een karabijnhaak die een SWL (safe working load) heeft van minimaal 4x gewicht hond, dan kan hij semi-los en kan je ontzettend goed oefenen met het hierkomen.




Dat is een goede tip. Ik heb ze alle 2 thuis liggen.

Ik heb een muilkorf omgedaan toen mijn schoonzus een pup gekocht had. Ik wist niet hoe hij zou reageren op een pup... ook heb ik hem omgedaan toen ze een kindje hadden gekregen. ( eerste keer bij kennismaking) daarna wist ik hoe hij reageerde en deed ik hem af.
Je weet niet wat hij heeft meegemaakt bij zijn eerdere baasjes.
Dat muilkorven zou ik niet hebben gedaan als het ongeluk niet gebeurt was... bij een eventuele volgende hond uit het asiel zou ik het ook weer zo voorzichtig aanpakken.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:25

eilleen333 schreef:
Imala schreef:
Heel vervelend wat er gebeurd is maar om nu je hond aangelijnd door het leven te laten gaan vind ik ook sneu.



Maar deze hond valt dus uit als een ander ui valt. Dan is het de vraag of het handig is om hem los te laten bij andere honden. Stel, je komt een hond tegen die snapt, en de jouwe valt weer aan... Wat dan?
Tuurlijk zouden snappende/bijtende/whatever honden niet los moeten, maar die garantie heb je niet. En dan krijgt je hond staks een reputatie en dan heb je pas echt een probleem.

Ik heb het al vaker gezien. Hele lieve honden, maar ineens komt er een groep aan, of een hele grote hond en dan vinden ze het toch eng. De groep/grote hond is enthousiast, en het bange hondje bijt van zich af uit angst. Dan wil je toch niet dat de jouwe zijn tanden erin zet?
Zo is mijn hond een keer aangevallen door een hond die niet tegen blaffende honden kon. Dat kreng liep gewoon los. Het zou niet moeten mogen, maar je komt ze tegen. Helaas was mijn hond ook niet erg handig en die zette de tegenaanval in. De schade van de honden viel mee, mede omdat ik mijn hand ertussen had gestopt toen die hond mijn hond wilde bijten...

Maar goed, die mensen wisten dat die hond uitviel naar blaffende honden. Die kan dus gewoon niet los. Hetzelfde geld IMO voor honden die bewust proberen een andere hond dood te maken. En een hond die schudt, die probeert iets dood te maken...

Dus de hond die niet tegen asociale honden kan is de schuldige? En de hond die tekeer gaat tegen elke andere hond en bij correctie ook nog zo'n groot ego heeft dat ie terug bijt, die mag wel los? Het zou niet moeten mogen, maar je komt ze tegen ;)
Beetje overdreven wellicht, maar 'men' ziet algemeen een hond die vreselijk blaft als onschuldig, terwijl dat eigenlijk heel asociaal gedrag is. Hoe zou jij het vinden als een andere wandelaar je al op 50 meter afstand tegemoet begint te roepen en daar pas mee stopt als jij om de hoek verdwijnt? Of wanneer jij lekker een spelletje aan het doen bent en een langs wandelend persoon naar je toe komt rennen en achter je gaat staan om je als een dolle aan te moedigen?
Ben jij dan fout als je je omdraait en even een flinke grote bek terug geeft? En als je dat doet en die persoon geeft jou vervolgens meteen een duw, wie is dan fout?
Om het maar even een beetje begrijpelijk te maken ;)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:31

piekertje_20 schreef:
Mizora schreef:
Als je op een keer besluit om toch weer te gaan voor loslopen, kies alstublieft een muilkorf in plaats van een snuitje. Met een snuitje kunnen ze nog wel nippen (en daarmee huid losscheuren als ze vast blijven houden) en ze kunnen er niet mee hijgen. Een muilkorf ziet er niet zo vriendelijk uit, maar kunnen ze echt niet mee bijten, maar juist wel hijgen. Voor de honden is het dus vriendelijker. En uiteraard in zeer overzichtelijke gebieden waarbij je hem, bij het zien van een andere hond, direct terugroept.

Het gebruiken van een 15m-lijn is buiten tot die tijd erg fijn, uiteraard met een halsband die hij niet kapot kan trekken. Als je naar een watersportwinkel gaat en daar fatsoenlijk touw uitkiest (treksterkte van minimaal 6x gewicht hond), gecombineerd met een karabijnhaak die een SWL (safe working load) heeft van minimaal 4x gewicht hond, dan kan hij semi-los en kan je ontzettend goed oefenen met het hierkomen.



Dat is een goede tip. Ik heb ze alle 2 thuis liggen.

Ik heb een muilkorf omgedaan toen mijn schoonzus een pup gekocht had. Ik wist niet hoe hij zou reageren op een pup... ook heb ik hem omgedaan toen ze een kindje hadden gekregen. ( eerste keer bij kennismaking) daarna wist ik hoe hij reageerde en deed ik hem af.
Je weet niet wat hij heeft meegemaakt bij zijn eerdere baasjes.
Dat muilkorven zou ik niet hebben gedaan als het ongeluk niet gebeurt was... bij een eventuele volgende hond uit het asiel zou ik het ook weer zo voorzichtig aanpakken.


Ik zou ook de muilkorf pakken maar juist niet in een losloopgebied gaan en hem roepen zodra je een andere hond ziet. Daarmee geef je namelijk een signaal af naar je hond; snel hier komen, die andere hond is gevaarlijk. Ik zou juist een paar mensen zoeken die een beetje meer verstand hebben van honden, de gok wel aan durven en die je daarmee willen helpen. En dan niet perse samen wandelen, maar vraag ook een paar mensen even om te rijden en je tegemoet te komen lopen, dan kun je ook zien hoe je hond in zo'n situatie reageert.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:40

anneliesdj schreef:
Dus de hond die niet tegen asociale honden kan is de schuldige? En de hond die tekeer gaat tegen elke andere hond en bij correctie ook nog zo'n groot ego heeft dat ie terug bijt, die mag wel los? Het zou niet moeten mogen, maar je komt ze tegen ;)
Beetje overdreven wellicht, maar 'men' ziet algemeen een hond die vreselijk blaft als onschuldig, terwijl dat eigenlijk heel asociaal gedrag is. Hoe zou jij het vinden als een andere wandelaar je al op 50 meter afstand tegemoet begint te roepen en daar pas mee stopt als jij om de hoek verdwijnt? Of wanneer jij lekker een spelletje aan het doen bent en een langs wandelend persoon naar je toe komt rennen en achter je gaat staan om je als een dolle aan te moedigen?
Ben jij dan fout als je je omdraait en even een flinke grote bek terug geeft? En als je dat doet en die persoon geeft jou vervolgens meteen een duw, wie is dan fout?
Om het maar even een beetje begrijpelijk te maken ;)


Ik heb wellicht geen goed beeld van de situatie geschetst. Onze hond blafte niet als een idioot naar die andere hond, maar blafte naar iets anders (en dan echt een of twee blafjes, niets bijzonders, en zeker niet asociaal). Die andere hond vliegt onze hond daardoor aan. En dan geen snauw, maar echt vol erop. Daardoor bijt onze hond van zich af. Het feit dat de andere hond geen schade had wil denk ik wel zeggen dat onze hond niet agressief aan het bijten was. Het feit dat die hond in mijn hand hing toen ik mijn hond gepakt had zegt genoeg denk ik.
In dit geval (als het mensen waren geweest): Ik roep 'Hoi' naar iemand, en iemand anders begint me in elkaar te slaan. Ik verdedig mezelf, en een vriendin komt me helpen en haalt ons uit elkaar. Vervolgens krijgt zij ook nog een klap in haar gezicht.
Dus ik die situatie had die hond niet los gemoeten, zeker omdat de eigenaren (en omstanders) wisten dat die hond dit vaker deed. Die kon gewoon niet tegen blaffende honden, ook niet als ze blaffen in het spel.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Hond bijt hond en overlijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:47

Ja zoals ik zei beetje overdreven. ;)
Was het werkelijk maar één blafje of was dat jouw gevoel als eigenaar van een blaffende hond? ;)
Maar goed, sommige honden horen idd niet los te lopen en soms kom je ze weleens tegen.
Mensen weten zowieso niet wat 'normaal' is en wat niet normaal is qua hondengedrag dus er gaat nog weleens wat mis.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Hond bijt hond en overlijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 13:59

pff wat een verhaal TS! erg vervelend dat je ook dreig brieven ontvangt. Ik hoop dat dat over is?

Overigens is het wel zo dat het vaak dominantie is als jouw hond in 1 rechte lijn naar een andere rent. Niet alle honden zijn van zo'n benadering gediend want het is nogal respect loos.

Onze oudste Husky is sinds de pup er bij is lang niet meer zo lief voor andere honden als voorheen. Ze grijpt niet, maar geeft wel duidelijk aan dat ze er niks meer van wilt weten. Als een hond dan blijft aanhouden dan knauwt ze wel een keer raak.

Omdat ik dat weet ga ik niet meer naar losloop gebieden met de honden samen. Apart kan wel prima.

Wij hebben gelukkig een mooi stuk waar ze ook los kunnen maar waar bijna niemand loopt.

Vorige week liep ik daar ook met onze honden. Vervolgens komt er dus een ontzettend onbeschofte aanhoudende golden aan. Mijn hond geeft al 5 x aan door te lopen dat ze niet wilt en hij blijft maar komen. Mijn hond geeft hierop dus een knauw.

Bij wie ligt het probleem nu. Persoonlijk vind ik het niet aan mijn hond liggen omdat ze al meerdere malen heeft laten weten dat ze niks wilt en de hond door blijft gaan en de eigenaar ook niet corrigeert op het gedrag van zijn hond. Terwijl ik wel mijn hond bij mij roep waarop die van hun de mijne dus gewoon volgt.

Ik denk dat dit soort dingen in grotere of kleinere maten wel bijna dagelijks gebeuren

piekertje_20
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 14:06

eilleen333 schreef:
anneliesdj schreef:
Dus de hond die niet tegen asociale honden kan is de schuldige? En de hond die tekeer gaat tegen elke andere hond en bij correctie ook nog zo'n groot ego heeft dat ie terug bijt, die mag wel los? Het zou niet moeten mogen, maar je komt ze tegen ;)
Beetje overdreven wellicht, maar 'men' ziet algemeen een hond die vreselijk blaft als onschuldig, terwijl dat eigenlijk heel asociaal gedrag is. Hoe zou jij het vinden als een andere wandelaar je al op 50 meter afstand tegemoet begint te roepen en daar pas mee stopt als jij om de hoek verdwijnt? Of wanneer jij lekker een spelletje aan het doen bent en een langs wandelend persoon naar je toe komt rennen en achter je gaat staan om je als een dolle aan te moedigen?
Ben jij dan fout als je je omdraait en even een flinke grote bek terug geeft? En als je dat doet en die persoon geeft jou vervolgens meteen een duw, wie is dan fout?
Om het maar even een beetje begrijpelijk te maken ;)


Ik heb wellicht geen goed beeld van de situatie geschetst. Onze hond blafte niet als een idioot naar die andere hond, maar blafte naar iets anders (en dan echt een of twee blafjes, niets bijzonders, en zeker niet asociaal). Die andere hond vliegt onze hond daardoor aan. En dan geen snauw, maar echt vol erop. Daardoor bijt onze hond van zich af. Het feit dat de andere hond geen schade had wil denk ik wel zeggen dat onze hond niet agressief aan het bijten was. Het feit dat die hond in mijn hand hing toen ik mijn hond gepakt had zegt genoeg denk ik.
In dit geval (als het mensen waren geweest): Ik roep 'Hoi' naar iemand, en iemand anders begint me in elkaar te slaan. Ik verdedig mezelf, en een vriendin komt me helpen en haalt ons uit elkaar. Vervolgens krijgt zij ook nog een klap in haar gezicht.
Dus ik die situatie had die hond niet los gemoeten, zeker omdat de eigenaren (en omstanders) wisten dat die hond dit vaker deed. Die kon gewoon niet tegen blaffende honden, ook niet als ze blaffen in het spel.



Zoals je omschreven hebt ( een enkele blaf ) snap ik ook niet waarom die eigenaren de hond toch nog los laten lopen terwijl ze weten dat het mis kan gaan.


Zo heb ik nog eens wat meegemaakt. Niet met mijn eigen hond.

Op een dag ging ik buitenrit maken. Ik kwam een man met een herder tegen. De herder viel mijn paard aan. Op dat moment was het goed afgelopen dus ik heb er niet veel van gezegd ( herder liep los ) de man nam hem meteen bij zich.

Achteraf hoorde ik dat die herder al vaker mensen, paarden EN honden gebeten had. Hij laat de hond dus gewoon los. Dat kan ik niet begrijpen.
En het blijkt dat al heel wat mensen aangifte hebben gedaan.

Ik kom daar nu niet meer dus weet niet wat nu daar de stand van zaken zijn.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:07

Volledig terecht Marcella.
Goldens en labradors zijn zowieso erg pushy vaak.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:15

anneliesdj schreef:
Volledig terecht Marcella.
Goldens en labradors zijn zowieso erg pushy vaak.


Echt vreselijk! Ik had de eerste keer mijn pup van toen 9 weken en die werd compleet door dat zelfde beest om ver gegooid hij dook er zo boven op.

Eigenaar deed helemaal niks.

Ik heb mooi het recht in eigen hand genomen en dat beest bij zijn nekvel gegrepen en de andere kant op gegooid en weggejaagd. Dat kleintje was doods bang. Zat keurig aangelijnd.

Ik ben echt niet moeilijk en als ze even ruzie maken e.d. maak ik me daar echt geen zorgen om. Ik ben verzekerd voor het geval het wel echt mis zou gaan. Ik ben van mening dat ze het onderling aardig kunnen regelen, maar ik vond dit toch echt geen normaal gedrag op zo'n jonge pup.

( al kom ik ook hele leuke fijne en lieve labs en goldens tegen hoor)

piekertje_20
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 14:21

Marcella_e schreef:
anneliesdj schreef:
Volledig terecht Marcella.
Goldens en labradors zijn zowieso erg pushy vaak.


Echt vreselijk! Ik had de eerste keer mijn pup van toen 9 weken en die werd compleet door dat zelfde beest om ver gegooid hij dook er zo boven op.

Eigenaar deed helemaal niks.

Ik heb mooi het recht in eigen hand genomen en dat beest bij zijn nekvel gegrepen en de andere kant op gegooid en weggejaagd. Dat kleintje was doods bang. Zat keurig aangelijnd.

Ik ben echt niet moeilijk en als ze even ruzie maken e.d. maak ik me daar echt geen zorgen om. Ik ben verzekerd voor het geval het wel echt mis zou gaan. Ik ben van mening dat ze het onderling aardig kunnen regelen, maar ik vond dit toch echt geen normaal gedrag op zo'n jonge pup.

( al kom ik ook hele leuke fijne en lieve labs en goldens tegen hoor)


Je hebt goed gehandeld hoor. Soms moet je zelf ingrijpen om de grenzen aan te geven.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Hond bijt hond en overlijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:25

Zo heb ik ook een keer het heft in eigen handen genomen.

Ik liep met onze Duitse Herder en zoontje int bos. En de honden uitlaat service kwam langs. Zij had een hele roedel bij zich en één van de honden, een bullmastief trok de riem uit haar handen. En vloog gelijk op onze hond af, daar waar mijn zoontje van toen 3 naast stond. Nou ik ben me toch uitgevallen naar die bullmastief. De tijger in me kwam naar boven en de bull droop gelijk weer af. Die schrok ontzettend van mijn optreden. Ja.. mijn kind stond daar, dus ik werd ontzettend beschermend. :)
En de vrouw van de uitlaat service bood 1000 keer excuses aan en vond dat ik heel goed opgetreden had.

Dus soms moet je doen wat nodig is, zelf optreden.

Greentea01
Berichten: 2875
Geregistreerd: 19-04-05

Re: Hond bijt hond en overlijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:29

Zeker weten dat is ook zo! Zo zie je maar dat je dan zelf ook nog een hoop ellende kan voorkomen!

Wel netjes dat ze haar excuus aanbood, ook dat kan gebeuren. Ook bij mij is de riem wel eens uit mijn handen geschoten, of het clipje zat niet goed. Niet handig, maar het zit soms in een klein hoekje.

Gelukkig is het bij jullie goed afgelopen!

piekertje_20
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 14:31

Chasey schreef:
Zo heb ik ook een keer het heft in eigen handen genomen.

Ik liep met onze Duitse Herder en zoontje int bos. En de honden uitlaat service kwam langs. Zij had een hele roedel bij zich en één van de honden, een bullmastief trok de riem uit haar handen. En vloog gelijk op onze hond af, daar waar mijn zoontje van toen 3 naast stond. Nou ik ben me toch uitgevallen naar die bullmastief. De tijger in me kwam naar boven en de bull droop gelijk weer af. Die schrok ontzettend van mijn optreden. Ja.. mijn kind stond daar, dus ik werd ontzettend beschermend. :)
En de vrouw van de uitlaat service bood 1000 keer excuses aan en vond dat ik heel goed opgetreden had.

Dus soms moet je doen wat nodig is, zelf optreden.


Goed gehandeld. Moedig! Lijkt me idd heel eng in de buurt bij je kind.