Want we hebben hem geschoren
. Hij ging als halflangharige border collie door het leven maar kreeg het toch wel erg lastig met deze temperaturen. Al geruime tijd heeft hij problemen met zn vacht zoals het jaar rond extreem verharen en veel jeuk terwijl er geen vlooien zijn en de huid rustig en normaal is. Ik heb al vanalles geprobeerd zoals wel/niet ontwollen en veranderen van voer graanvrij/kvv/normale brok, maar niets werkt. Dus ik liep al langer rond met het idee van scheren en de hitte van nu gaf de doorslag. Ik moet zeggen het resultaat is helemaal niet verkeerd en hij voelt zich zoveel lekkerder nu. Zie hem ook nauwelijks nog knagen en likken aan zn vacht.Het resultaat bevalt me zo goed dat de andere 2 honden (border en stabij) dit weekend ook de pineut zijn
Voorheen zag hij er trouwens zo uit
Onze halflangharige border moet maar even binnen liggen of wat vaker onder de tuinslang (vindt ze helemaaal niet erg
). 
.
. Maar als de hitte er dan eenmaal toch in zit dan krijgen ze het erg zwaar met koelen. En een border krijgt het echt wel heet hoor. Warm of niet maar die ga je geen 3 dagen kunnen vertellen dat hij van de stokjes af moet blijven en de hele dag moet gaan slapen op een koude vloer.