Bijen en straling GSM

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Bijen en straling GSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 16:56

Heeft een bij last van de straling van een GSM? Ik werd er vandaag op mijn werk (nogal grondig...) op gewezen dat ik niet mocht bellen bij de bijen. Ik wist van niks. Natuurlijk heb ik google even geraadpleegd en ik kan inderdaad vinden dat er meer bijen sterven als je er een mobiele telefoon bij legt.

Wat ik mij echter nog afvraag: Zend een GSM méér straling uit als je ermee belt? Voor mijn gevoel is de straling altijd gelijk, als je tenminste gewoon bereik hebt en internet aan hebt staan. Ik heb hem namelijk áltijd in mijn zak, ook als ik bij de bijen in de buurt ben (de kippen wonen naast de bijen ;) ) en dan maakt het dus niet uit of ik bel of niet, de bijen zijn sowieso, blijkbaar, van slag.

Iemand die mij antwoord kan geven? :)

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:32

Het lijkt mij van wel. Ik merk in ieder geval dat als ik lang bel, ik kramp krijg en pijn zowel in mijn hand als mijn oor. Hij geeft dan ook meer warmte af.
We worden sowieso meer blootgesteld aan straling dan we weten.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Bijen en straling GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:38

Tijd in mijn belbundel uit te breiden :')

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:41

eenitraM schreef:
Tijd in mijn belbundel uit te breiden :')


Toch jammer dat die bijen heel hard nodig zijn. Beter niet afmaken met de straling van je mobiel dus :+

UhNee
Berichten: 2393
Geregistreerd: 23-04-12

Re: Bijen en straling GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 18:49

Wow wat ontzettend apart! Dat wist ik niet. Wat een gevoelige diertjes dan! Weet iemand ook hoe dit precies werkt?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:14

Suzanne F. schreef:
Het lijkt mij van wel. Ik merk in ieder geval dat als ik lang bel, ik kramp krijg en pijn zowel in mijn hand als mijn oor. Hij geeft dan ook meer warmte af.
We worden sowieso meer blootgesteld aan straling dan we weten.

Die symptomen hebben meer te maken met lang dezelfde houding vasthouden, en wslk erg weinig met de straling uit je gsm.

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:21

Kuggur schreef:
Die symptomen hebben meer te maken met lang dezelfde houding vasthouden, en wslk erg weinig met de straling uit je gsm.


In je hand zou je dat nog denken maar kramp in je oor is wel raar als je daar niks mee doet.
Straling is meer aanwezig dan we denken en ook schadelijker dan we denken. Die bijen gaat er niet voor niets dood van. Zo zijn er nog meer voorbeelden.

www.levenmetstraling.nl

Anoniem

Re: Bijen en straling GSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:27

Kramp in je oor is geen reactie op straling, echt niet. Maar je oor is gevoelig door veel kraakbeen wat er in zit, continue druk van iets hards er tegen aan veroorzaakt pijn.

Daarbij is de grootste bron van straling nog steeds 'gewoon' kosmos straling.

Hoe en waarom bijen er op reageren vind ik best wel interessant. Zouden ze werkelijk op straling reageren of op geluidstrillingen?