Kat gaat krabpaal niet meer op, Help?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisannePruts

Kat gaat krabpaal niet meer op, Help?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:28

Hoii

Ik heb een kat van net een maandje 3 jaar oud.. Ze leeft binnen en mag verder overal komen.
Sinds een half jaartje hebben we een krabton voor haar gekocht en in de woonkamer gezet (rechts in de hoek langs de TV lekker bij een verwarming voor in de winter) zo kan ze ons fijn vanaf een mooie hoogte in de gaten houden.. Ze kan hier uren liggen slapen en ook heel diep

Een paar dagen geleden (maandag of woensdag) lag ze zoals altijd te slapen op haar krabton en toen hoorde ik opeens een braakgeluid had ze geplast op haar ton dus ik meteen keukenrol gepakt, ondertussen was het al aardig ingetrokken, en alles weggedept daarna heb ik nog met een doekje met roze bleu wonder de ton afgedaan.

Maar nu gaat ze er niet meer op liggen, het is natuurlijk geen moet maar wel jammer, ik heb al haar van dur op de paal gedaan maar alsnog vertikt ze het..

Ons mam heeft er vandaag parfum opgespoten, hier was ik het niet mee eens maarja ik was weg, maar dat helpt ook niet

Iemand nog tips?

Het gaat trouwens om deze ton http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... ddel/29723

SweetVanille

Re: Kat gaat krabpaal niet meer op, Help?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:33

Citaat:
toen hoorde ik opeens een braakgeluid had ze geplast op haar ton

Ten eerste zie ik even het verband niet tussen braken en plassen, en misschien is er een oorzaak dat ze niet op de bak plaste?

Waarschijnlijk zit er nu gewoon een luchtje aan wat niet fijn is.. Catnip plaatsen bij/op de ton?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:36

2 redenen mogelijk, slechte ervaring, ze voelde zich er rot, of je hebt het nu met je schoonmaak dusdanig stinkend gemaakt dat ze dat afgrijselijk vind.

Ik zou zeggen, ding de tuin in gooien tuinslang erover of onder de douche, goed afspoelen etc.
Laten drogen, 1 x gaat dat wel met zo'n ton, heb ik ook wel eens gedaan.
En met dit warme weer droogt hij toch snel.

En dan nog.

Catnip kan bij sommigen werken of andere manier van lokken bv al spelend met laserlampje beestje aan hengel of eten er op zetten, zodat ton weer leuk wordt en veilig.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:36

Vind het zelf interessanter om te weten waarom ze plast op een plek waar het niet hoort. (je hebt sinds een half jaar de ton voor haar maar ze is 3 maanden oud?)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:38

SweetVanille schreef:
Citaat:
toen hoorde ik opeens een braakgeluid had ze geplast op haar ton

Ten eerste zie ik even het verband niet tussen braken en plassen, en misschien is er een oorzaak dat ze niet op de bak plaste?

Waarschijnlijk zit er nu gewoon een luchtje aan wat niet fijn is.. Catnip plaatsen bij/op de ton?

Ze wou het geloof ik oplikken op catnip reageert ze niet

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:39

Sjolvir schreef:
2 redenen mogelijk, slechte ervaring, ze voelde zich er rot, of je hebt het nu met je schoonmaak dusdanig stinkend gemaakt dat ze dat afgrijselijk vind.

Ik zou zeggen, ding de tuin in gooien tuinslang erover of onder de douche, goed afspoelen etc.
Laten drogen, 1 x gaat dat wel met zo'n ton, heb ik ook wel eens gedaan.
En met dit warme weer droogt hij toch snel.

En dan nog.

Catnip kan bij sommigen werken of andere manier van lokken bv al spelend met laserlampje beestje aan hengel of eten er op zetten, zodat ton weer leuk wordt en veilig.

Eten hebben we geprobeerd wat snoepjes toen is ze even blijven liggen maar ook niet heel lang

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:40

Sleeper schreef:
Vind het zelf interessanter om te weten waarom ze plast op een plek waar het niet hoort. (je hebt sinds een half jaar de ton voor haar maar ze is 3 maanden oud?)

Sinds een maand is ze drie jaar oud..

Ik denk dat ze zo diep aan het dromen was dat ze heeft geplast want ze is zo zindelijk als iets

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:41

Leg er even een handdoek op of iets anders wat zacht is, een oude trui ofzo.
kan zijn dat ze er dan wel weer op gaat liggen :j

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:44

Wellicht heeft jouw kat een lichamelijk probleem. Even laten checken door de dierenarts of er iets aan de hand is.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:44

ellepel schreef:

We hebben er al een deken opgelegd waar ze vaak oplicht ook dit hielp niet

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-15 19:45

Emma_s_girl schreef:
Wellicht heeft jouw kat een lichamelijk probleem. Even laten checken door de dierenarts of er iets aan de hand is.

Hierna heeft ze het niet meer gedaan gelukkig..
Maar maandag gaan we naar de jaarlijkse APK keuring :P

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:45

Ik zou niet gelijk naar de dierenarts vliegen als ze 1 keertje naast de bak plast... Als iedereen dat gaat doen wordt het wel heel druk bij de dierenarts :+
Wellicht is er iets aan de hand, maar dat kun je altijd even aankijken en goed op je beestje letten komende tijd :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:50

LisannePruts schreef:
ellepel schreef:

We hebben er al een deken opgelegd waar ze vaak oplicht ook dit hielp niet

Na vreemd,maar kan best zijn dat ze toch bedacht heeft dat ze het geen leuk plekje meer vind.
misschien de paal nog op een andere plek zetten en anders is het zo,zoekt ze vast wel een nieuw plekje op :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:00

paal afspuiten lijkt me lastig de meeste die ik ken zijn binnen van karton
Ik denk dat de kat door de mix van geuren, urine, parfum schoonmaakmiddel deze niet meer lekker vind ruiken. Chloor geur vinden ze vaak nog wel lekker, en anders kattenkruid evt?
ik zou er niet te veel meer op spuiten in elk geval en in uiterste geval een nieuwe paal kopen