Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:toen hoorde ik opeens een braakgeluid had ze geplast op haar ton
SweetVanille schreef:Citaat:toen hoorde ik opeens een braakgeluid had ze geplast op haar ton
Ten eerste zie ik even het verband niet tussen braken en plassen, en misschien is er een oorzaak dat ze niet op de bak plaste?
Waarschijnlijk zit er nu gewoon een luchtje aan wat niet fijn is.. Catnip plaatsen bij/op de ton?
Sjolvir schreef:2 redenen mogelijk, slechte ervaring, ze voelde zich er rot, of je hebt het nu met je schoonmaak dusdanig stinkend gemaakt dat ze dat afgrijselijk vind.
Ik zou zeggen, ding de tuin in gooien tuinslang erover of onder de douche, goed afspoelen etc.
Laten drogen, 1 x gaat dat wel met zo'n ton, heb ik ook wel eens gedaan.
En met dit warme weer droogt hij toch snel.
En dan nog.
Catnip kan bij sommigen werken of andere manier van lokken bv al spelend met laserlampje beestje aan hengel of eten er op zetten, zodat ton weer leuk wordt en veilig.
Sleeper schreef:Vind het zelf interessanter om te weten waarom ze plast op een plek waar het niet hoort. (je hebt sinds een half jaar de ton voor haar maar ze is 3 maanden oud?)
LisannePruts schreef:ellepel schreef:Leg er even een handdoek op of iets anders wat zacht is, een oude trui ofzo.
kan zijn dat ze er dan wel weer op gaat liggen
We hebben er al een deken opgelegd waar ze vaak oplicht ook dit hielp niet