Dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLeonietje

Dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 19:26

Hey,

Ik heb een heel leuk poesje: Nouki, ze is alleen niet een basic kat. Ze is hartstikke eigenwijs, en is veel meer buiten dan binnen. ze loopt letterlijk bij ieder huis naar binnen om eens even rond te kijken. Zo hebben we al meerdere keren dingen gehoort als: 'Jullie kat glipte opeens bij ons naar binnen!', 'Er zat opeens een kat bij ons van het aanrecht te snoepen.' etc. Het raarste wat we hebben gehoord is dat er een buurvrouw hier wakker werd met onze kat op haar bed! :') Nouki voelde zich daar helemaal thuis met nog een andere kat waar ze ondertussen echt getrouwd mee is en natuurlijk voer wat daar staat voor die kat.
Maar er zijn volgens mij ook genoeg mensen in de buurt die haar niet zo leuk vinden... Ze kwam laatst namelijk thuis met een (bijna) kale plek aan de zijkant van haar buik. Wij hebben alle mogelijke oorzaken nagelopen maar uit eindelijk hebben we het denk ik gevonden. De plek leek namelijk wel heel erg alsof iemand haar te pakken heeft gehad met een tondeuse :\ .
Ik vraag mij echt af hoe ze dat ooit hebben gedaan, Nouki is namelijk echt geen knuffelpoesje bij mensen die ze niet kent. Ze is eigenlijk alleen aaibaar bij ons en bij de buurvrouw waar ze dus was blijven slapen en nog steeds wel eens doet! (Buurvrouw vind het prima)

Nu is dit natuurlijk niet echt 'dierenmishandeling' aangezien ze niet gewond is geraakt, maar ik vroeg mij af of bokkers ook ervaring hebben met dit soort nare gebeurtenissen.

Leffroi

Re: Dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:35

Mishandeling vind ik het niet direct, maar wel een hele duidelijke waarschuwing...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:38

Jij wil een kat, je buren niet.
Hou ze binnen of maak er een ren voor :)

Niet iedereen zit erop te wachten dat een kat van iemand anders in huis loopt etc.
Ik denk dat je blij mag zijn dat ze is teruggekomen met een kaal plekje, mensen zat die zo'n kat met een schop half doodslaan ofzo. :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:50

Lastig is dat.
Hier hebben we ook een paar katten van de buren waarvan er eentje het blijkbaar hier leuker vindt dan daar, en die zit al weken in onze paardenstallen :=
Maar om nu tegen die mensen te zeggen dat ze hun katten maar thuis moeten opsluiten zou ik nooit doen. Katten zijn nu eenmaal buitendieren.
Je zou je buren kunnen zeggen dat ze de kat weg mogen jagen met een plantenspuit. Eventueel bij de action een paar spuiten kopen en uitdelen :D Dat zullen je buren vast waarderen.
En anders misschien je tuin toch afzetten met een schrikdraadje? Ik weet niet hoe groot je tuin is, maar die van ons doen niks liever dan lekker tussen de struiken liggen slapen, dus dan is het ook niet nodig om verder te struinen dan je eigen tuin.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:54

Nou sorry ik zal er ook niet blij mee zijn als JOU poes bij mij op hetvaanrecht bed enzo staat. Jou kat hoort netzo min overlast te geven als mijn hond.

Ik zou jou kat niet wat doen maar een flinke emmer water kan ze wel verwachten. En helpt dat niet ja dan denk ik dat ik haar laat ophalen door de dierenambulance

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 19:58

Ik heb het niet op katten en zou er dus totaal niet van gecharmeerd zijn als de kat van een van de buren hier binnenkomt! Ik zou het beestje niks doen, maar ik zou toch wel even naar de eigenaar gaan.

Of als hier boven, de dierenambu bellen.

Leffroi

Maar dat wordt er toch niet gevraagd? TS vroeg of het dierenmishandeling was.

Anoniem

Het is en blijft lastig hoor. Wij hebben thuis twee katten, en hebben nu ook al twee keer een aanloopkat gehad. De eerste keer bleek het een weggelopen kat te zijn waar we ook nog mee naar de dierenarts moesten omdat hij een wond had op z'n poot, en nu hebben we die van de buren die constant ons voer op zit te eten. Niet heel erg, maar aangezien we tegenwoordig speciaal dieetvoer moeten voeren hoeven we er gewoon geen derde kat bij. We hebben een aantal keer aangebeld bij betreffende buren en aangegeven dat we liever niet meer willen dat de kat bij ons komt eten. Zij gaf toen aan dat hij z'n brokjes bij haar niet meer op at en uiteindelijk kwam naar boven dat ze goedkoop voer van de Lidl ging geven.

Heel banketstaaf, maar ik heb toen wel aangegeven dat als ze er niet voor ging zorgen dat die kat thuis gewoon genoeg at, ze hem op korte termijn zeiknat binnen zou aantreffen. Zou niet met een tondeuse in de weer gaan, maar een flinke emmer water kan hij wel over zich heen krijgen. Is ook nog eens een ontzettend gemeen beest dus dat helpt ook niet..

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 20:45

Emmaa_ schreef:
Het is en blijft lastig hoor. Wij hebben thuis twee katten, en hebben nu ook al twee keer een aanloopkat gehad. De eerste keer bleek het een weggelopen kat te zijn waar we ook nog mee naar de dierenarts moesten omdat hij een wond had op z'n poot, en nu hebben we die van de buren die constant ons voer op zit te eten. Niet heel erg, maar aangezien we tegenwoordig speciaal dieetvoer moeten voeren hoeven we er gewoon geen derde kat bij. We hebben een aantal keer aangebeld bij betreffende buren en aangegeven dat we liever niet meer willen dat de kat bij ons komt eten. Zij gaf toen aan dat hij z'n brokjes bij haar niet meer op at en uiteindelijk kwam naar boven dat ze goedkoop voer van de Lidl ging geven.

Heel banketstaaf, maar ik heb toen wel aangegeven dat als ze er niet voor ging zorgen dat die kat thuis gewoon genoeg at, ze hem op korte termijn zeiknat binnen zou aantreffen. Zou niet met een tondeuse in de weer gaan, maar een flinke emmer water kan hij wel over zich heen krijgen. Is ook nog eens een ontzettend gemeen beest dus dat helpt ook niet..

Snap ik zelf wel, ik zou het ook niet super vinden zo'n kat die de hele tijd binnen wipt. Maar om haar in de tuin te houden is gewoon niet te doen. Ze is echt altijd al een buitenkat geweest en onze tuin is echt 4,5m x 2m dus dat vind ik ook sneu voor haar :( .
De vrouw heeft er trouwens echt geen problemen mee hoor! :D Ze vind het juist wel gezellig zegt ze zelf en Nouki is ook helemaal vriendjes met haar geworden. Daarbij is die kat ook heel blij met het gezelschap, ze zijn echt niet te scheiden! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:47

Ik vind het ook niet zo heel erg als ze wat komen knuffelen en chillen, maar op het moment dat ze hier echt consistent 3 keer per dag voer komen eten dan houdt het toch wel een beetje op voor me. Heb ook gewoon aangegeven dat als ze niet wilt dat wij een keertje boos worden, ze hem gewoon binnen moet houden. Het is haar kat, haar verantwoordelijkheid. Wij hebben er 2 en die zijn nog nooit bij hun naar binnen gelopen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:49

Als je buren er last van hebben, is het handiger om haar binnen te houden. En als je dat zielig vindt, is het misschien beter om een plek te vinden voor haar waar ze wel naar buiten kan.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:51

De kat van onze over buren had ook kale plekken rond de heupen.. is ook een tondeuse over heen gehaald, (vermoedelijk) vast geklemd tussen een bankschroef. En zijn penisje is er af getrokken.
katje hebben ze moeten laten inslapen.. hele urineleider en alles kapot getrokken.

We hebben onze vermoedens ... maar bewijs het maar eens.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:54

Maaarije, ai, da's wel erg zeg!

Een kat hoef je trouwens niet binnen te houden, is een vrij dier. En wil je andermans katten buiten houden, hou dan gewoon je deur dicht lijkt me? (helpt trouwens ook tegen inbrekers en zo).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:56

Jouw kat binnen houden op jouw terrein en dan is het probleem opgelost... Stel je voor je buurvrouw houdt niet van katten, heeft er daarom ook géén en word wakker met jouw kat op het bed, hoe asociaal is dat wel niet.. Vrij dier ammehoela. Dieren horen zich op het terrein van de eigenaar te bevinden, en niet zwervend op andermans terrein. Vaak heb je geluk met buren die van dieren houden, of ze ten minste verdragen (incl de overlast) en soms zit er iemand tussen die dit niet graag heeft. En die laatste persoon hoort gewoon gerespecteerd te worden.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 26-06-15 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:58

Tsja, ik zou er ook niet gecharmeerd van zijn als hier ineens wildvreemde katten binnen komen lopen. Gewoon zorgen dat jouw kat binnen blijft/op het erf blijft.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:58

hwn schreef:

Een kat hoef je trouwens niet binnen te houden, is een vrij dier. En wil je andermans katten buiten houden, hou dan gewoon je deur dicht lijkt me? (helpt trouwens ook tegen inbrekers en zo).

Dat is wel de omgekeerde wereld vrees ik?
Andere mensen de ramen en deuren laten dichthouden in de zomer omdat de TS geen maatregelen neemt om maar kat uit andermans huis te houden?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:59

Zou je niet samen met je buurvrouw die het wel prima vindt jullie beide tuinen kat-proof kunnen maken? Dan kunnen jullie katten gewoon samen spelen maar hebben de andere er geen last van.

Ik kan me goed voorstellen dat mensen pissig worden als er een kat zomaar naar binnen loopt, je moet wel gewoon je eigen achterdeur open kunnen houden zonder dat er ineens iets binnen staat.. Zeker als dat met regelmaat zou gebeuren. Jij kiest voor een kat maar zij niet, voor hetzelfde geld staat ze binnen bij iemand die er allergisch voor is.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:59

hwn schreef:

Ik moet mijn deur dichthouden omdat mijn buurman een kat wil? :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:01

Tja als jouw kat echt bij andere mensen de tuin in gaat en ook bij mensen binnen komt en op het aanrecht springt en zelfs op bed bij iemand, zou ik me toch eens achter de oren gaan krabben.

Ik heb geen ervaring met dit soort gebeurtenissen. Ik woon buitenaf en mijn katten kunnen niemand lastig vallen. Sterker nog, ze komen niet eens bij mij in de tuin of in huis. Het zijn echte boerderijkatten en de weides en de schuur is hun plek.
Als je kat verder geen verwondingen heeft maar enkel plaatselijk geschoren lijkt, vind ik dit geen mishandeling.

Nu vindt die ene vrouw het niet erg. Maar ik snap heel goed dat veel mensen niet gediend zijn van jouw lieve kat. Het kan best een heel lief beestje zijn, maar ik .... en met mij vele anderen .... hoeven geen katten van een ander (+ daarbij vaak ook poep) in mijn tuin. Laat staan binnen.
Dan zou hij bij mij toch snel naar buiten vliegen met een slipper er achter aan of een emmer water erover.

Ik vind het toch echt jouw verantwoordelijkheid om jouw kat op jouw terrein te houden. Binnen of in de tuin waar hij niet uit kan.
Waarom heb je dan een echte buitenkat genomen met zo'n kleine tuin?

Ik praat dierenmishandeling absoluut niet goed, maar als jouw kat zo makkelijk bij mensen binnen glipt is het natuurlijk wachten tot dat gebeurt bij iemand die het minder vriendelijker oplost dan een emmer water erover.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-06-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:02

hwn schreef:

Ja hij mag vrij buiten (op openbaar gebied) lopen, maar niet zomaar op andermans terrein.

Als mensen er last van hebben moet de eigenaar alsnog maatregelen treffen en eventuele schade vergoeden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:06

hwn schreef:

Pardon ... dat vind ik dus echt grote onzin. Het is mijn huis, mijn tuin, mijn terrein. Ik hoef mij niet aan te passen aan mensen die hun katten niet op hun eigen terrein houden.
Dat ze op de openbare weg komen e.d. vind ik prima.
Maar niet dat ze op mijn privéterrein komen en daar zelfs hun behoefte doen.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:13

Leffroi schreef:

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:13

Maaaarije schreef:
De kat van onze over buren had ook kale plekken rond de heupen.. is ook een tondeuse over heen gehaald, (vermoedelijk) vast geklemd tussen een bankschroef. En zijn penisje is er af getrokken.
katje hebben ze moeten laten inslapen.. hele urineleider en alles kapot getrokken.

We hebben onze vermoedens ... maar bewijs het maar eens.

Oh bah, dat meen je niet! Ik kan me helemaal voorstellen dat mensen geen vreemde katten in hun huis of tuin willen hebben, maar dit is echt ziek. Reden temeer om dus je katten bij je te houden, om te voorkomen dat zieke geesten zulke geintjes met je dieren uithalen. Dat is iets wat ik ook niet snap, dat mensen bewust hun huisdier aan zulke gevaren blootstellen.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 26-06-15 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:14

Leffroi schreef:
Leffroi schreef:

Een tondeuse over een kat halen vind ik geen dierenmishandeling. Ik snap niet waarom je het zou willen doen, maar om het mishandeling te noemen, nee.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:15

Jezus die zou ik ook een goede tik geven dat ie wel 2 keer nadenkt om bij mij binnen te komen.

Ik vind dat iedereen zijn beesten bij zich moet houden. Zit niet te wachten op kattenstront in de tuin, een kind dat onder de krassen zit of opengetrokken vuilniszak.. Zou hem lekker binnen houden als ik jou was, of zoals iemand anders al opperde, misschien samen met de buurvrouw de tuin afzetten.
Er zijn mensen die hem misschien wel echt mishandelen, het is niet de bedoeling van de kat om anderen lastig te vallen maar niet iedereen zit op andermans katten te wachten...