Ik open dit topic even voor tips en ervaringen, misschien weet hier iemand iets over dit probleem, want het zit me niet echt lekker
Zo'n 4 weken geleden (even opgezocht, zaterdag 6 juni was het) deed ik nog even snel een rondje met mijn hond voor dat ik ging stappen. Het is een Bordercollie en rondom haar achterkant is haar vacht wit. Doordat ze het huis in liep en ik bij de voordeur bleef staan zodat ik gelijk door kon gaan zag ik dat het plukje haar rondom haar plasser rood was, dus toch nog even mee naar binnen gegaan om het even goed te bekijken, gevoeld en het was nat. Ze plast dus bloed? Tijdens het uitlaten heb ik niks opgemerkt. Ik mijn moeder opgebeld en zij was ook verbaasd, haar was ook niks opgevallen en ze zou er tijdens het avondrondje opletten. Uiteindelijk heeft ze die avond geen bloed geplast. We zouden het even aankijken en in de gaten houden, die week heeft ze regelmatig bloed geplast, maar niet elke dag/uitlaatbeurt.
Maandag de 15e toch maar langs de DA gegaan, en binnen 5 minuten was de diagnose gesteld: Blaasontsteking. Ze kreeg antibiotica en een medicijn om de bacterie te remmen(even de naam kwijt).
Na een week moesten we haar plas weer laten controleren, maar wat we al vermoeden aangezien ze nog steeds bloedplaste, de ontsteking zat er nog steeds. Nog een week aan de medicijnen dus.
Nu zijn we weer bijna een week verder, maar er komt nog altijd bloed mee naar buiten, en het lijkt wel erger te worden. Maandag moeten we dus weer haar plas afgeven en als het dan nog niet weg is gaan ze foto's maken. Nu weet ik wel zeker dat het nog niet weg is aangezien er net een straaltje bloed langs haar achterbenen liep. Zelf lijkt ze er weinig last van te hebben, maar of ze gewoon niks aangeeft of dat ze echt niks voelt? Ik heb geen idee. Ze heeft nog nooit eerder dit soort klachten gehad, dus ik weet niet hoe ze met pijn omgaat eigenlijk.
Nou weet ik dat een blaasontsteking behoorlijk pijnlijkis, maar er is voorderest niks aan haar te merken. Het is ook alleen aan het bloed te zien dat er wat mis is, want zelf is ze nog net zo vrolijk, speels en waaks als eerst. Je kan dr ook nog steeds overal aaien, mag gewoon aan dr buik zitten etc. Merk eigenlijk helemaal niks anders aan dr. Dus wat het dan is? Betwijfel ook of het wel echt een blaasontsteking is, aan de ene kant komt er wel uit het urine onderzoek echt duidelijk dat het een blaasontsteking is(door 2 verschillende artsen naar gekeken en stond er zelf bij), maar aangezien ze al 2 weken medicijnen heeft hiervoor.. Of komt het vaker voor dat dat wat langer duurt voordat dat geneest? Ik heb het eigenlijk zelf nog nooit gehad, dus geen ervaring mee. En wat zou het eventueel anders kunnen zijn?
Alvast bedankt, want het zit me zoals ik al zei niet echt lekker

Edit: Het bloed komt vooral bij het laatste beetje plas zegmaar. Ze plast meerdere keren tijdens een rondje en meestal de eerste keer komt er niks mee, maar bij de daarop volgende plasjes komt er eigenlijk vrijwel alleen maar bloed uit.

Dan zou wellicht dat het kunnen zijn... Zal het maandag wel voorleggen aan de DA!
Ik weet niet hoelang het geleden is, maar sterkte nog! Blijft vervelend en pijnlijk om afscheid te nemen van je maatje..