Zoals jullie zien in de titel, zou het een verstandig idee zijn om met een al wat oudere hond te beginnen aan een hondentraining? Ik heb nog niet bedacht welke training, maar het lijkt me leuk om met haar aan de slag te gaan.

Het betreft een jackrussel teefje van nu 9 jaar oud. Maar ze gedraagt zich zeker niet naar haar leeftijd! Ook altijd als mensen haar zien, zouden ze haar zeker niet op deze leeftijd schatten. Ze rent altijd nog rond als een dolle, en is altijd super enthousiast om met je te spelen, of te wandelen. Hele stukken aan de fiets meerennen= geen probleem. Je zult fysiek als geestelijk gezien dus echt niet denken dat ze al 9 is.
Het is wel een hond met een gebruiksaanwijzing, zo kan ze bij speeltjes erg bezitterig zijn en een beetje agressief naar andere honden toe. Maar we hebben haar pas op latere leeftijd gekregen en weten niet wat haar achtergrond is.
Zou ik het gewoon proberen? Ik denk wel dat ze nog kan leren. Het is dus wel iets lastiger dan met een jonge hond maar lijkt mij toch erg leuk

Rennen, springen, allemaal zonder moeite. Ze vind het erg leuk om de frisbee te apporteren. Heb behendigheid nog niet echt geprobeerd.