puppy aanschaffen, heb ik alles?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Nadia

puppy aanschaffen, heb ik alles?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 17:35

Hallo.

De hond van de vriendin van mijn broer krijgt pups.
En als alles zover is neem ik een pup van hun *\o/*

Bij mijn vader heb ik ook een hond maar die hond was er al toen mijn vader en stiefmoeder bij elkaar kwamen (hond is officieel van haar)
Omdat dit mijn eerst eigen pup word ben ik bang dat ik iets vergeet...

Tot nu tot heb ik dit op mijn 'te aanschaffen lijst'
- Bench
- mand/kleed
- voer/drinkbakken
- tuigje + lijn
- speeltjes
- botje
- puppy voer
- beloningssnoepjes
- vlooienkam
- tekenpen
- anti teken/vlooien shampoo

Dit heb ik tot nu toe, maar ik heb het gevoel dat ik wat vergeet 8)7

Ik heb de afgelopen dagen veel gegoogled om mij in te lezen over de opvoeding en wat er allemaal bij komt kijken, hier heb ik goed over nagedacht en met mijn broer over gepraat (wij wonen nog samen) en daaruit bleek dat het allemaal haalbaar is voor ons.
Wij hebben tijd en geld genoeg om een pup op te voeden en eventuele onverwachte dierenarts kosten de betalen :j

Alvast bedankt _/-\o_

Jette

Re: puppy aanschaffen, heb ik alles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:41

Wat pups vaak fijn vinden is een stukje doek/knuffeltje uit het nest. Hierin zit een bekende geur en dat kan ze helpen de eerste dagen. Misschien heeft de fokker dit voor je/kan je iets brengen om de geur erin te krijgen.

Daarnaast moeten pups vaak snel ontwormd worden, net zoals ingeënt. Maar de dierenarts kan je hier zeker meer over vertellen. Maar gewoon bellen met je eigen dierenarts zodra je pup binnen is over hoe en wat.

Super veel plezier met je pup! Vooral genieten, ze zijn heel snel weer groot :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 17:49

Jette schreef:
Wat pups vaak fijn vinden is een stukje doek/knuffeltje uit het nest. Hierin zit een bekende geur en dat kan ze helpen de eerste dagen. Misschien heeft de fokker dit voor je/kan je iets brengen om de geur erin te krijgen.

Daarnaast moeten pups vaak snel ontwormd worden, net zoals ingeënt. Maar de dierenarts kan je hier zeker meer over vertellen. Maar gewoon bellen met je eigen dierenarts zodra je pup binnen is over hoe en wat.

Super veel plezier met je pup! Vooral genieten, ze zijn heel snel weer groot :)

Dankjewel, ik zat er inderdaad aan t denken om een oude trui van mij in het nest te leggen.
Gelukkig woont op nog geen minuut lopen dus en afscheid voor altijd zal het niet zijn.

Ik las op internet dat pup met 2, 4, 6 en 8 weken ontwormd moeten worden en met 4, 6 en 9 weken de eerste inentingen moeten krijgen en dan elk jaar 1 enting klopt dit?

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:52

Van honden heb ik niet echt verstand, maar toen ik mijn kat net had ben ik even met hem langs de dierenarts gegaan voor een algemeen APK'tje, en om kennis te maken met de dierenarts, en om info te krijgen over waar ik rekening mee moest houden. Dat lijkt me ook wel een aanrader met je nieuwe pup straks :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 17:55

Babbelientje schreef:
Van honden heb ik niet echt verstand, maar toen ik mijn kat net had ben ik even met hem langs de dierenarts gegaan voor een algemeen APK'tje, en om kennis te maken met de dierenarts, en om info te krijgen over waar ik rekening mee moest houden. Dat lijkt me ook wel een aanrader met je nieuwe pup straks :)

Oké bedankt voor deze tip!
Ik heb al 2 katten en 2 konijnen dus de dierenarts waar ik heen ga ken ik sowieso al :j

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:58

De entingen worden gegeven op 6, 9 en 12 weken. De 6 weken enting zal nog bij je broer zijn, de overige waarschijnlijk bij jezelf. Ik neem aan dat je broer het nestje laat chippen?
Afhankelijk van het ras eventueel nog een borstel?
Alvast je hondenschool uitzoeken? En verzekering?

En vooral genieten! En fotos maken! Puppytijd is zo voorbij!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:02

Seni schreef:
De entingen worden gegeven op 6, 9 en 12 weken. De 6 weken enting zal nog bij je broer zijn, de overige waarschijnlijk bij jezelf. Ik neem aan dat je broer het nestje laat chippen?

Aah oke bedankt
Maar de mama hond is van de vriendin van mijn broer :D
De pup word van mij en mijn broer.

Hondenschool en verzekering is inderdaad al handig om naar te kijken :j

En ik heb een foto maak obsessie kun je bijna zeggen dus dat komt helemaal goed :')

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:06

Oh dan bedoel ik de vriendin :p chip is sinds vorig jaar verplicht. Dus vandaar dat ik er vanuit ga dat het al gedaan wordt.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:07

Seni schreef:
Oh dan bedoel ik de vriendin :p chip is sinds vorig jaar verplicht. Dus vandaar dat ik er vanuit ga dat het al gedaan wordt.

Ja dat word inderdaad gedaan :o

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:12

Is je tuin pup-proof? Anders een pyppyren voor als je in de tuin zit.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:13

Hangt allemaal af van het ras, welke huisvesting, welke toekomstgerichte training, ...
Komt ie uit een hobby nest?
Wel zien dat de nodige documenten, inentingen en ontwormingen in orde zijn :)

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:14

har166 schreef:
Is je tuin pup-proof? Anders een pyppyren voor als je in de tuin zit.

Half :')
De tuin is wel afgesloten alleen moet er even een deur geplaatst worden en dan is de tuin echt rondom goed afgesloten :j

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:17

x_Nadia schreef:
Seni schreef:

Aah oke bedankt
Maar de mama hond is van de vriendin van mijn broer :D
De pup word van mij en mijn broer.

Hondenschool en verzekering is inderdaad al handig om naar te kijken :j

En ik heb een foto maak obsessie kun je bijna zeggen dus dat komt helemaal goed :')

Misschien is het handig te bespreken dan Hoe het met de pup gaat als een van jullie besluit niet meer samen te wonen ?
Lijkt me uiteindelijk dat je niet de komende tien jaar met je broer samenwoont. Wie krijgt de hond dan mee?

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:19

_Alarm_wlkp schreef:
Hangt allemaal af van het ras, welke huisvesting, welke toekomstgerichte training, ...

Het word een mengelmoes moeder is een kruising Stafford, cane corso en rottweiler.
Vader is onbekend.

De pups worden natuurlijk onderzocht door een dierenarts en daarna maak ik ook pas echt een definitieve keuze of ik een uit dit nest wil.
Zo niet komt er ergens anders een pup weg.

En de hond kan hier in de zomer in en uitlopen waneer hij/zij wil want meestal staat de deur open naar de tuin.
En tja training... huis tuin en keuken hond? :')

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:20

Och nee alsjeblieft zeg :')
Als het zover is komt de hond met mij mee net als de konijnen en de katten blijven bij mijn broer.

De hond word officieel van mij en ik zou ook alles moeten betalen tenzij er echt onverwacht hoge kosten komen dan springt mijn broer in

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:23

Ik zou niet te luchtig doen over training. Je krijgt een hele pittige hond met deze rassen en het halve asiel zit vol met dit type honden omdat de baas de hond niet goed heeft opgevoed.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:25

x_Nadia schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Het word een mengelmoes moeder is een kruising Stafford, cane corso en rottweiler.
Vader is onbekend.

De pups worden natuurlijk onderzocht door een dierenarts en daarna maak ik ook pas echt een definitieve keuze of ik een uit dit nest wil.
Zo niet komt er ergens anders een pup weg.

En de hond kan hier in de zomer in en uitlopen waneer hij/zij wil want meestal staat de deur open naar de tuin.
En tja training... huis tuin en keuken hond? :')

Ik moet wel zeggen dat dit nogal een combinatie is om als eerste hond te nemen.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:29

har166 schreef:
Ik zou niet te luchtig doen over training. Je krijgt een hele pittige hond met deze rassen en het halve asiel zit vol met dit type honden omdat de baas de hond niet goed heeft opgevoed.

De hond die ik bij mijn vader heb heeft ook veel consequentie nodig dus daar ben ik aan gewend.
Ik probeer ook een hondenschool te vinden die ervaring heeft met dit ras.
Luchtig doe ik het niet over want ik wil absoluut geen 'vals' beest in huis waarmee ik met een muilkorf overstaan moet.

Ik wil hem of haar ook zoveel mogelijk laten wennen aan vreemde mensen en ga de pup oa mee naar school nemen, in de bus en trein enz.
Ook wil ik geen hond die vals is naar andere honden of dieren, er zit een hondenstrand vlak bij mij dus daar wil ik vaak heen en ik wil de hond ook meenemen naar de paarden.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 18:31

En natuurlijk niet alles in een keer!
Dit ga ik rustig aan opbouwen

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:45

Een speeltje of knuffeltje waarderen ze vaak ook wel, dan hebben ze iets om op te kauwen als ze zich vervelen en dan gaan je schoenen/meubels etc er niet aan :P

Lszaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:51

Volgens mij is alles wat je nodig hebt wel gezegd, dus dat moet wel goed komen. :P

Wat een leuke combi! Wij hebben een half jaar oude kruising staffort/rottweiler en willen nog een maatje voor hem. Dit staat alleen pas voor over een half jaar op de planning. Maar als de rest van de pups ook op zoek zijn naar een nieuw thuis hoor ik het graag! Misschien krijg ik ze al wel eerder zover. :P

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 19:13

Zolang het maar oude schoenen zijn want die heb ik genoeg :')

Ik vind al die rassen ook echt super leuk om te zien.
Alleen hebben we helaas geen flauw idee wie of wat de vader is.
Dus het kan van alles zijn.

Maar ik kan je zeker op de hoogte houden en waarschijnlijk open ik ook wel een topic.
En dat duurt niet lang meer want ze is vanaf vanmorgen al heel onrustig toont a verschijnselen *\%/*
Dus vannacht of morgen misschien al puppytijd :j

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:18

oehh spannend

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:29

Paar kleine tips:

- Koop een halsband en geen tuigje. Een tuigje is ervoor gemaakt dat de hond geen last krijgt als hij gaat trekken. Zeker met deze "powerrassen" wil je juist dat de hond wél last krijgt als hij trekt want een hond van 60/70 kilo die gaat trekken wordt je niet vrolijk van.
- Kijk uit met speeltjes met een piep erin. Het piepen uit de speeltjes lijkt op het piepen van een diertje als dat gepakt wordt. Leuk voor jachthonden of onzekere honden, niet leuk voor powerrassen.
- Kunnen de eet en drinkbak op hoogte? Voor grote honden in de groei is het fijn als de bakken wat hoger staan. Dit voor de ontwikkeling van vooral de voorpoten, nek en rug.

Volgens mij heb je verder alles! Veel
Plezier ermee!

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 19:34

Paulina schreef:
Paar kleine tips:

- Koop een halsband en geen tuigje. Een tuigje is ervoor gemaakt dat de hond geen last krijgt als hij gaat trekken. Zeker met deze "powerrassen" wil je juist dat de hond wél last krijgt als hij trekt want een hond van 60/70 kilo die gaat trekken wordt je niet vrolijk van.
- Kijk uit met speeltjes met een piep erin. Het piepen uit de speeltjes lijkt op het piepen van een diertje als dat gepakt wordt. Leuk voor jachthonden of onzekere honden, niet leuk voor powerrassen.
- Kunnen de eet en drinkbak op hoogte? Voor grote honden in de groei is het fijn als de bakken wat hoger staan. Dit voor de ontwikkeling van vooral de voorpoten, nek en rug.

Volgens mij heb je verder alles! Veel
Plezier ermee!

Bedankt voor de tips!
Ik wou een antitrek tuig kopen die mijn bakbeest bij me vader ook heeft.
Speeltjes met piep dingen koop ik zeker niet daar word ik zelf denk ik gek van :')
En de voer/drinkbak die ik ga kopen is op hoogte verstelbaar