Hond ziek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moOby

Hond ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:23

ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven

Ik ging daarstraks mijn 2 honden eten geven maar van 1 hond lag zijn ochtend portie nog in zijn bak terwijl hij het altijd direct opeet. Zojuist ging ik kijken en lag hij te slapen maar hij zat heel te raar met zijn poot te trillen. Als ik buiten ga dan komt hij me normaal altijd direct hyperactief om knuffels vragen en nu komt hij niet af. Moet ik me ongerust maken en morgen naar de dierenarts of niet?
Mijn vader is nu niet thuis en hij weet veel over honden maar mijn moeder en ik niet.

Alvast bedankt :j

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:36

Over dat trillen met zijn poot zou ik me niet te druk maken, veel honden trillen met hun poot als ze dromen. Of hij moet al heel kreupel lopen? Heb je hem wel zien lopen/bewegen vandaag? Je zou zijn temperatuur op kunnen meten om te zien of ie koorts heeft desnoods.

moOby

Re: Hond ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:38

Oh dat wist ik niet. Hij loopt normaal maar veel trager en zijn hoofdje hangt maar wat te hangen.
Temperatuur op meten zullen we doen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:41

Net als bij mensen kan bij een hond iets even verkeerd gevallen zijn of ze hebben last van een insectenbeet. Temperatuur opnemen is inderdaad een hele goede tip en hond verder goed in de gaten houden. Verslechterd zijn toestand? Dan is het toch wel belangrijk om even contact op te nemen met een dierenarts.

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:43

Bedoel je met trillen de hele tijd trillen, dat het niet stopt. Of meer een spiertrekking af en toe?
Als het af en toe een spiertrekking is dan is het gewoon dromen, maar echt de hele tijd door trillen lijkt me niet goed...
Je kan even naar het tandvlees kijken, als die gewoon roze is, zou ik me niet al te veel zorgen maken.
Als die bleek is dan zou ik morgen inderdaad even naar de DA gaan!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:01

Even goed in de gaten houden. Het hoeft niks te zijn. Die van mij heeft ook wel eens een slechte dag. Maar je hoort de laatste tijd ook veel berichten over vergiftigde honden, en worst met scherpe voorwerpen erin enzo.. Dus als je het niet vertrouwd of je hond laat pijn zien of gaat achteruit dan voor de zekerheid even ermee naar de dierenarts.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:10

Als het stuiptrekkingen zijn is her dromen. Die van mij maakt er vaak nog piep geluidjes bij :D
mocht het de hele tijd trillen zijn zou ik naar de dierenarts gaan. Hoe oud is de hond?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:41

Hoe gaat het nu met je hond?

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 22:14

Hij Loopt nog wat moeilijk en hij eet wel al ietsje beter maar hij blijft suf.

Morge gaan we met beide honden naar de dierenarts voor de jaarlijkse controle. En dan gaan we zeker dit probleem uitleggen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 04:48

Goedzo! Succes morgen!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:53

Mocht hij een teek hebben (controleren) of teek gehad hebben laat dan ook zijn temperatuur meten! Teken geven veel klachten de laatste tijd bij honden.

moOby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 12:46

we zijn net terug van de dierenarts en de hond heeft lichte koorts maar de dierenarts wist niet echt waar de pijn vandaan kwam. we hebben antibiotica meegekregen voor 10 dagen en dan moeten we terug naar de dierenarts voor controle en als het beter is ook voor zijn inentingen.

ik zal direct eens kijken voor teken :)
bedankt allemaal!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 14:50

Ahh fijn dat hij iets krijgt voor de pijn. Succes