Halfdroog kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Halfdroog kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:09

Ik ben op zoek naar iets, maar ik weet niet wat, vandaar dat ik jullie hulp vraag :)

Vroeger (dan heb ik het echt over heel lang geleden) kon je bij de supermarkt en dierenspeciaalzaak zakjes kattenvoer kopen die halfdroog waren. Niet de scheurzakjes met natvoer zoals we ze tegenwoordig kennen, maar het waren scheurzakjes (4 in een omdoos, volgens mij waren de zakjes zilverkleurig) en daar zaten halfdroge brokjes per portie in. Er zat geen saus oid. bij de brokjes, ze waren een beetje gummi-achtig.

Weet iemand misschien wat ik bedoel en of het nog te koop is?
Of misschien een alternatief hiervoor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:12

Ik weet wat je bedoelt. Qua 'droogte' was het een beetje vergelijkbaar met Frolic voor honden. Flexibel zeg maar.
Ik heb het 2 jaar geleden voor onze oude poes gezocht toen zij niet goed haar droge brok meer kon eten, maar hier in de dierenwinkels konden ze me niet helpen en ook op internet heb ik het niet gevonden.
Er was toen wel een merk wat droge brokjes had, waar dergelijke brokjes in zaten. Maar nu weet ik niet meer welk merk dat was. Ik geloof Felix...

Royal Canin heeft wel iets 'aangepasts' voor oudere katten met ook tandprobleempjes, maar ik weet niet of dit voor de jouwe ook nog te knapperig is Oscar? https://www.facebook.com/pages/Freedom- ... ?pnref=lhc
Van RC kun je meestal wel proefzakjes krijgen bij de dierenwinkel.

Dierenarts heeft me toen geadviseerd om het voer maar totaal op natvoer te zetten trouwens.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:23

Klopt helemaal Sonja, volgens mij hebben we hetzelfde in gedachten :j
Achteraf bezien heb ik het ook echt al heel lang niet meer gezien. Felix heeft inderdaad een gemengde brok, dat heet Crunchy & Soft.

Onze Homer begint aardig hoogbejaard te worden en is altijd al een moeilijke eter geweest. Hij heeft z'n leven lang eigenlijk alleen maar harde brokken gegeten, iets anders blieft ie niet. Je maakt hem ook niet blij met een stukje kip of tonijn ofzo, voor hem zijn harde brokken helemaal top en verder hoeft ie niks.
Probleem is/wordt wel dat ze eigenlijk te hard voor hem zijn. Hij mist wat tanden en de rest is natuurlijk ook al in hoogbejaarde staat en het valt niet mee om hem aan het eten te houden.
Natvoer is ook zoiets. Soms pakt ie een paar happen, maar heel veel verder dan 'ik pak maar wat om in leven te blijven' komt ie niet.

Anoniem

Re: Halfdroog kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:46

Exact hetzelfde als bij onze Grover dus. Ook nooit dol geweest op blikvoer.
Idd, die softbrokjes uit de Crunchy&Soft, die zou je moeten kunnen krijgen.

Eet Homer ook geen brokjes als je ze even weekt in bouillon? (Grover bliefde dat niet, maar volgens de DA was dat vaak wel een goede oplossing voor ouwetjes. Ook omdat het dan net wat sterker geurt, en oudere katten ook vaak minder ruiken en daardoor minder door eten aangetrokken worden.) Overigens heeft Grover het nog vrij lang gedaan op van die portiezakjes, waarvan ze dan vooral de saus aflikte...

Wij denken nu dus ook dat er in de kattenhemel speciaal voor onze Groof een grote sausfontein is gebouwd, waar ze heerlijk naast ligt te dutten in de zon, en regelmatig haar pootje in de saus doopt en tevreden aflikt <3

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 11:54

Och, hoe herkenbaar toch!
Inderdaad alleen harde brokken (van ZIJN merk :D) en soms een beetje saus uit die pouches, maar daar blijft het dan ook wel bij.

Dat verhaal over de bouillon kende ik nog niet, dat ga ik zeker eens proberen. Ik heb al wel een poging met warm water gedaan, maar da's toch anders.

Komt ook nog bij dat ie behoorlijk dement begint te worden. Dan loopt ie naar z'n voerbak en draait gewoon weer om. Dat herhaalt zich dan een aantal keren, totdat ik 'm op pak en letterlijk het voer onder z'n neus schuif, en dan wil ie soms wel.
Zijn moeder deed precies hetzelfde, alleen zij begon er 'pas' mee toen ze 18 jaar oud was. Homer is een paar jaar jonger, maar ik denk ook niet dat hij net zo oud gaat worden als onze Oscar. Oscar is anderhalve maand geleden ingeslapen, ze is meer dan 19 jaar oud geworden.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:08

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 12:24

Dat het wat kost is helemaal niet erg, ik heb het graag over voor die bejaarde krakkemik :))
Bedankt voor je tip, Milo! Zo aan de omschrijving te zien zou het zeker het proberen waard zijn.