Sinds november hebben wij een nieuw huis met de paarden aan huis. Nu hebben wij dus ook plek voor kippen. Mijn vader wil heel graag Kippen, daarom heeft hij voor vaderdag een hok gekregen.
Dit is gewoon een normaal hok met ren van 2 meter, echter gaan wij wel een deel op het terrein omtoveren tot uitloop/ren (dat wordt zo'n 2 meter breed en 10 meter lang. Met een binnenstal van 3 bij 4 waar het hok s'winters naar kan verkassen) de kippen zullen dus altijd in de grote uitloop kunnen alleen word deze pas over een week of 3 a 4 gebouwd. De ren zal aan de bovenkant ook worden afgesloten voor onze lieftallige katten en eventuele roofdieren.
Toch wil ik al kijken naar welke kippen er bij ons zouden passen. We zijn nog echte beginners en nu dus druk aan het inlezen. Het kiezen van wat voor ras wij willen is echter nog moeilijk. Ik wil de kippen wel een beetje tam hebben, ik heb hier 3 half wilde katten lopen en merk hoe moeilijk dat is als ze eens iets hebben. Daarom kreeg ik het idee dat het verstandig was om jongere dieren te nemen maar; hoe jong? en hoe weet je dan dat het hennetjes zijn?
Nu weet ik dat er op bokt vast wat mensen met verstand van kippen zitten en daarom de schreeuw om hulp! Wat moet ik eigenlijk zoeken kwa kippen?
Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!