Kat gooit drinkbak om

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Kat gooit drinkbak om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 11:25

En dan niet 1 x , nee de hele tijd :+ Ze gooit hem gelukkig niet letterlijk om, maar brengt het dusdanig in beweging dat meer als de helft er elke keer uit valt :')

de bak is vergelijkbaar aan dit, gekocht bij de action
Afbeelding

Maar het is dus behoorlijk onhandig. Ze flipt het zeg maar omhoog en ze vind het overduidelijk helemaal fantastisch, alleen ik dus niet :+ zijn er mensen met ervaringen en of tips? heb het evt ook op een filmpje staan om een beter beeld te geven maar mijn ipad doet een beetje raar

fjordjes

Re: Kat gooit drinkbak om

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:27

Steen erin zetten zodat die zwaarder is?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:29

Hahaha heb jij weer he :P Daarom heb ik dus die glazen bakjes gekocht :P

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:29

Mijn katten doen het ook. Nu hebben ze een drinkbak met een plateau eronder (nu gooien ze speelgoedmuisjes in het water >;) )
Ik heb vanalles geprobeerd. Drinkfontein. MAar dat werd nog een groter water ballet.
Keramische drinkbak waar wel water stroomt maar waar het niet zichtbaar opgeslagen is. Maar daar kregen ze door dat ze de gaatjes dicht konden houden en het konden laten overstromen. Dus nu een water bak op een plateau. En laat ze maar kliederen. Ik weet niet wat er verder tegen helpt. (nu vinden die van mij water dus echt fantastisch. Moet zelfs uitkijken als ik de douche aan zet dat ze me niet onder de douche vliegen.)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 11:37

Oh god xoranlover, wat een drama :') Ik heb er nu een theedoek onder. Mevrouw gaat er letterlijk bij liggen, gaat wat drinken, omhoog wippen, wat drinken, omhoog wippen en ga zo maar door :') En ze is nog geen eens een half jaar :')

Ik ga idd ook maar zoeken voor 1 met plateau!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:41

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:41

Hahaha erg he? Ik zeg altijd dat mijn katten de les dat katten bang horen te zijn voor water niet mee gekregen hebben. Straffen of weg jagen met een plantenspuit hield hier dan ook nooit. :=

Deze hebben wij:

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:53

Ik heb een Cat-it en een grote bak van keramiek, lukt ze nooit om die om te gooien. Plastic bakjes werken hier ook niet, die had ik heel snel alweer weg gedaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 11:54

xoranlover schreef:
Hahaha erg he? Ik zeg altijd dat mijn katten de les dat katten bang horen te zijn voor water niet mee gekregen hebben. Straffen of weg jagen met een plantenspuit hield hier dan ook nooit. :=

Deze hebben wij:

[ Afbeelding ]

hmmm de inhammetjes of hoe je het ook noemt bij die bakjes zien er uit als een minimale uitdaging voor madame en denk dat ze het dan in zijn geheel omwipt :')

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:01

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:05

Arme kat -O-

:D

Betonnen konijnendrinkbakje geen optie?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:16

Hehe, nog meer mensen met hetzelfde probleem dus. :P

Wij zijn gegaan voor de oplossing van xoranlover. Niet zo elegant maar wél beter voor het laminaat. ;) Al de rest werd een zwembad. Ook zware keramische bakjes worden fanatiek rondgeschoven. Plastieken zwembadjes van de kinderen worden geperforeerd. -O- Als ik de bloemetjes giet staat er een kat te douchen onder de straal. Dat beest is knétter! 8)7

Edit: By the way, als er nog iemand een oplossing weet voor dat zwembadjes-probleem... -O-
Laatst bijgewerkt door soesita op 21-06-15 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:26

Zet het op een dienblad zodat het water daarin blijft liggen en doe steeds maar een heel klein laagje in de waterbak.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:27

Welkom bij de club.!

Mijn kater houd er ook van.. hij gooit dan ook echt elke bak regelmatig door de hele keuken heen, 1 groot zwembad veroorzakend. :')

Ik heb echt alles geprobeerd. Van een zware stenen bak tot wat xoranlover heeft, bakken met rubberen ringen er onder zodat ze niet zouden kunnen schuiven en noem maar op. niks maar dan ook echt niks blijft staan. soms blijft het 1 dag staan maar daarna vliegen ze toch weer.

Al heb ik toch wel de oplossing gevonden voor nu.. *\o/*
Afbeelding
Ik heb er de grotere maat van. Heb hem zo hoog hangen dat hij net boven de standaard op de grond komt, maar wel zo weinig ruimte er tussen dat hij er niet met zijn poot tussen kan. Ik vul hem elke dag opnieuw half ongeveer. Sinds dien heeft de waterbak niet meer door de keuken gevlogen en heb ik geen zwembaden meer gehad.
Alhoewel hij er wel een nieuw grapje bij bedacht heeft.. hij gaat met 2 poten in de waterbak staan en gaat daarna de ramen wassen. }:0 _/-\o_

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:33

Ik heb er hier ook 1 rond lopen die dat doet en ook ik heb zoals hierboven de bakken in zo'n standaard voor een hond en nu gaat het goed.
Maar zo gauw er een op de grond staat kan de pret beginnen.
Ik heb buiten een bak op de grond staan hier mag ze mee spelen, maar dat is natuurlijk niet leuk genoeg.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:43

xoranlover schreef:

Deze hebben wij:

[ Afbeelding ]

Hier hetzelfde probleem..

Madam vindt met water spelen heel leuk dus toen ook zoiets gekocht maar dat werd een nog grotere knoeiboel...

Toen deze gekocht http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerb ... ats/274445
Ging ze dehele tijd de bovenkant vanaf halen en toen op een dag bats heel dat ding om 3l water op de grond..

Heb zelfs al een keer een bakje helemaal vast getapet aan de grond dat werkt ook niet :+

Nu gewoon eentje van de big bazar met een goede rubberen rand eronder ze doet het wel nog eens maar gelukkig niet super vaak meer..

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 16:38

En een stenen voerbak dan ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:13

Een stenen bak werkt inderdaad heel goed :j

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:16

Hier ook heel lang dat probleem gehad. Sinds ik een zware stenen drink bakje heb is het probleem opgelost!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:17

Ach...hier blijven ze het ook doen...
We hebben zo'n Cat It en ook als die helemaal vol zit (toch gauw een liter of 3, dus zeker 3 kilo) pakken ze de rand met hun bek vast en sleuren en slepen het ding door de keuken, totdat het snoer strak staat :')
Gelukkig hebben we een stenen vloer, dus behalve kalkvlekken maakt het verder niet zo uit.

Ik kan er hier 's morgens ook niet met goed fatsoen bij de wastafel in de badkamer m'n smoel wassen; staan er drie Stippels om de kraan te draaien, dat ze wel een slokje verst van de tap willen :roll: :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:18

Ik heb gewoon grote steken drinkbak voor grote honden in de douchebak van de douche staan voor de kat.
Te groot om zomaar te verschuiven, laat staan omgooien.

(en er staat beneden een roestvrijstalen hondebak (heb hond, vandaar), daar wil kat nog wel eens in hengelen en wat kliederen maar staat in de keuken op de tegels, dus niet erg)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 20:20

Weet niet of het hier al eerder is gezegd, maar het is voor katten eigenlijk niet zo goed om hun water en voer op dezelfde plek te hebben. Ze geven dan de prioriteit aan eten en gebruiken het water niet als drinken, maar spelen ermee of kijken er helemaal niet naar om. Zou dus goed kunnen dat het al helpt om het water bij het voer weg te halen en op een andere plek te zetten (ook ver genoeg van de kattenbak af!!). :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 00:47

Bedankt voor alle tips! Ik ga ook maar eens kijken naar een stenen drinkbak, wie weet!

Babbelientje, mijn poes drinkt gelukkig genoeg, naar mijn mening zelfs te veel :+ Ze gaat er vaak echt gewoon bij liggen en kan dan zo minuten lang blijven drinken :+

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 01:16

Die van mijn moeder flikt het alleen met een boterham bord met een beetje melk _O-
Hij vind het blijkbaar lekkerder om het van de vloer te likken. Waterbak laat hij gelukkig met rust :D

Ik heb er wel 1 die het lijkt te proberen. Staat dan op de rand van de waterbak te graven. Maar ik heb zo'n stenen hondenbak staan. Dus die krijgt hij gelukkig niet om ;)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 07:41

Mij kat is net terug van een rondje wandelen in de gietende regen. Ligt hier drijfnat op de zetel en is dik tevreden. Wie zegt dat katten niet van water houden? :))