Mijn lieve maine coon dame Gilera is sinds februari helaas alleen. Haar zusje, waar ze al mee samen was sinds hun geboorte, is vlak na het steriliseren helaas overleden. Meteen nadat het gebeurd was natuurlijk al mezelf af gevraagd of er een kat bij moest of niet en besloten om even af te wachten hoe ze het zou doen. Op zich gaat het hartstikke goed met haar, maar je merkt heel goed dat haar gedrag veranderd is sinds ze alleen is. Toen ze nog met z'n tweeën waren lag ze vaak boven op de krabton of erin als haar zusje er op lag. Nu ligt ze altijd op de bank, helemaal als wij er bij zitten. Ook is ze heel miauwerig geworden, terwijl je d'r eerder alleen hoorde als ze meende dat het etenstijd was. We proberen haar zoveel mogelijk aandacht te geven, maar hebben natuurlijk ook werk, ik een paard. Geluk is dat mn vriend in ploegen werkt, dus ook overdag is er een deel van de dag vaak wel iemand thuis.
Mijn gevoel zegt dat ze gelukkiger zal zijn met weer een kat erbij als gezelschap, maar dan is de vraag wat voor kat. Een jong poesje die nog helemaal kan wennen aan haar en ons of een oudere kat die gewend is om met andere katten samen te leven. Ben zelf heel bang dat het niet klikt tussen de kat die erbij komt en Gilera en ons huis is niet zo groot, dus ik heb niet de mogelijkheid om ze te scheiden als het echt niet gaat.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een nieuwe kat introduceren bij de kat die je al hebt? En heb je gekozen voor een jonge of juist een oudere kat? Ben heel benieuwd naar wat ervaringen!