Zou ze in deze situatie zéker niet gewoon bij elkaar zetten, dat is echt vragen om problemen en vragen om een rolberoerte bij de al wat angstige kat die je erbij krijgt
Als ik het goed begrijp is de nieuwe kat die erbij komt altijd alleen geweest? Dit kan wel een probleem geven, want een kat die jaren alleen zit is soms erg moeilijk te koppelen. Daarnaast geef je aan dat je andere katten soms ook kunnen knokken, en dat zou ik met de nieuwe kat vanwege haar achtergrond en gedrag echt willen voorkomen!
Ik zou de nieuwe kat een eigen kamer geven met alles wat ze nodig heeft, dus mandje, krabpaal, kattenbak etc. Leg daar wat kleedjes neer waar je eigen katten en honden op geslapen hebben zodat ze aan de geur kan wennen, en leg later ook wat kleedjes neer bij je al aanwezige dieren waar de nieuweling op heeft gelegen. Ze moeten eerst elkaars geur leren kennen en leren dat dit niet eng is. Laat ze verder maar gewoon onder de deur door snuffelen, of met de deur op een kier, maar zolang er geblazen wordt, of zelf gebromd, zou ik ze zeker niet bij elkaar laten. Pas als er niet meer geblazen en gegromd wordt zou ik het steeds een beetje meer uitbouwen. Zorg dat haar kamer haar veilige basis blijft, zodat ze altijd iets heeft om naar terug te vallen.
Heel veel succes! Ik hoop dat het allemaal heel makkelijk gaat