Ik heb nu inmiddels 1.5 maand een ontzettend leuke valkparkiet.
Het arme beestje heeft een behoorlijk ellendig leven gehad bij vorige eigenaren, en de mensen waar ik hem van gekocht heb hebben hem daarvan gered.
Hij zat in een huis met 400(!) andere vogels in kleine hokjes.
Gelukkig begint hij steeds meer aan ons te wennen, en kan je zien dat hij het naar zijn zin heeft hier.
Omdat ik niet wist hoe zijn staat van gezondheid was, hebben we op aanraden van een dierenarts die zijn nagels heeft geknipt hem vitamine voor valkparkieten bij'gevoerd'.
Nu is hij in de reu, maar kan ik nergens vinden of het normaal is dat hij veren van zijn kuif verliest?
Dat is dan ook mijn vraag.
Hij heeft de kuif ook niet dik..
Hij heeft bij ons een ruime valkparkieten kooi, en zit altijd bij ons, en anders op de kooi of ergens anders waar hij zichzelf niet kan beschadigen.
Omdat hij vermoedelijk door zijn verleden een trauma heeft opgelopen met de andere vogels kan hij niet met andere vogels zijn dus dat is al uitgesloten dat een andere vogel aan zijn kuif komt.
Misschien ga ik op dat alleen zijn wel commentaar krijgen, wij werken aan huis dus is bijna nooit alleen.
Wij hebben geprobeerd een andere vogel van zijn soort erbij te zetten maar daar word hij dood ongelukkig van. Ook grasparkieten hebben we geprobeerd maar die vreet hij liever op
Iemand hier verstand van?