Herdenkingsdienst voor ingeslapen honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Herdenkingsdienst voor ingeslapen honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 12:28

http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-06-2 ... martin-gau

Hebben jullie het mee gekregen? Er komt een herdenkingsdienst voor de twee ingeslapen honden, die vorig jaar bij de slachtpartij van de labrador waren.
Wat vinden jullie ervan? Afgezien van het feit of inslapen wel of niet terecht was, vind ik het zeer ongepast om een dienst te houden voor honden, die vorig jaar met een groep een andere hond hebben verscheurd. Waarom wordt er niet wat meer mededogen naar de eigenaar van de vermoorde hond getoond?

F_T

Re: Herdenkingsdienst voor ingeslapen honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:29

Eens. Maar ik ben bang dat dat een heftige en schreeuwerige discussie oplevert.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:39

Diablo schreef:
Wat vinden jullie ervan? Afgezien van het feit of inslapen wel of niet terecht was, vind ik het zeer ongepast om een dienst te houden voor honden, die vorig jaar met een groep een andere hond hebben verscheurd.

Waarom?
Het is een afschuwelijke gebeurtenis, dat zullen de eigenaren zelf ongetwijfeld ook vinden neem ik aan.
Waren mogen zij zelf geen verdriet hebben om hun honden die zij in hebben laten slapen?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:43

Omdat ze het hun eigen schuld is, ze hadden een aanlijn gebod opgelegd gekregen omdat er al eerder problemen waren en toch laten ze ze los met dit als gevolg! Daar moeten consequenties aan zitten en dan is dit er een van.

Nee ben het wel eens met Martin Gaus dat er wat schort aan het systeem om dit op te lossen, maar zover gaan om deze honden eer te bewijzen gaat mij te ver.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 12:47

Goof schreef:
Diablo schreef:
Wat vinden jullie ervan? Afgezien van het feit of inslapen wel of niet terecht was, vind ik het zeer ongepast om een dienst te houden voor honden, die vorig jaar met een groep een andere hond hebben verscheurd.

Waarom?
Het is een afschuwelijke gebeurtenis, dat zullen de eigenaren zelf ongetwijfeld ook vinden neem ik aan.
Waren mogen zij zelf geen verdriet hebben om hun honden die zij in hebben laten slapen?

Ze hebben hun honden niet in laten slapen, dat is buiten hun wil om gebeurd.
Ik vind dat ze best verdriet mogen hebben, maar ik begrijp niet dat ze de media ervoor opzoeken. Uit respect voor de baasjes van de verscheurde labrador zou ik dan in stilte rouwen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:52

als ik het overal zo volg zijn ze druk bezig iedereen te laten lezen dat vooral hun het slachtoffer zijn en niet de hond die uit elkaar gescheurd is en de familie waar die hond toe behoorde. Heel triest dat men zover gaat!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:53

Als ze daar zo verdrietig om zijn, hadden ze zich aan de opgelegde regels moeten houden.
Zullen we ook herdenkingsdiensten houden voor menselijke moordenaars na de doodstraf? Da's immers ook zielig, en die hebben ook nabestaanden die verdrietig zijn.
\ik vind dat ze een houdverbod voor honden moeten krijgen, want blijkbaar vinden ze opvoeden niet nodig, en als het dan fout gaat en ze krijgen bijkomende regels opgelegd om poedersuiker van je hond te voorkomen, dan houden ze zich daar niet aan....
Gewoon asovolk wat mij betreft

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:54

Respectloos tegenover de vermoorde hond en diens baasjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:57

Heel sneu allemaal, voor alle betrokkenen. Maar een herdenkingsdienst?
Pffff.... als we overal maar stille tochten en herdenkingen voor houden, wat is daar dan nog de toegevoegde waarde van?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:58

Werkelijk te zot voor woorden.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:02

Ik vind het ook respectloos tegenover het baasje van de labrador.
Voor de honden is het heel erg dat ze zijn ingeslapen, maar het baasje is nu hypocriet bezig in mijn ogen.
De aanlijnplicht negeren, die er al niet voor niets was, vervolgens gebeurt er zoiets verschrikkelijk met iemand z'n hond en als consequentie verlies jij twee honden om dan vervolgens voor je eigen honden een herdenkingsdienst te houden?
Die heedenkingsdienst had er voor de labrador beter kunnen zijn.
Ik vind dit echt respectloos en de enige die dit allemaal te verwijten valt, is het baasje van de honden. Bah.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:03

Nee. Dit vind ik niet oké.
De eigenaren van de labrador zijn al getraumatiseerd genoeg, nu moeten ze ook nog eens zien hoe 2 eigenaren aan het rouwen zijn om de honden die hun hond verscheurd hebben?!

Wat een belachelijke bedoening, en dan wordt het het rechtssysteem ook nog kwalijk genomen dat ze ingeslapen zijn. Is 1 verscheurde hond niet genoeg? :n

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:08

Ik vind het ook belachelijk.Ik zou nog eerder een herdenkingsdienst houden voor de verscheurde Labrador.
Het is jammer dat de honden zijn ingeslapen.Maar A- waar en bij wie plaats je zulke honden?de asiel's zitten vol met dit type hond die zelfs nog niks gedaan hebben.
en B- er zijn er hier maar één stel fout geweest dat zijn de eigenaren,laten die is in hun eigen broekzakken kijken ipv met vingers naar anderen te wijzen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:17

Mee eens Diablo, in stilte rouwen....waar is het medeleven naar de slachtoffers in plaats de media op te zoeken vanwege haar eigen verdriet die ze zelf veroorzaakt heeft. Dat vind ik niet terug. Wat ik begreep deed de vrouw ook geen moeite om haar honden van de lab af te halen, waar zit je verstand als je 6 honden hebt waarvan je weet dat er een paar onbetrouwbare tussen zitten, fijne roedel, not! Je zal het maar tegen komen.

Zie dat zoveel, zielig slachtoffer maar ahhh de dader kon er vast niks aan doen, verder is het een hele normalen hond........ach zolang het de jouwe niet is die voor je ogen wordt verscheurd.

Lab had dus niet bang moeten zijn, >;) niks mis met die honden, hou toch op. Honden die andere honden dood bijten horen aan de lijn (of wat mij betreft de spuit er in) een muilkorf was ook wat haar was opgelegd voor 1 van de honden. Dat gebeurd ook niet zomaar meneer Gaus.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:31

Belachelijke aandacht trekkerij.....

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:34

slimmerik schreef:
Belachelijke aandacht trekkerij.....

idd helemaal mee eens.
Wat zijn ze zielig

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:39

Diablo schreef:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/12-06-2 ... martin-gau

Hebben jullie het mee gekregen? Er komt een herdenkingsdienst voor de twee ingeslapen honden, die vorig jaar bij de slachtpartij van de labrador waren.
Wat vinden jullie ervan? Afgezien van het feit of inslapen wel of niet terecht was, vind ik het zeer ongepast om een dienst te houden voor honden, die vorig jaar met een groep een andere hond hebben verscheurd. Waarom wordt er niet wat meer mededogen naar de eigenaar van de vermoorde hond getoond?

Martin Gaus..... -O- mag ik even een teiltje :r

Verder lees ik in het hierboven genoemde artikel eigenlijk niets over een herdenkingsdienst, waar staat dat?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 15:42

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:44

Oohh jaaa, ik zie het. Mag ik aub NOG een teiltje :r

Of nee doe maar een emmer.

Wat een sentimenteel gezever zeg. Verschrikkelijk. Die Gaus maakt zich nog belachelijker dan ie al was. Kneus.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:44

Ah gossie, Martin Gaus weer verlegen om werk en aandacht? _O- Et voilà hij krijgt een podium.... :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:46

Ik heb geen medelijden me de eigenaar van de honden, als jij 6 honden van dit kaliber los laat lopen dan is het vragen om problemen, honden reageren anders in een roedel en als er 1 gaat dan gaan ze allemaal..
Ik vind het vreselijk voor de eigenaren van de labrador en voor de honden zelf maar met de eigenaar van de 6 honden heb ik geen medelijden.
En Martin Gaus? Die is zo snugger om een windhond los te laten lopen terwijl er konijnen op het terrein lopen met een laag hekje er omheen, en dan in paniek raken omdat de hond er bij in springt en achter de konijnen aan gaat.. helder licht die Martin :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:48

Wat gênant, kan niet anders zeggen :')

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:38

Billy schreef:
Zullen we ook herdenkingsdiensten houden voor menselijke moordenaars na de doodstraf? Da's immers ook zielig, en die hebben ook nabestaanden die verdrietig zijn.

Zat ik ook net te denken.
Zo'n moeder of vader heeft er ook niet om gevraagd dat haar/zijn kind crimineel is.
Maar zij houden ook geen herdenking, omdat dat gewoon niet OK is tov de nabestaande.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 07:10

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:28

Totaal geen medelijden voor deze man. Kan me er ook ontzettend kwaad om maken. Ik heb 3 geweldige honden van het ''sterke ras'' in huis. Wij stoppen hier veel tijd en geld in omdat het onze passie is. Zo doen wij aan gehoorzaamheidstrainingen en lopen wij ook shows. Worden 4 keer op een dag uitgelaten,mogen overal mee naar toe, wordt mee gefietst, geskeelerd, gezwommen etc. Het zijn onze kindjes en ik durf te zeggen dat het nette en sociale honden zijn, die maar al te graag spelen en ravotten met andere honden.

Maar geen haar op mijn hoofd die bedenkt om, in mijn eentje, met de roedel los te gaan lopen waar ik vele onbekende honden tegen kan komen. Mensen hebben niet door hoe anders een roedel reageert. Als er 1 gaat, gaan ze allen, zelfs de liefste schattigste kleinste. Dat in combi met honden met dit kaliber, die nou eenmaal van nature een mindere tolerantie hebben tov andere honden en je hebt feest.

Zo kon ik van de week de hond van mijn buurjongen van een andere hond afhalen. Hond (stafford) wordt 1 x op een dag uitgelaten jawel een blokje om van nog geen 3min. Gek he, dat de hond dan (voor de 3e keer) uitbreekt en zelf wel iets gaat verzinnen om zijn frustraties weg te halen...... Vervolgens worden wij er op aangekeken want hey dat zijn ''soortgelijke honden''. Dus ja, strenger optreden mag van mij, GRAAG zelfs. Misschien zien mensen dan in dat alles wat nu bestempeld wordt als ''vechthond'' juist geweldige dieren zijn...mits je er juist mee omgaat en je verantwoordelijkheden neemt.