Schildpadden eigenaren gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaarije

Schildpadden eigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 10:03

Hai,

Ik ben opzoek naar bokkers met zowel water en/of land schildpadden.
Voor mijn verjaardag afgelopen weekend een mooie grote vijver gekregen van mijn broer en vriend.
Ze hebben in de winkel nog staan twijfelen over schildpadden.

Het lijkt m'n vriend erg leuk en mij ook wel.
Maar ik wil eerst zeker weten dat ik ze goed kan houden en ze een goed leven zou kunnen geven.

Op internet zelf is ook al veel te vinden maar ik vind het ook fijn om van mensen zelf te horen hoe het gaat en hoe je dat doet.

Dus brand los,
Hou je ze binnen of buiten, hoe doe je dat in de winter.
Wat krijgen ze allemaal te eten
Wat voor soort heb je..

Ik ben benieuwd :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:53

Hier schildpad eigenaar.
Ik vang schildpadden op via dierenbescherming.
Een vijver is mooi, maar tegen september/oktober moeten ze weer naar binnen in verband met kou.
Ze gaan dan in winterslaap en 9 van de 10 keer komen ze er niet meer uit.
Tegen juni/ juli doe ik ze weer naar buiten maar na altijd de temperatuur bekeken te hebben. Binnen moet het water net zo warm zijn als buiten anders gaan ze dood.

Afbeelding
Dit is mijn buitenvijver.
Ook heb ik een binnenvijver voor in de winter met een warmtelamp in het achterhuis.

Afbeelding

Als je vragen hebt mag je me altijd stellen.
Ik heb er momenteel 19 zitten.

MevrouwtJ

Re: Schildpadden eigenaren gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 22:48

Hallo!

Wat leuk dat je interesse hebt in de schildpadden :D!

Ik heb zelf twee waterschildpadden, twee geelwangen. Ik heb ze zo'n tien jaar geleden gekocht. Dierenwinkel zei tegen mij dat het solitaire dieren waren dus heb er eentje genomen. M'n vader vond het zielig en kocht er een week later nog eentje bij uit hetzelfde "nestje". Dit is jaren goed gegaan tot eentje ziek werd en de ander deze ging aanvallen. Ze zitten nu apart van elkaar en doen t prima! Het zijn twee mooie heren geworden :)

Mijn schildpadden zitten in een aquarium met grind, een verwarmingselement, een pomp en een vlot om in te zonnen. Ook hebben ze een tl buis! Ik heb ooit een warmtelamp gekocht toen ze al wat groter waren, maar die van mij hoeven de lamp niet. Zij gaan dan juist niet op het vlot. Mijn dierenarts raadde het aan, de dierenwinkel weer niet. Kijken waar je padje behoefte aan heeft.

Je kan niet echt wat in het aquarium zetten want ze slopen alles :)) zet er plantjes in en de volgende dag zijn ze in stukken.

Ik geef ze als voer gedroogde: meelwormen, grote en kleine garnalen, visjes, zijderupsen, vlokreeftjes, watervlooien en rode, groene en mini sticks en soms een stukje groente of fruit :D

Wat voor schildpad heb je in gedachten? Je kan me altijd pben.