Woensdag avond, rond 9 uur, ben ik nog even naar mijn paarden geweest. Een uurtje gebleven, hond is mee geweest, heb nog even rond gelopen en toen begon het te schemeren en ben dus rond 10 uur weer naar huis gegaan.
Ik woon dus in Frankrijk op het platteland, mijn paarden staan ergens achteraf bij een vakantie huisje van Engelsen. Zij zijn er maar af en toe dus veel rust, veel ruimte, en veel wilde dieren.
Vorig jaar heeft mijn hond al een nestje jonge konijntje gevonden, één dood gemaakt en de andere heb ik toen terug gezet. Dat is toen verder allemaal goed gegaan. Dit jaar loopt er ook weer een konijntje rond die vast weer een nestje heeft.
Maar goed, ik schrijf nu over mijn baby uiltje, die ik dus gevonden heb woensdag avond toen ik weer richting huis ging. Zag een Klein pluizig bolletje op de weg zitten (dacht eerst nog dat het een egeltje was), toen draaide hij zich langzaam om en bleek het een uiltje te zijn.
Ik uit de auto gestapt en rond gekeken of ik nog een andere zag, nog even geluisterd maar niks gezien of gehoord. Op gepakt en hij nestelde zich helemaal tegen mij aan ... Stond ik daar met het jonkie in mijn handen, hond in de auto ... Wat nu ??
Toch maar mee genomen naar huis, en toch maar weer terug gezet 10 minuten later, in de bosjes. Op internet stond dat de ouders in de buurt bleven en ze vanaf de grond ook Voeren.
Toen ben ik maar weer naar huis gegaan, in de hoop dat het goed zou gaan.
Volgende avond terug gegaan om toch nog even te kijken of hij er zat. Hij zat 1 kleine meter verder op maar had het jammer genoeg niet gehaald...
Nu voel ik mij super schuldig ! De vorige avond nog levend in mijn handen gehad, zich lekker tegen mij aan genesteld maar toch terug gezet in de kou, en de volgende dag dood
Gister avond laat nog een keertje geweest omdat ik bang was nog weer een kleintje te vinden maar dat was gelukkig (?) niet zo. Hoorde wel volwassen uilen roepen ...
Nu blijf ik mij afvragen wat er mis is gegaan ?? Was hij al ziek en zat hij daarom midden op de weg ? Heb ik mijn geur op hem achter gelaten en wilden de ouders er niks meer mee te maken hebben ??
Als ik hem toch bij mij gehouden had, had hij het dan wel overleefd ?
En wat als ik er nou weer eentje vind ? Het risico weer nemen of toch maar lekker mee naar huis nemen ??