Noa & Ninthe, poedelpups 15 weken, weer eens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Noa & Ninthe, poedelpups 15 weken, weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 22:25

15 weken, eigenlijk 14 weken en 1 dag. De foto's zijn van de afgelopen 11 dagen, namelijk van 1 t/m 11 juni.

Afbeelding
Afbeelding
Eerst mee op excursie naar het openluchtmuseum in Arnhem (mocht van de docent en het museum).

Afbeelding
Toen lekker feesten thuis

Afbeelding
Even ieder op een eigen botje kauwen ("nee Ninthe, je mag hem niet jatten van Noa". Ninthe had ook nog een groot bot zwerven, maar die was niet voorgesabbeld)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen heel veel slapen, ondertussen naar Hellevoetsluis verkassend.

Afbeelding
Even tussendoor: Boris bij de kuikens, hij is dol op kuikentv.

Afbeelding

Bijpassend filmpje, het loslopen.

Afbeelding

En het loslopen i.c.m. verkeer

Afbeelding
Nog even uitdagen (Boris vindt dat eigenlijk maar niks, spelen doe je door rondjes rond de tafel te rennen)

Afbeelding
En Ninthe weer terug in Wageningen. Runderen bij de Rijn.
Noa is even bij mijn ouders gebleven, ik ben 3 dagen in Wageningen, direct een mooie oefening voor ze.

Ondertussen zijn ze geslaagd voor de basiscursus. Dus zit, lig, blijf, hier en aandachtoefening zit er (qua basis) in.
Komende dinsdag de eerste vervolgles, want we gaan wel direct door. Maar vanaf nu gelukkig maar eens per week (i.p.v. 3x per week).

Najoveh

Re: Noa & Ninthe, poedelpups 15 weken, weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 09:20

Oh, wat een schatjes <3

Is het niet super veel werk om er 2 tegelijk op te voeden? :P

Mizora

Re: Noa & Ninthe, poedelpups 15 weken, weer eens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 19:48

Ja en nee. Het is absoluut meer werk dan 1 pup tegelijkertijd op te voeden. Je moet namelijk ook per pup aan de slag en samen fokken ze elkaar wel meer op. Maar anderzijds is het niet zo veel meer werk als ik had verwacht. Het is ongeveer 1.5 pup in mijn ogen. Het lastigste is om ze per pup aandacht te geven, daarom ga ik ook met beide op cursus, waardoor ze dan in ieder geval individuele aandacht krijgen en je ook nog enkele keren per week individueel gaat trainen.

En het zijn poedels, dat scheelt ook. Van sommige rassen vind ik 1 pup al bijna niet te doen, laat staan 2. Bij deze honden is het in mijn ogen goed te doen, na 3x nee is het over het algemeen ook gewoon nee.