Nu wij er heen verhuizen krijgen we de ezeltjes er bij kado. Hartstikke leuk, maar ik heb geen ervaring met ezeltjes en zie wel dat er wat dingen moeten veranderen. Hun hoefjes zijn te lang (hoefsmid wordt gebeld), ze zijn veel te vet en ik vraag me af of ze ontwormd zijn in het afgelopen jaar. Ze lopen op een enorme weide waar het gras veel te hoog staat, krijgen tweemaal daags een schep haver en hooi naar overvloed. Ze hebben grote inloop stallen waar beton op de grond ligt, geen stro, en staan heel het jaar lekker buiten. Het water wordt dagelijks ververst.
Een paar dingen die ik graag zou willen weten (ik heb wat ezel sites bekeken, maar hoor ook graag de mening van mensen met ervaring):
-ezels lijken me dieren die vooral niet al te lang rijk gras nodig hebben. Zal ik het hele veld korter maaien zodat ze een schalere grond hebben? Of eventueel een helft en later in het seizoen de andere helft? De weide is enorm, ik denk niet dat ze gebruik van alle ruimte maken.
-ik zal een veearts laten komen voor een check-up en een wormen kuur, en eventueel tetanus en influenza shot (klopt het dat dit 1x per jaar nodig is?), maar zo ver ik het kan zien zijn ze veel te vet. Hoekig zoals ezeltjes zijn maar met een ronde buikjes waar een tweeling in past (en eentje is een gecastreerd mannetje
) Hoe kan ik het beste met hun voeding omgaan? Hebben ze hooi nodig in dit zomer seizoen, en kan ik de haver helemaal afbouwen? Er is geen liksteen, is dat nodig gedurende de zomer? -het hooi wordt nu op de grond gemikt, volgens de buurman eten ze niet uit het net wat er hangt, ook niet als het sneeuwt in de winter en ze geen gras hebben. Eten ezels hier lastiger uit, en hoe kan ik een net ontwerpen dat makkelijker eet voor ze?
-Het stikt hier van de coyotes en beren. Tot dusver is dit dus goed gegaan, iemand ervaring met roofdieren en ezels?
-Met welke dieren kunnen ezels goed samen staan? Kan ik schapen of geiten in de zelfde wei zetten? Heeft dit invloed op de wormenkuren die ze moeten krijgen? En met paarden, zijn daar enige aanpassingen voor vereist?
Andere tips zijn meer dan welkom!
Bedankt!
En toen zag ik dat je in de usa woont
Denk dat er hier op Bokt wel meerdere '' ezel-experts '' zitten die je goede raad kunnen geven!
, lijkt mij een geweldige plek waar jullie gaan wonen ! 

!