dieren vakantie oppas beginnen, waar op letten ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hielkebro

dieren vakantie oppas beginnen, waar op letten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:41

hallo,

ik weet niet waar ik mee moet beginnen, maar ik hoop dat het wat duidelijk is.

ik heb nu vakantie en ik woon op een ex-boerderij (vroeger voor wij hier woonden is ons huis een boerderij geweest), wij hebben 1 hectare grond.

ik ben 16 jaar misschien handig te weten, verder hebben wij aardig wat aan beesten; 4 cavia's, 3 konijnen, 1 kat, 1 aquarium, 2 pony's, en een keppel schapen.

ik ben van plan om op dieren te passen waarvan de baasjes bijvoorbeeld op vakantie zijn in deze zomer vakantie.

ik sta open om vooral op konijnen en cavia's te passen, voor andere dieren in overleg aangezien niet alles hier thuis kan. (lees; katten hier los laten lopen etc.)

de baasjes moeten zelf voer en hok oid. meebrengen aangezien tijdelijk voer niet handig zou zijn (gewenning) en het hok is wel hun thuis.

de dieren zouden niet in huis komen maar in een schuur en kunnen overdag naar buiten. ook beschik ik over een ren met 12 van die hekjes die je verbind met pinnetjes.

wat zou een redelijke prijs zijn per dier per dag ?
en wat zijn de do's en don'ts ?

ben ik nog iets vergeten waar ik nog om moet denken ?

Paardcool

Re: dieren vakantie oppas beginnen, waar op letten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:50

Ik ben ook pas begonnen met zo bedrijfje ik zal vooral klein contract maken dat erin vermeld staat dat de dier op hun kosten naar da gaat en dat je zoveel krijg per dag. En ik zal vooraf betalen als ik jou was. Doe ik ook. Maar ik vang ook honden op en voor honden heb ik ook vragenlijst ;) en verder veel Racleme maken

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:52

Paardcool schreef:
Ik ben ook pas begonnen met zo bedrijfje ik zal vooral klein contract maken dat erin vermeld staat dat de dier op hun kosten naar da gaat en dat je zoveel krijg per dag. En ik zal vooraf betalen als ik jou was. Doe ik ook. Maar ik vang ook honden op en voor honden heb ik ook vragenlijst ;) en verder veel Racleme maken

bedankt voor je antwoord !

en hoe doe je het met hokken en kooien ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:54

Laat de eigenaar ook alles merken van het dier, even stickertje aan de onderkant van de voerbak bv. Kun je het niet onverhoopt kwijtraken.

Qua prijs, hier in de buurt kost het 1.50 per dag en bieden wat jij ook biedt.

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:56

Omdat ik flat woon doe ik eigenlijk niet meer dan 1 hok. Of ze kunnen hun flat meenemen. Ben je toevallig ervaren in nagels knippen van konijnen en cavia's? Daar hebben mensen ook veel intresse in

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:58

Ik zou je zo 5 euro extra geven voor het nagels knippen, ik vind dat echt een *piep* klus :')

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:59

Paardcool schreef:
Omdat ik flat woon doe ik eigenlijk niet meer dan 1 hok. Of ze kunnen hun flat meenemen. Ben je toevallig ervaren in nagels knippen van konijnen en cavia's? Daar hebben mensen ook veel intresse in

het enige wat ik weet is dat je een paar millimeter vanaf het levende moet knippen. ook heb ik een speciale knipschaar voor nagels, zon gewone schaar met aan elke mes een ''kuil''.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:02

Van te voren idd afspreken wat te doen als een dier ziek wordt, ofwel telefonisch contact ofwel zelf beslissing nemen naar de DA te gaan, en de kosten voor de eigenaar.

Do's: Goede kwaliteit hooi hebben. De mogelijkheid tot 2x per dag voeren!
Don'ts: Contact tussen de dieren. Konijnen optillen.. Dus de mogelijkheid tot de ren hebben ze niet zoveel aan je kunt beter een goed hok hebben. Tenzij de eigenaar toestemming geeft, maar ik zou het bijv echt niet willen dat ze opgepakt zouden worden, dan krijg ik ze weer bang terug..

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:03

Ik doe dat zelf goedkoper. 3 euro maar. Ben ook nog aan kijken kwa prijzen ;) en cavia beertjes die nog ballen hebben kan je niet in dezelfde ruimte zetten waar de zeugen staan. Behalve als die gecastreerd is en groep vrouwen heeft. Dan kan het.
Soms kan je beter ietsjes te ver van lever zitten. Had van de week konijn. De leven zat haast niet dus ik heb ze op goeie maat geknipt. Ben je er angstig voor?

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 23:04

@saskiakefie, 2x per dag voeren is geen probleem.

ook optillen bij konijnen ben ik geen fan van, en het is niet mijn dier dus doe ik ook niets wat de eigenaar niet wil.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 23:06

Paardcool schreef:
Ik doe dat zelf goedkoper. 3 euro maar. Ben ook nog aan kijken kwa prijzen ;) en cavia beertjes die nog ballen hebben kan je niet in dezelfde ruimte zetten waar de zeugen staan. Behalve als die gecastreerd is en groep vrouwen heeft. Dan kan het.
Soms kan je beter ietsjes te ver van lever zitten. Had van de week konijn. De leven zat haast niet dus ik heb ze op goeie maat geknipt. Ben je er angstig voor?

waar angstig voor ? dat ik ze te kort knip daar ben ik wel een beetje angstig voor. voel me dan toch wel verantwoordelijk. maar ben niet bang voor een konijn of cavia met nagels knippen. :o

Paardcool

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 23:08

Dan kan je ook aanbieden om langs mensen te gaan om nagels te knippen in jou woonplaats en Oja laat ze eigen voer meenemen. Cavia's zijn gevoelig voor Voer verandering

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 10:11

Paardcool schreef:
Dan kan je ook aanbieden om langs mensen te gaan om nagels te knippen in jou woonplaats en Oja laat ze eigen voer meenemen. Cavia's zijn gevoelig voor Voer verandering

ik wil me wel aanbieden, maar hoe ga je het bij konijnen doen wie zwarte nagels hebben ? dat word moeilijk zien waar het leven zit.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:22

wat je wil qua entingen? wel of niet ge ente dieren

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:29

Neem eens contact op met konijnen en cavia opvang Marijke in Eastermar. Die doet dit al jaren en kan je vast helpen met de do's en dont's

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 10:52

StalNollie schreef:
wat je wil qua entingen? wel of niet ge ente dieren

dat is vind ik eigen risico, daar moeten ze zelf verantwoordelijk voor zijn.

zouden jullie per kooi een bedrag per dag rekenen of per dier ?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:55

Ik zou per dier doen.. een kooi met 1 dier hoeft tenslotte minder vaak schoon dan een kooi met 2/3 dieren er in.
Daar heb je dus wel meer werk van, terwijl de kooi misschien even groot is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:55

Ik zou per dier rekenen, voorkom je ook mee dat er 4 in een hokje worden gestopt omdat dat minder kost

Verder zou ik nagels knippen niet aanbieden aangezien je hier nog moet vragen hoe dat met zwarte nagels moet, ik zou mijn konijnen niet graag als proefprojecten op vakantie doen..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:00

entingen is inderdaad eigen risico maar zo kun je misschien wel klanten mislopen die niet hun dier willen plaatsen bij iemand die de entingen niet op orde heeft.

in een kennel moet je namelijk ook je beesten ge ent hebben anders ben je niet welkom

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:04

Ik zou per dier rekenening, maar voor het tweede dier in dezelfde kooi iets minder rekenen omdat je er wel minder werk van hebt dan 2 losse kooien. Max 2 dieren per kooi aanhouden.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:14

en wat ik alleen aan kan bieden qua bodembedekking is zaagsel/houtvezel, moet ik zelf nog andere soorten bedekking aanschaffen ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:15

Hennep. Zaagsel vind ik zelf veel te stoffig voor dieren die er al met de neus bovenop zitten. Ik heb zelf hemparade dus van de paarden idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:16

Even een hele rare om rekening mee te houden, maar ik hoorde laatst van ons vaste dierenpension (honden en katten) dat er soms dus echt dieren niet opgehaald worden...

Dus misschien handig om daar iets over op te nemen in de algemene voorwaarden...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:45

vuurneon schreef:
Hennep. Zaagsel vind ik zelf veel te stoffig voor dieren die er al met de neus bovenop zitten. Ik heb zelf hemparade dus van de paarden idd.

maar dat is dus persoonlijk, ik zou dit niet aanschaffen maar mee laten nemen.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 11:49

@stalNollie, dat vind ik ook wel een goeien een, want als ik ook nog zelf voor een ander zn bodembedekking moet zorgen dan blijf ik ook bezig :7