paardenslachterij gezocht mbt allergie hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

paardenslachterij gezocht mbt allergie hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:15

Hoe durf ik het hier te vragen, zou je zeggen he ?! :+

Omdat ik bezig ben met een eliminatie dieet voor de hond, ben ik opzoek naar groot aantal kilo's paardenvlees. Liefst onbewerkt om risico's te voorkomen.

Nu wil ik deze het liefst vers van de slacht halen. Iemand enig idee of dit mogelijk is? En zoja waar?

Bij voorbaat dank }:0

vuurneon

Re: paardenslachterij gezocht mbt allergie hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:15

Nijkerk even contacteren?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:18

Die wil ik morgen inderdaad benaderen. Dit is ook de enigste die ik kan vinden. Dus voor het geval het hier niet mogelijk is, zocht ik ook andere.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:18

Misschien handig om even de regio erbij te vermelden.

Maar idd Nijkerk zoals vuurneon al zegt.
Maar bv hier in de buurt heb je ook een slachter die af en toe paarden slacht en daar kan je het ook halen voor je honden.
Maar bv ook bij http://www.herbyversvoer.nl/

Maar kijk anders een op bv http://www.barfplaats.nl vind je best wel veel verkooppunten

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:22

Ik ben niet opzoek naar kvv verkooppunten. Deze kan ik zelf ook vinden en is allemaal vermalen of spiervlees is flink aan de prijs. Deze zijn bij mij ook allemaal bekend. Dus zoek echt een slachterij. Bedankt voor het meedenken.

Kom zelf uit Rotterdam, maar ben bereid om er een stukje voor te rijden.
Laatst bijgewerkt door briitje op 08-06-15 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:22

kivo hondenvoer vers vlees in veldhoven, veel versvlees hondenvoer makers hebben het in assortiment

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:34

briitje schreef:
Ik ben niet opzoek naar kvv verkooppunten. Deze kan ik zelf ook vinden en is allemaal vermalen of spiervlees is flink aan de prijs. Deze zijn bij mij ook allemaal bekend. Dus zoek echt een slachterij. Bedankt voor het meedenken.

Kom zelf uit Rotterdam, maar ben bereid om er een stukje voor te rijden.

Ik vind Herby zelf reuze meevallen qua prijzen en hebben niet alleen kvv hoor. Ik heb daar altijd flinke hompen paardenvlees vandaan gehaald.
Vaak grotere stukken dan bij de slachter hier in de buurt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:39

Het nadeel aan Herby en andere kvv verstrekkers is dat je een minimale hoeveelheid moet bestellen wil je dat de verzendkosten meevallen. En de prijzen wat ik nu voorbij zie komen is 4,50 tot 5,50 per kilo. Stiekem hoop ik dat dat bij grotere hoeveelheden de prijs bij een slachter meevallen. Me hond eet 1 kilo ongeveer per dag. Nou reken maar uit, hahaha.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:41

Mijn hond staat ook op een uitsluitdieet van paarden vlees.Tot nu toe doet hij het er goed op.Een maand of 6 staat hij e rnu op.Ik koop het bij degomeat.nl.Ik koop er bv paardenstoofvlees en knip het in kleine stukjes en droog dat,dan heeft hij ook snoepjes.Maar ik koop er paarderibben of paardenbeen met vlees aan,ze hebben veel onderdelen te koop.
Het heet nu blijkbaar dogmeat http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... x&cPath=92
Ik vond alleen het paardensnijsel niet zo goed erg veel vet.
Mijn hond is trouwens wel mager er van geworden,ik moet hem veel meer voeren als van ander vlees.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 21:46

Ik heb gekeken bij dogmeat en bestel daar ook. Ben nu begonnen met kalkoen, maar wil na 1 maand-6weken paard toevoegen. Het is voor mij niet betaalbaar om 6 weken lang enkel paard te geven. Het kost me 150 euro per maand aan enkel vlees. (1 kilo per dag, dus reken maar uit) Hier zit dus geen snack bij. Die ik overigens ook zelf droog. (ooit eens gekocht en komt nu maar mooi uit) :D. Voorheen betaalde ik minder dan de helft. Geeft niet dat het iets duurder word, maar het moet wel haalbaar zijn.

Offtopic: Waarom staat jou hond al 6 maanden enkel op paard. Van elimineren is elke 6 weken 1 diersoort toevoegen toch de bedoeling? Of vergis ik me in jouw situatie?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:46

Volgens mij had die zoon van Herby ook iets in de buurt van Bergschenhoek, Richard versvoer of zoiets.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:49

Ik weet niet waar je woont maar in nieuw weerdinge zit een (paarden) slachter en ook in Stadskanaal worden er paarden geslacht

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:51

Herby kan je ook ophalen op drie punten in Nederland. Wij voeren het in het pension (eigenaresse is mede-eigenaresse van Herby) en ik vind het vlees van zeer goede kwaliteit. We hadden hier pas ook een hond die alleen op puur paard mocht.

Ik weet niet hoe duur het per kg is bij de slachter, maar bij Herby zit je idd rond de 4 euro omdat het gewoon paard voor menselijke consumptie was bij inkoop, maar nu gedegradeerd naar cat. 3.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:52

Onze hond staat ook op ander voer. Wij voeren hem Naturis, dit merk heeft van alles. Wij hebben onze hond laten doormeten bij een iemand die holistisch werkt. Wanneer je hond jeuk heeft en op voedsel reageert moet je zo wie zo rekenen op 3 maanden + 1 a 2 maanden per jaar dat je hond jeukt. Het kan zo maar zijn dat je hond 2 jaar op "verkeerd" voedsel staat dan is het dus 3 maanden + 4 maanden. Neem de tijd voor het omschakelen. Succes

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:54

Van der Maaten in Schiedam is een paardenslager. Misschien is daar wat te regelen?

Ik heb zelf in het kader van een eliminatiedieet Trovet gevoerd (paard in brok en worstvorm), maar waarschijnlijk is dat niet wat je bedoeld.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:55

briitje schreef:
Ik heb gekeken bij dogmeat en bestel daar ook. Ben nu begonnen met kalkoen, maar wil na 1 maand-6weken paard toevoegen. Het is voor mij niet betaalbaar om 6 weken lang enkel paard te geven. Het kost me 150 euro per maand aan enkel vlees. (1 kilo per dag, dus reken maar uit) Hier zit dus geen snack bij. Die ik overigens ook zelf droog. (ooit eens gekocht en komt nu maar mooi uit) :D. Voorheen betaalde ik minder dan de helft. Geeft niet dat het iets duurder word, maar het moet wel haalbaar zijn.

Offtopic: Waarom staat jou hond al 6 maanden enkel op paard. Van elimineren is elke 6 weken 1 diersoort toevoegen toch de bedoeling? Of vergis ik me in jouw situatie?

8 weken moest de mijne op puur paard daarna ben ik eend bij gaan voeren helaas verviel hij gelijk terug in zijn huidproblemen.Dus zijn we nu aan het zoeken wat er wel bij kan.We hebben al veel geprobeerd.
Bij mij gaat er nog meer door als die ene kilo ik heb een aantal honden en voornamelijk grote.
De allergische hond eet dus vooral door dat paard zo mager is, ook een kilo.Gelukkig verdraagd de rest alles oefff.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 21:57

turtlelito schreef:
Van der Maaten in Schiedam is een paardenslager. Misschien is daar wat te regelen?

Ik heb zelf in het kader van een eliminatiedieet Trovet gevoerd (paard in brok en worstvorm), maar waarschijnlijk is dat niet wat je bedoeld.

Dat ken ik niet,maar is dat ook puur paard?Zitten daar geen vulmiddelen in? Want ook daar kunnen ze weer op reageren.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:05

beatje schreef:
turtlelito schreef:

Dat ken ik niet,maar is dat ook puur paard?Zitten daar geen vulmiddelen in? Want ook daar kunnen ze weer op reageren.

De worst 'one protein' heeft de minste toevoeging. Daar zit paard (of andere proteïnen, je hebt verschillende smaken), olie en guargom in. Niet helemaal zuiver dus, maar goed om de meest voorkomende allergieën uit te sluiten. Meer info op trovet.nl

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:09

Ik heb ook vaak vlees gehaald voor mijn inmiddels overleden Franse bull bij de paardenslager in Schiedam. Hij zit aan de groenelaan. Prima vlees, onbewerkt. Beestje deed het er prima op, had altijd vreselijke huidklachten tot ik met het paardenvlees begon. Ik kan je deze slager echt aanbevelen, verkoopt goed spul.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:10

Ik had altijd het hacheevlees trouwens. Maar je kan ook grote Lappen krijgen :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:12

beatje schreef:
briitje schreef:

8 weken moest de mijne op puur paard daarna ben ik eend bij gaan voeren helaas verviel hij gelijk terug in zijn huidproblemen.Dus zijn we nu aan het zoeken wat er wel bij kan.We hebben al veel geprobeerd.
Bij mij gaat er nog meer door als die ene kilo ik heb een aantal honden en voornamelijk grote.
De allergische hond eet dus vooral door dat paard zo mager is, ook een kilo.Gelukkig verdraagd de rest alles oefff.

pff arme portomonee haha. Snap helemaal hoe het nu is. Had gehoopt dat ik het niet mee zou maken, maar helaas. Zal je net zien he.. Vervelend ook dat hij een terug val had. Welke diersoorten heb je al geprobeerd? Zag je de terug val trouwen snel?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:12

Liesje89 schreef:
Ik heb ook vaak vlees gehaald voor mijn inmiddels overleden Franse bull bij de paardenslager in Schiedam. Hij zit aan de groenelaan. Prima vlees, onbewerkt. Beestje deed het er prima op, had altijd vreselijke huidklachten tot ik met het paardenvlees begon. Ik kan je deze slager echt aanbevelen, verkoopt goed spul.

Deze ken ik niet. Is dat dezelfde als eerder benoemd? Van der Maarten? Dit is ook makkelijk aan te rijden.
Toevallig ook een prijs indicatie?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:32

briitje schreef:
Liesje89 schreef:

Deze ken ik niet. Is dat dezelfde als eerder benoemd? Van der Maarten? Dit is ook makkelijk aan te rijden.
Toevallig ook een prijs indicatie?

Yes, da's dezelfde, was even het adres kwijt...
Van der Maaten, Groenelaan 54, Schiedam. Telefoon 010-4264028.
Even bellen voor een prijsindicatie dus, maar paardenvlees is relatief goedkoop.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 22:41

Paardenvlees is daar relatief goedkoop of in t algemeen bedoel je? Want ik vind het behoorlijk aan de prijs hoor :+

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 22:47

Dat hacheevlees was dacht ik 4.75 per kilo :)