Ik heb al een jaar of 6 twee poezen. Heb ze vanaf kitten af aan en ze zijn uit hetzelfde nest.
Ze gunnen elkaar alleen het licht in de ogen niet.
Nu is de een een stuk dominanter dan de ander en dat laat ze ook graag zien.
Sinds een jaartje ongeveer plast die 'dominante' poes dus in het huis. Het begon dat er 's ochtends wel eens een plasje in de gootsteen lag, als ze de hele nacht binnen waren geweest. (er staat geen kattenbak)
Maar op een gegeven moment plaste ze ook op een zak krentenbollen die op het aanrecht lag en vanaf dat moment moesten we echt oppassen waar we dingen neerlegde. Al kwam je soms de kamer binnenlopen rook je het gewoon en kon je dus doodleuk gaan zoeken.
Eerst twijfelde we dus wie het was, omdat we het nooit zagen, maar op een gegeven moment begon ze ook overal overheen te plassen waar je bij stond en keek ze je nog net niet lachend aan.

Gister plaste ze over een zak houtskool die in de tuin stond omdat we aan het bbq'en waren en vandaag heeft ze dus onze witte gordijnen onder geplast.
Mijn ouders beginnen het ondertussen niet zo leuk meer te vinden.Het zijn enorme buitenkatten, vandaar geen kattenbak. Ik denk ook niet dat dat de oplossing zou zijn, aangezien vandaag de deur naar buiten ook gewoon openstond en ze ook tegen het gordijn begon te plassen.
We denken dat ze dus gewoon aan m'n andere kat wil laten zien dat het haar territorium is. Maar hoe leer je zoiets af??
Verder is ze niet bang of gestrest oid. Het lijkt er juist meer op dat ze zo relaxt is hier dat ze denkt dat zij de baas is in huis.

Iemand die ook zoiets heeft gehad? Of iemand die weet hoe je zoiets af kan leren, als dat al te doen is.
Ik hoor het graag!