Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lauratje_88 schreef:Een kat wil de hoogte in om zich veilig te voelen, ergens onder kruipen gaat de stress en de angst niet tegen. Misschien kun je met plankjes langs de muur hoogtes creëren en als de kat daar dan opzit mag je ze niet storen. Ook hoge krab/klimpalen zijn leuk. Bezoekers moeten haar ook gerust laten dus op geen enkele manier aandacht geven.
Daarnaast zou ik ook zoeken in spouwmuren of er geen geuren van andere dieren zijn, katten plassen vaak over de geur van een vreemd dier als territorium drift.
Ook zou ik zeker een uurtje (al dan niet opgedeeld in halve uurtjes) per dag qualitytime met haar doorbrengen, vooral spelletjes spelen en dan liefst jacht spelletjes zoals achter een balletje rennen of een veer aan een touwtje, vaak een nieuw speeltje introduceren (hoeft niets duur te zijn, mijne zijn al gelukkig met een plastic zak aan een touwtje). Zeker NIET met je handen spelen of te ruw spelen. Mijn man bouwt soms ook katten forten uit dozen die dan een dag of 2 blijven staan, die doen het hier goed. Met spelen en qualitytime kan je haar zelfvertrouwen echt vergroten. Hoe meer qualitytime hoe beter!
SandravdB schreef:Lauratje_88 schreef:Een kat wil de hoogte in om zich veilig te voelen, ergens onder kruipen gaat de stress en de angst niet tegen. Misschien kun je met plankjes langs de muur hoogtes creëren en als de kat daar dan opzit mag je ze niet storen. Ook hoge krab/klimpalen zijn leuk. Bezoekers moeten haar ook gerust laten dus op geen enkele manier aandacht geven.
Daarnaast zou ik ook zoeken in spouwmuren of er geen geuren van andere dieren zijn, katten plassen vaak over de geur van een vreemd dier als territorium drift.
Ook zou ik zeker een uurtje (al dan niet opgedeeld in halve uurtjes) per dag qualitytime met haar doorbrengen, vooral spelletjes spelen en dan liefst jacht spelletjes zoals achter een balletje rennen veer aan een touwtje, vaak een nieuw speeltje introduceren (hoeft niets duur te zijn, mijne zijn al gelukkig met een plastic zak aan een touwtje). Zeker NIET met je handen spelen of te ruw spelen. Mijn man bouwt soms ook katten forten uit dozen die dan een dag of 2 blijven staan, die doen het hier goed. Met spelen en qualitytime kan je haar zelfvertrouwen echt vergroten. Hoe meer qualitytime hoe beter!
Spelletjes en qualitytime zijn onmogelijk, ze vind geen een mens leuk, moet al blij zijn dat ik op anderhalve meter afstand langs mag lopen