Gisteren middag rond 4u ben ik met mijn 6 jarige poes naar de dierenarts geweest (buikpijn en bleef spugen) bij terugkomst het katten mandje in de woonkamer gezet en haar er op eigen beweging uit laten komen. 10 minuutjes daarna het mandje op de vaste plek gezet.
Beide poezen hebben gezamenlijk naast elkaar aan het mandje staan snuffelen waarna de 6 jarige weg liep naar de keuken. De 2 jarige liep haar achterna en begint uit het niets ontzettend geblazen en te grommen. Ik schrok hier nogal van
ze zijn al 2 jaar dikke maatjes.Ik heb ze uit elkaar gehaald en ze tot vanmiddag apart gehouden met eigen kattenbak en eten en drinken. Vanmiddag heb ik ze weer bij elkaar gelaten maar het is er niet minder op geworden. Ze vechten gelukkig niet maar de 2 jarige 'stelt zich ontzettend aan'.
Het vervelende vind ik dat de 2 jarige de 6 jarige wel steeds opzoekt en dan vervolgens voor/ bij haar gaat zitten en dan gaat zitten blazen en grommen. Ze zoekt haar keer op keer op, soms snuffelt ze zelfs maar is echt ontzettend gemeen. De arme 6 jarige durft zich haast niet te bewegen. Ik probeer me er zo min mogelijk mee te bemoeien maar heb ze vanavond toch 2x 'uit elkaat' gehaald.
Ik heb van google begrepen dat dit kan komen door de dierenarts geur. Moet ik dit zichzelf laten oplossen. Het doet me gewoon echt verdriet om ze zo te zien. De feliway is al ingezet en hoop ook dat die aanslaat!
Iemand nog tips?
word gewoon naar van de spanning die heerst. Arme babsi is al niet zo lekker en dan zit er ook nog zo'n kreng op je huid
vind dat echt lastig
bedankt!!
maar mila zoekt al meer toenadering em blaast al een stuk minder. Ze hebben zelfs naast elkaar gedronken. Dus ik denk dat het met een dag wel voorbij zal zijn. Super bedankt voor alle nuttige tips!