Hondje eet slecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Hondje eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 18:44

Hoi!

Omdat ik me wel een beetje zorgen maak, wil ik graag even advies van jullie..
Ons kleine hondje (woont bij mijn moeder), 5 jaar oud, eet de laatste week zijn brokjes niet meer op. Hij eet wel hondenkoekjes en van dat vlees uit een bakje. Kortom, de lekkere dingen eet hij wel.
Vandaag zijn we er achter gekomen dat hij ook binnen plast (ik zag het hem doen), maar hij plast bijvoorbeeld niet tegen de tafelpoot of iets anders, maar gaat staan zoals puppies meestal plassen, geen poot omhoog oid.
Dit heeft hij één keer eerder gedaan, toen vonden we een grote plas met plas, maar we wisten toen nog niet dat hij dat was.
Hij heeft vaker periodes dat hij geen brokken eet, en meestal was dit door de warmte. Maar nu lijkt hij zich ook niet helemaal lekker te voelen.
Hij drinkt verder wel gewoon, speelt op zijn tijd graag en gaat ook mee wandelen.
We wilden het eerst even aankijken, maar mocht het maandag nog niet over zijn of hij stopt helemaal met eten dan gaan we natuurlijk de DA even bellen!
Enig idee wat dit kan zijn?

Bedankt!

KimD

Re: Hondje eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:50

Je kent je eigen hond het beste, als jullie denken dat hij niet lekker is, inladen en naar de dierenarts, dat kan vanalles zijn.

Over het voer, als hij weet dat als hij zijn brokken niet eet hij vlees uit een bakje krijgt heb je het probleem al gevonden. Verwend heet zoiets. :P Gewoon de brokken laten staan tot ze op zijn, als hij honger krijgt eet hij toch wel.

Vergeet niet dat een hond weken zonder voer kan zonder dat er echt gevolgen zijn. Als onze honden dus een dag of 5 à 6 niet eten zijn ze daar toch echt zelf bij, maar blijkbaar hebben ze dan niet honger genoeg.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 18:53

Zou kunnen dat ie een beetje verwend wordt, maar hij kreeg niet direct na de eerste dag geen brokken al vlees, dat was pas gisteren en vandaag... Laten staan kan niet, dan eet de andere het op haha, en hij vraagt zelf niet om eten. (klooien met de voerbak).

Het kan verder dus niet veel kwaad als hij geen brokken eet? Niet net zoals dat bij paarden problemen kan opleveren? (als het te lang aanhoudt dan alsnog DA hoor).

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:55

Nee hoor, als ik me dat goed herinner van mijn studie kan een hond minimaal drie weken zonder voer zonder dat ze daar klachten van krijgen.

Maar die van ons slaan ook vaker een dag of twee eten over, dan hebben ze gewoon geen behoefte aan de energie.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:56

Juist niet laten staan maar weghalen, volgende voerbeurt weer aanbieden en als ie dan nog niet eet, weer weghalen. Maar verder ben ik het helemaal met Kim eens (gebeurt vaker he ;) ) dat als jij het gevoel hebt dat je hondje niet lekker is, je gewoon met 'm naar de DA moet. Het was vandaag wel uitzonderlijk warm, mijn hondje was ook echt veel luier dan normaal. Nu onweert het en is het wat afgekoeld; en nou ligt ie lekker wakker voor de open balkondeur naar buiten te kijken :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:02

We halen ook inderdaad elke keer de bak weg als hij niet wilt eten en de volgende voerbeurt krijgt hij hem weer terug. Van vandaag zou inderdaad door de warmte kunnen komen, dat merken we altijd wel goed aan hem.

Iemand nog een idee over het plotselinge binnen plassen? En dan ook dus niet tegen een tafelpoot of kast om zijn territorium af te bakenen, maar gewoon midden in de kamer als een pup zonder poot omhoog. Dat vind ik toch wel iets vreemds..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:04

Blaasontsteking, pijn aan de prostaat, pijn aan de teelballen, verdraaiing, dat kan heel veel zijn.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:07

Dan wordt het maandag zowieso een ritje dierenarts :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:10

Ivy_ schreef:
Dan wordt het maandag zowieso een ritje dierenarts :)

Kan nooit kwaad. :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:12

Helaas maakt mijn moeder de beslissingen, ik had het liefst vanmiddag al bij de dierenarts geweest.. Maar ze zegt dat als het maandag nog zo is we wel met 'm naar de dierenarts gaan :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:16

Nierproblemen, suikerziekte, blaasproblemen kúnnen ook allemaal dit beeld geven...

Gewoon verwend kán ook, maar zeker ook vanwege het binnen plassen denk ik niet dat dat aan de hand is.

Drinkt de hond normaal, of misschien juist wel wat meer dan normaal?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-15 19:18

Ik heb er niet zo op gelet, maar heb hem vandaag meegemaakt en hem niet meer zien drinken als normaal.
Dacht ook eerst verwend, maar dan gaat een hond niet ineens binnen plassen.. Heeft ie nog nooit gedaan, behalve als pup zijnde en nog niet helemaal zindelijk..