help een nieuw konijn er bij wanneer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

help een nieuw konijn er bij wanneer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:12

Vanmorgen het vrouwtje in laten slapen, het mannetje bleef over. Hij ligt echt heel zielig in zijn huisje, nu heb ik de opvang gebeld en die zeggen een konijn moet de tijd krijgen om te rouwen dan pas zet je er een ander vrouwtje bij. Zijn jullie het hier mee eens?

Mioux

Re: help een nieuw konijn er bij wanneer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:20

Ik zou op zich zelf wel even wachten, weekje of 2 tot max een maand. Even de rust vinden zodat hij weet dat hij echt alleen is en zo kan je erna een mooi maatje zoeken via de opvang en matchen. Anders heb je best kans dat hij nog denkt dat t andere konijn er misschien nog wel is, en dan er dus een derde wiel aan t rad komt. Hoe raar t ook klinkt ;).

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:21

Nee, ik dacht dit zelf eerst ook en heb toen contact opgenomen met de opvang. hun zeiden dat je het beste zo snel mogelijk er een nieuw vriendje bij kunt zetten. Ik heb toen ook een week later er een nieuw vriendje bij gehaald en mijn konijn is weer helemaal happy!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:22

Oke dus wachten is beter dan gaan we dat doen, nee snap het wel hoor maar vind het nu voor hem zo zielig.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:24

Je kan anders ook even opvang Huize Pluis bellen, bekende in deze regio (niet waar jij woont overigens).

Dit is een hele goede opvang die graag advies geeft ! Ze zijn een hele goede, heb er zelf ook gekoppeld en heb een konijntje van hun inmiddels al ruim 1,5 jaar :). Als je vraagt om advies en even uitlegt hoe t zit, dan weet ik zeker dat hun de antwoorden hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:25

Ik woon naast Rotterdam.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:27

Je kan ze wel altijd bellen voor advies :). http://www.huizepluis.nl/contact anders even mailen misschien ook handig. Je kan natuurlijk altijd een opvang bij je in de buurt een konijntje zoeken, maar ik weet van huize pluis kwa advies ze eigenlijk altijd wel goed zitten !

edit:

Wat je ook kan doen is het eens proberen, probeer eens bij een opvang te koppelen, als dit niet lukt (vaak probeer je bv 3 konijnen als nr 1 of 2 niet goed gaan en neem je nr 3 mee naar huis met proeftijd) dan weet je dat het te vroeg is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:37

Er staat niet bij waar hun zitten ?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:41

Huize pluis zit in ede :) Maar dat is denk beetje te ver voor t rijden ? (al zou ik deze zeker wel aanbevelen !) Maar je kan ze altijd wel om advies vragen !

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:42

Mocht je evt een nieuw konijntje willen, heb ik hier een vrouwtje zitten waarvan het rammetje kort geleden is overleden. Ivm verhuizing kunnen we het konijntje niet meer bieden wat we zouden willen.

Ons rammetje zat voorheen ook met een ander vrouwtje die toen is overleden. Na twee weekjes hebben we toen een nieuw vrouwtje voor m gevonden!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:47

Hoe oud is zij?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:48

marleen_usar schreef:
Hoe oud is zij?

Ik stuur je een pb ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:53

Gelijk een nieuw konijn erbij nemen ! Konijnen rouwen niet zoals mensen. Je konijn wordt nu eenzaam

Heel goed dat je er één bij neemt iig !!!

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:55

Inderdaad zo snel mogelijk een nieuwe erbij!! Konijnen gaan daar anders mee om dan mensen en hebben meteen een nieuw maatje nodig, ze kunnen anders van eenzaamheid ziek worden of zelfs dood gaan. Fijn dat je je konijn een nieuw maatje wilt geven, laat je weten hoe het met het nieuwe koppeltje gaat? :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 15:24

Ze had er maar 1 maar we gaan gewoon kijken, jullie horen straks meer.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:24

Ja, zo snel mogelijk een nieuwe erbij. Bij mij hebben ze binnen 3 weken vaak al een maatje. Ik merk dat ze daar echt weer van opknappen.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:29

Inderdaad zo snel mogelijk een nieuwe erbij. Toen Spooky werd ingeslapen hadden we na 4 dagen een nieuw maatje. Toen Skippy werd ingeslapen hadden we de volgende dag een nieuw konijn.