Verrassing!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-15 22:02

Man en ik hadden het erover dat het leuk zou zijn om schaapjes te nemen. We hebben hier 3 hectare grond aan huis, waar we niet veel mee doen, buiten drie paardjes erop.
Dus alvast een omheining klaar gemaakt, zodat we dat in ieder geval zover hadden.
Vanmorgen ging ik met onze oudste dochter naar een boekenmarkt en toen we 's middags thuis kwamen, ging man net weg met de andere kinderen.
En toen hij terug kwam, had hij drie schaapjes als verrassing mee genomen! Een ouessant ooitje met twee lammetjes! Je kunt je voorstellen dat ik heel blij was, zulke verrassingen ben ik altijd wel voor in!

Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 01:56

Wow, acht strengen stroomdraad? Dat is grondig :D .
Gefeliciteerd met je schaapjes. Welk ras is het?
Volgende stap, bordercollie aanschaffen...Hoewel met drie schapen op drie ha niet hard nodig...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 09:18

Kuggur schreef:
Wow, acht strengen stroomdraad? Dat is grondig :D .
Gefeliciteerd met je schaapjes. Welk ras is het?
Volgende stap, bordercollie aanschaffen...Hoewel met drie schapen op drie ha niet hard nodig...

Ik doe het graag goed, moet er niet aan denken dat ze ontsnappen. Het zijn ouessantjes, dus hele kleintjes. Ze staan niet op drie hectare hoor, dat wordt me een beetje te gek met acht stroomdraden ;).

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:30

Geloof ik, wij moeten vele tientallen hectares omheind houden.

Gelukkig zijn ze redelijk in orde op de boerderij die we onlangs gekocht hebben. Daar is een (hier veel gebruikte) combi van schapennet en prikkel( >;) ) draad.

Wij vernieuwen waar nodig het met 5 strengen stroom, redelijk veilig en hier (IJsland, middle of nowhere) maakt het niet zoveel uit als er eens een tussenuit piept (lopen de hele zomer sowieso vrij buiten de omheining).

ouessants zijn grappig, heb iemand gezien op een bordercollie forum met zulke mini´s; de hond was groter dan de schaapjes _O-

Veel plezier met ze.

chimello

Re: Verrassing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:34

Wat een leuke verrassing!