Dieren verhuren wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Dieren verhuren wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 20:06

Via een filmpje kwam ik op deze site terecht, en ergens kende ik het wel maar het is zover weg gezakt dat ik nu weer zwaar verbaasd ben... :oo

http://www.animalverhuur.nl/

Wat vinden jullie hiervan..?

Eske_B

Re: Dieren verhuren wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:08

Het ligt eraan... als er zo'n verzorger bij blijft en de dieren niet aan iedere gek mee worden gegeven. Het gebeurd wel vaker toch?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:08

Prima toch, beter een goed bedrijf die weet wat hij doet dan een of andere boer die zomaar wat doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:11

Als het goed isblijven de mensen er gewoon bij. Net als je wel eens ziet met het verhuren van rendieren met kerst. etc. Zijn altijd vaste verzorgers bij. Alleen heb ik ook pas voorbij zien komen dat je ook een huifkar kan huren met een paard en daar zelf mee mag gaan mennen. Dat is uiteraard al lang zo, maar dat vind ik eigenlijk niet zo fijn. toen ik nog op de basisschool zat was er een meisje uit mijn klas die ineens met haar ouders en zusje met een huifkar 4 dagen op pad gingen. Mensen wisten totaal niks van paarden. Hadden nog nooit op een paard gereden, laat staan dat ze wat van mennen en tuigage afwisten. Maar toch mochten ze met de huifkar op weg. Weet niet of dat nu nog zo is of dat je op zijn minst een menbewijs moet hebben om te huren?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:21

Mobiele kinderboerderijen bestaan al langer, ik kende er een waarmee kleine kinderen ook op ezels mochten rijden, onder begeleiding. Ezels werden wel vastgehouden en er moest altijd een ouder meelopen. Ze namen altijd schapen, ezels en konijntjes mee.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 20:27

oke ik zag dit filmpje waar ze de hele dag met een biggetje en zwaan aan het zeulen waren die het duidelijk warm hadden. En toen zag ik de link dus dan snap je dat ik niet zo'n goed beeld krijg...
https://www.youtube.com/watch?v=6bn30X2HcNs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:35

Zolang ze ervoor zorgen dat de dieren niet te veel in de stress schieten zie ik het probleem niet.
Met je paard of hond ergens heen gaan is toch ook niet raar?
Ik rij wel eens langs een bedrijf die dit ook doet en de dieren (oa kamelen) staan lekker in het land als ze niks te doen hebben.. Beter dit dan bedrijven waar de dieren 23/7 opgesloten zitten.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:39

Bij het bedrijf waar ik het over heb, is er altijd toezicht en zijn er regels en treden de verzorgers ook op als er iets gebeurde wat niet door de beugel kon of tegen de regels was.

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:44

Ik woon ongeveer bij hun in de straat (ik weet niet hoeveel locaties er zijn en hoe daar de verzorging is) maar hier is regelmatig de dierenbescherming langs geweest. Ook hebben ze de ene keer weer walibi's en dan weer een stel ezels of struisvogels. De dieren gaan 'op stal' in de trailers.
ook op youtube heb ik een filmpje gezien waar ze voor de grap dieren in een huis hebben gezet puur voor op youtube. in de aftiteling stond dat deze dieren daar ook vandaan kwamen. Alle dieren stonden in het huis door elkaar (de kameel hebben ze met moeite door de deur gekregen). Ik zou persoonlijk nooit mijn dieren voor zo'n doel 'uithuren'. Zoals ik al zei weet ik niet hoeveel locaties er zijn en speelt dit misschien alleen hier maar ik ben er niet zo'n voorstander van... ik weet niet hoe het er op het bedrijf zelf aan toe gaat maar dat de dierenbescherming meerdere keren langs is geweest zegt wel wat.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 21:01

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:03

Black_Devil schreef:
Ik woon ongeveer bij hun in de straat (ik weet niet hoeveel locaties er zijn en hoe daar de verzorging is) maar hier is regelmatig de dierenbescherming langs geweest. Ook hebben ze de ene keer weer walibi's en dan weer een stel ezels of struisvogels. De dieren gaan 'op stal' in de trailers.
ook op youtube heb ik een filmpje gezien waar ze voor de grap dieren in een huis hebben gezet puur voor op youtube. in de aftiteling stond dat deze dieren daar ook vandaan kwamen. Alle dieren stonden in het huis door elkaar (de kameel hebben ze met moeite door de deur gekregen). Ik zou persoonlijk nooit mijn dieren voor zo'n doel 'uithuren'. Zoals ik al zei weet ik niet hoeveel locaties er zijn en speelt dit misschien alleen hier maar ik ben er niet zo'n voorstander van... ik weet niet hoe het er op het bedrijf zelf aan toe gaat maar dat de dierenbescherming meerdere keren langs is geweest zegt wel wat.

Was dat niet bij Stuktv?
Ik vond het best meevallen op het filmpje. Zaten geen agressieve beesten tussen en het lijkt mij dat zij hun beesten het best kennen.
Denk ook niet dat die beesten daar lang hebben gestaan. :P

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:09

Ja dat filmpje haha :P de dieren hadden het daar ook niet bepaald slecht. Maar de dierenbescherming is wel vaker langs geweest en meerdere mensen in het dorp hebben er ook zo hun bedenkingen bij...
ik wil niet het bedrijf de grond in stampen maar zou mijn dieren niet graag voor evenementen etc uithuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:27

''Is je moeder ook goed met dieren?'' ''Ja we hebben een kat!''
:')