Daphne__ schreef:Nou, ik denk dat deze vogel niet meer vanzelf weggevlogen was.... Jonge vogels die uitvliegen, liggen niet op de grond alleen nog met hun ogen te knipperen.
Heb op de dierenambulance gewerkt en deze vogels haalden wij altijd op. Liep hij gewoon rond, proberen te vliegen etc, dan niet.
zou ik niet te hard zeggen..
vorig jaar woonde ik aan het lauwersmeer, daar zat een kauwtje op het dak van de auto te knipperen
en liet zich ook zonder pardon oppakken en in de struik zetten (op de auto laten zitten als ik weg moet is een beetje vragen om moeilijkheden).. bleef daar ook zitten als een brokje ellende, geen kik, alleen wat knipperen met de oogjes.. half uurtje later kreeg ik van mijn vriend een sms'je dat hij vanuit het huis zag dat ze druk aan het voeden waren.. en weer een uurtje later dat hij zich in de bosjes had teruggetrokken. een dag later was hij weg.
ook twee achter in de tuin gevonden.. ook stilletjes en in zichzelf..
niet zo vreemd.. als ze uitgebreid gaan zitten kwetteren of rondhupsen had een van onze katten ze te grazen genomen. het feit dat ze stil bleven zitten, zorgde er juist voor dat ze niet gegrepen werden.
alleen de ouders maken kabaal, althans dat is mijn ervaring.. er waren geen vogeltjes die probeerde weg te komen of druk fladderden.. ze probeerden zich allen stilletjes te verbergen en verzette ook geen poot als je in de buurt kwam.