Gister op stal vonden de eigenaren vijf jonge pimpelmeesjes in een buis van ong 80cm diep (op dd grond zat t nest, verticale buis). Zitten al in de veren en ik gok op twee weken oud. Mensen vroegen aan mij wat het beste was, (ik heb zelf parkieten en ook jongen) maar ik zei, dierenambulance bellen. Die was gebeld, zouden langskomen. Uurtje later belden ze en zouden ze later komen. Rond half twaalf werd weer gebeld maar ze moesten ze er zelf maar uit halen en dan gewoon laten. Helaas kon dit niet door hun twee katten.
Ze hebben ze in een doos in een afgesloten stal gezet waar twee waren overleden. Het was zo'n kleine ruimte dat ze in elkaar gegroeid waren. Uurtje later heb ik ze opgehaald, ze zitten nu in een nestblok van parkieten met een doek erin, in een klein kooitje en dan in de woonkamer omdat het vrij koud was.
Ze hebben super gegeten, beetje nat eivoer van de parkieten, gedroogde meelwormen en nat kattenvoer.
Maar nu? Naar hoeveel uur moeten ze gevoerd worden? En is er toevallig iemand die weet hoe oud ze ongeveer zijn?
Ze slapen nu af en toe maar maken ook goed geluid.

maar een gansje lijkt me net een tikkeltje makkelijker, vooral omdat die niet meer met de hand gevoerd hoefden te worden.
.
het betekend niet veel, maar ben er blij mee. Rond drie uur ben ik in slaap gevallen en kwart over zes wakker geworden omdat er twee honger hadden, heerlijk om wakker te worden met dat geluid, want wist gelijk dat ze nog leefden. (Ze staan op mijn kamer nu, de kat gaat ze anders pesten -.-)