Kat met te korte nagels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Kat met te korte nagels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:57

Zo af en toe controleer ik de nageltjes van m'n katten. En vandaag zag ik dat bij Talú de nageltjes wel errug kort waren :wow: Meerdere nageltjes waren tot bloedens toe afgesleten. In huis heb ik nooit een drupje gezien, dus het zal minimaal zijn geweest, maartoch..
Alle nageltjes aan alle voetjes zijn te kort, alleen z'n 'duimen' niet. De nageltjes zijn haast maar een kwart van wat de andere twee katten hebben, zo kort. Ze zijn lelijk, half afgeschilferd. En ik heb het idee dat het toch wel gevoelig is, ik mag er niet teveel aan zitten.

M'n katten komen elke dag buiten. Om uit de tuin te komen, moeten ze op de schutting springen. Die is 1,70 m hoog en van grof beton. Hierdoor slijt de boel wel sneller natuurlijk, zeker omdat ze soms wel 10x per dag op en af springen. Maar zouden m'n andere twee katten dan ook niet slijtage moeten hebben?

Is er een manier om Talú z'n nagels sterker te maken?

Keet

Re: Kat met te korte nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:59

Mijn katertje bijt ze zelf af, ook vrij kort. Dat zou nog een mogelijkheid kunnen zijn naast het slijten.
Dat hij ze zelf kort houdt en dat het extra slijt van de muur

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:03

je doet er weinig aan alleen weet je zeker dat het door het op en af springen komt want dan trekken ze normaal hun nagels in bij afsprong.
afgesleten nagels is meestal als ze zich vast grijpen en dan een klap krijgen aanrijding bijv of als ze zich vastgrijpen in een boom

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 18:55

Hij heeft altijd mooie nagels gehad, toen het nog binnenkatten waren.
Toen ik hem haalde uit het asiel, had hij nog nooit een krabpaal gezien. Toen waren z'n nagels heel lang. Daarna is dat dus bijgesleten tot normale afmetingen.
Het is echt sinds dat ze dagelijks buiten komen #)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 18:57

Zou je iets voor de muur kunnen zetten zodat de sprong wat minder hoog is?

Anoniem

Re: Kat met te korte nagels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:00

Ja, bijvoorbeeld een hoge kruk of een krabpaal. :j

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:01

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 19:31

Ik heb de vuilbak erbij gezet. Dan maar een stukje lopen met alle restjes. Hoop dat dat gaat helpen!

Kan het echt door een tekort aan vitamines komen? Ze krijgen KVV en brok, zodat ze zo volledig mogelijk eten. Hun vacht is dan ook in topconditie. Enkel Talú z'n nageltjes..

Ik zag vandaag dat er nu enkele nageltjes volledig weg zijn ;( Er komt ook helder vocht vanaf, net geen drupje.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:35

Oke dat is dna jullie kant van de muur,maar hoe zit het aan de andere kant?
als hij daar erg hoog moet springen,vrees ik toch dat je op zoek moet naar een andere manier dat deze kant er beter over kan