Ik zit met een klein probleempje waarop jullie bokkers misschien wel een beter antwoord hebben dan ikzelf!
Wij hebben een kuiken die sinds zondag uit het ei is. De kip (krielkip) had al drie andere kuikentjes waardoor ze niet meer op deze ging zitten. Sinds het moment dat het kuiken is uitgekomen hebben we hem zelf 'opgevoed' en onder de warmtelamp gehad. Het was een enorm klein kuikentje en in het begin erg zwak. Kon zelf amper eten/lopen/drinken noem maar op. Nou zit er sinds vandaag behoorlijk wat verbetering in! Hij eet zelf en drinken gaat ook goed. Maar het lopen blijft een probleem.
Het is een enorm lief kuikentje die, wanneer je, je hand in het hok legt, gelijk naar je toe komt rennen om op je hand te springen. Maar hij heeft dus, waar wij bijna wel zeker van zijn, spreidpoten. Zijn voeten staan dus vrij ver uit elkaar en hij kan ook niet goed op zijn pootjes staan. Toch vindt hij het niet erg om rond te lopen, althans dat maken wij ervan omdat hij regelmatig even komt 'kijken'. Dit lees je vaak bij kuikens met spreidpoten wél.
Nou heb ik even rond gegoogled en las ik dat je hier wat aan kunt doen, bijvoorbeeld d.m.v. een elastiekje of iets in die richting. Nou vraag ik mij af wat wijsheid is. Het nog een dag aanzien omdat hij erg zwak was en misschien morgen al beter loopt? Hij loopt namelijk al beter dan maandag (staat iets meer op zijn pootjes). Of morgen even naar de dierenwinkel gaan en klemmetjes halen en hier een elastiekje tussen doen?
We hadden het vanavond al even geprobeerd met zo'n zacht haar elastiekje. Hier was hij het alleen absoluut niet mee eens en het elastiekje probeerde hij er dan ook af te krijgen, met succes..
Wel vond ik dat hij beter op zijn pootjes stond. Z'n pootjes stonden veel minder ver uit elkaar en hij stond ook 'hoger' op zijn poten. Dus morgen misschien maar wel iets van klemmetjes halen? Of hebben jullie een beter idee? Had zag er zo zielig uit met dat elastiekje tussen zijn pootjes, hij deed ook niks anders dan hard piepen en omrollen
. Toch wel sneu zo'n klein beestje.Ik hoop dat mijn verhaal een beetje leesbaar is en dat een van jullie mij kan helpen!
.