vraagje konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DinkyOmie

vraagje konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 13:57

Ik heb een (tam) konijn gevonden bij mij in de tuin!
Van wie hij is geen idee, ik kan geen eigenaar vinden.
Nu zag ik dat het konijn bij zijn oog allemaal bultjes heeft, na wat zoeken op internet kom in uit bij de konijnenziekte. Hij/zij eet en drinkt goed, en is nog erg actief.
Wat moet ik nu doen?
Ik heb het konijn nu tijdelijk in een hok net ren in de tuin gezet.
Straks maar ff naar de veearts :(. Ik wil het konijn best proberen op te lappen, maar dan ga ik het niet meer afgeven als de eigenaren toch nog komen opdagen..
Afbeelding

Wat moet ik doen???

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:03

Het is niet heel duidelijk te zien, maar het lijkt mij eerder schurft of irritatie plekjes. Naar de dierenarts gaan is iig slim.
Zorg ook dat je goed je handen wast, het kan besmettelijk zijn voor andere konijnen en mensen.

Als er een eigenaar op komt dagen kun je gewoon zeggen dat er kosten zijn gemaakt en je die terug wilt als ze het konijn terug willen toch? :)

DinkyOmie

Re: vraagje konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 14:07

Ik hoop dat ik hem kan oplappen en dan snel een maatje voor hem/haar kan vinden :)
Maar dan geef ik hem natuurlijk helemaal niet graag meer terug. :(
Straks eerst maar ff naar de dierenarts. pfff

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:10

Denk er wel bij na dat er nu misschien ergens een klein meisje in tranen staat omdat haar konijn kwijt is he? :)
Ik vind het super dat je het konijn op vangt en er een maatje bij wil zetten! Maar geef de eigenaar wel de kans om het konijn terug te vinden, als er dan over 2 weken nog niemand op is komen dagen kun je er wel vanuit gaan dat dat ook niet meer gaat gebeuren :j

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:14

Als je toch naar de da gaat, laat hem dan gelijk even kijken of er een chip in zit, misschien is de eigenaar dan zo gevonden.
Top dat je het beestje opvangt!

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 14:27

Ik kan het konijn nu toch ook niet aan zijn lot overlaten? Maar ik ga ook geen hoop kosten maken als ik het konijn weer af moet geven.
Hij/zij loopt al 4 dagen hier rond, waarvan 2 dagen bij mij in de ren...

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:35

Je kan ook een asiel in de buurt bellen, zij nemen hem dan in en gaan opzoek naar zijn baasje.nkomt er niemand opdagen voor hem dan lappen ze hem op en proberen hem dan aan een ander konijn te koppelen

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:39

Nee dat snap ik, maar mocht er een eigenaar op komen dagen kun je die kosten natuurlijk terug vragen he? :) Als ze dat dan niet betalen krijgen ze het konijn gewoon niet terug.

Heb je al geprobeerd om de eigenaar te vinden?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:42

melody7 schreef:
Nee dat snap ik, maar mocht er een eigenaar op komen dagen kun je die kosten natuurlijk terug vragen he? :) Als ze dat dan niet betalen krijgen ze het konijn gewoon niet terug.

Heb je al geprobeerd om de eigenaar te vinden?

Klinkt wat bot, maar ik denk dat dat de beste oplossing is. Wacht 2 weken en als er dan nog niemand gekomen is dan komt er hoogstwaarschijnlijk ook niemand :)

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 21:46

Ben naar de veearts geweest met het konijn. Die vond dat HIJ er goed uitzag. Ik moet hem nu 2 weken even alleen laten en in de gaten houden. Als hij over 2 weken nog steeds goed gezond is kan ik er een vriendin bij zetten.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:34

Dan wordt hij eerst gecastreerd neem ik aan? Na het castreren moet je nog een aantal weken wachten tot je een vrouwtje erbij kan zetten.

Goed dat je hem opgevangen hebt en hij nu goede zorg krijgt :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:39

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je al wat gedaan om de eigenaar te vinden?
Gooi briefjes door de deur bij buren, vraag aan buren of zij weten of er iemand in de straat/buurt een konijn kwijt is/ briefje in supermarkt/lantarenpalen in de buurt?

Ik ben mijn konijn ook kwijt geweest. Mevrouw wilde wel eens verder dan de tuin. Gelukkig had ik hele fijne buren 1 straat verderop die haar met 6 buren hebben gevangen (draakje ging steeds onder een auto zitten) en toen ze ons 's avonds zag zoeken door de buurt heeft ze ons aangesproken. Ze wilde de volgende dag beginnen met aanbellen overal. Ben heel dankbaar dat ze haar gevangen heeft en terug kon geven aan ons :j

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 13:53

Ik heb de politie gebeld of er een konijn als vermist opgegeven is. En ik heb het aan enkele buren gevraagd. We hebben een hele grote straat dus ik ben niet overal aan de deur gegaan.
Briefjes ophangen ga ik niet doen, dat kunnen de eigenaren ook zelf doen. En mss denkt er dan wel iemand, ohh leuk een gratis konijn. Of mss om willen ze hem dan om op te eten. (er wonen veel oude boeren hier). Ik heb het ook bij de lokale veearts gevraagd. De veearts kon geen balletjes vinden dus hij is al gecastreerd!