Wij wilden hen allemaal gesteriliseerd hebben want sinds wij eind vorig jaar van appartement naar vrijstaand zijn verhuisd lopen ze vrolijk buiten. Ons X Siamese (Floortje) hadden wij vorig jaar al laten steriliseren, de Maine Coon (Izzy) nog niet want die hoorde je nooit krols en aangezien ze in het appartement toch niet buiten kwamen was dat ook niet nodig. Ons grijze HTK moest ook nog maar die hebben we eind vorig jaar als kitten gekregen.
Dus een afspraak gemaakt voor de beide dames en bleek na voorafgaand lichamelijk onderzoek dat de Maine Coon al zwanger was, niet lang, maar was het wel. Wij hebben toen de weloverwogen beslissing genomen haar dit nestje te gunnen en na dit nest te steriliseren, mede op advies van de assistente. Ons grijze monster Ziza is wel direct gesteriliseerd.

Dus.... 68 dagen later Was het dan zo ver.

Ik heb al vele HTK nestjes geboren zien worden bij mijn ouders op de boerderij vroeger en vele paarden bevallingen gedaan door de jaren heeb, maar een eigen nest is toch verdomd spannend.
Ziza heeft aandachtig naar de bevalling gekeken toen de eerste was geboren en de tweede op weg. Na nummer drie onstspande Izzy zich en was de drie natte wezens lekker aan het vertroetelen. Dit ging zo een tijd door dat ik dacht, nu is het wel genoeg, misschien morgen nog een verassing van een 4é maar hey we zien wel. Het was inmiddels ook al 2.30u geweest en wij zijn maar op bed gegaan.
Snachts rond een uur of 4 er nog een keer af gegaan, en toen waren er inderdaad 4.. toch gelijk.. En sochtens rond 8u trots bij de inmiddels opgedroogde kroost gekeken en wat schetst mijn verbazing???? 6 mini monsters!!!!

We zijn inmiddels een twee weken verder en de monsters hebben hun ogen open En vinden al aardig hun weg. Ze groeien allemaal goed. Waren bij de geboorte allemaal wat licht. Ze zijn inmiddels ook eens nagekeken door de dierenarts en die is dik tevree. 4 van de 6 hebben zelfs al plek.
Ik ben ook erg benieuwd welke enigsinds lang haar zullen krijgen. Ik vermoed 2 van de 6. Maar we wachten rustig af.
Ik zal straks foto's van nu plaatsen.