Help, mijn kat houdt mijn onderbuur wakker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Help, mijn kat houdt mijn onderbuur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 08:56

Hallo iedereen!

Zoals mijn titel aangeeft;onze kat houdt s' nachts onze onderbuur wakker. We hebben hem nu drie weken in huis en het is een herplaatser uit het asiel. Hij is zes jaar en niet volledig onbelangrijk; stokdoof.

Nu zit hij 's nachts in de woonkamer / keuken van ons appartementje. Eerder sliep hij heel veel maar nu hij gewend is bij ons is hij nogal actief. Dit uit zich vooral in rondrennen en niet zo gracieus van de vensterbanken springen. Hoewel ik er zelf (en mijn vriend) niet wakker van word, doet de onderbuur dat wel, en dat is natuurlijk heel vervelend.

We hebben al geprobeerd om zijn balletjes af te nemen (daar was hij heel fanatiek mee) maar dat resulteerde dus in zijn nieuwe rondren gedrag. We hebben laminaat op de grond dus ik begrijp best dat de onderburen zijn gestamp goed horen. Nu proberen we om dat kat voor het slapen moe te maken met spelen, en we dachten dat dat resultaat had omdat we niks meer van de onderburen hoorden. Opeens kregen we vanochtend echter nare dreig app'jes dat wij ons niet aan ons woord hielden en hij nu maar de woningbouw in gaat schakelen. (Alsof wij ruiken dat hij wakker is, als hij dat niet komt melden, -O- ).

Ik ben niet zo bang voor de woningbouw omdat dieren gewoon toegestaan zijn bij ons, maar ik heb wel met mijn onderbuur te doen. Ik ben dus aan het brainstormen wat we allemaal nog meer kunnen proberen. Wat zouden jullie doen?

Het appartement is niet gigantisch, dus ik zit er over na te denken om vannacht het laminaat te bedekken met fleece dekens. Wellicht dempt dat het geluid wat. Andere ideeën? Bedankt!

Ayasha
Blogger

Re: Help, mijn kat houdt mijn onderbuur wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:59

Een tapijt dempt sowieso het geluid wel maar dat is weer zonde van je mooie laminaat natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:00

Als ik nare dreigberichten zou krijgen van iemand, zou ik niet meer met hem te doen hebben. :n
Hij had ook gewoon netjes naar jullie toe kunnen komen.

Ik denk dat Fleece het geluid op zich wel dempt. :j
En verder... het is een kat, die kun je niet trainen.
Je onderbuurman mag blij zijn dat jullie niet net een baby hebben gekregen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:00

Schuimtegels voor kinderen. Zoek maar eens op Google.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:01

mee naar de slaapkamer

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:03

Ik zou eerst even langsgaan bij je onderbuur, om aan te geven wat er nou precies aan de hand is, en of hij misschien ideeën heeft?
En afspreken met hem dat jullie naar een oplossing gaan zoeken, en dat hij duidelijk aangeeft als hij wakker is geweest.
Vervelend zou zijn als jullie ruzie krijgen oid.
Kun je de kat snachts niet opsluiten in een kleinere kamer?
Misschien zijn fleecedekens wel een goed idee! Verder weet ik het ook niet zo goed.. En misschien zorgen dat hij niet meer van de vensterbank kan springen?

Succes!

Ayasha
Blogger

KoudbloedKim schreef:
Als ik nare dreigberichten zou krijgen van iemand, zou ik niet meer met hem te doen hebben. :n

Want een baby springt de hele dag op de grond of die gooi je heel de nacht steeds op de grond? :?
Ben het er mee eens dat hij het anders had kunnen brengen maar blijkbaar is het probleem er niet van gisteren. De buurman ziet natuurlijk verder niet dat TS al pogingen ondernomen heeft om de kat kalm te krijgen. Die denkt gewoon "ik heb het nu al netjes gevraagd en er gebeurt niks!". :)

Inderdaad TS, heeft de buurman zelf misschien ideeën?

KimD

En desnoods, als het echt de spuigaten uitloopt in een bench.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:05

Ayasha schreef:
[naam] schreef:

Want een baby springt de hele dag op de grond of die gooi je heel de nacht steeds op de grond? :?
Ben het er mee eens dat hij het anders had kunnen brengen maar blijkbaar is het probleem er niet van gisteren. De buurman ziet natuurlijk verder niet dat TS al pogingen ondernomen heeft om de kat kalm te krijgen. Die denkt gewoon "ik heb het nu al netjes gevraagd en er gebeurt niks!". :)

Inderdaad TS, heeft de buurman zelf misschien ideeën?
Ja, dat is echt wat ik ermee bedoel. >;)
Ik heb een baby'tje onder me gehad te wonen en deze huilde elke nacht ruim 4 uur lang achter elkaar door.
Dan zou je echt wel willen dat het een poes was geweest die rond rende hoor!

Ik vind het gewoon niet netjes om te gaan dreigen. :n

soesita

Iris82 schreef:
Schuimtegels voor kinderen. Zoek maar eens op Google.

Mijn ervaring is dat katten daar heel graag hun nagels aan scherpen, dus dat ziet er binnen de kortste keren niet uit.

Moe maken gaat volgens mij niet lukken; katten zijn van nature nu eenmaal nachtactief.

Een oplossing is eventueel een kattenkamer waar hij 's nachts in kan. Dan natuurlijk niet boven de slaapkamer van de boze buurman. := En tapijt op de bodem is ook een goed idee.

Goof

KoudbloedKim schreef:

Dus?
Moet je er dan maar niets aan doen?
Niks zo irritant als 's nachts wakker worden door een ander!

TS heb je niet een kleine kamer in huis waar je vloerbedekking kunt neerleggen en waar je de kat 's nachts kunt opsluiten?

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:06

Tapijt wil ik zelf liever niet vanwege stof, haren en lastiger schoonhouden. Ik ben zelf astmatisch.

KoudbloedKim schreef:

:')
Ik heb hem nooit aan de deur gezien. Alleen via de app. Normaal communiceerde ik ook altijd via zijn vriendin, maar die zie ik nooit meer. Ik vind het ook niet zo cool meer om zelf naar hem toe te gaan eigenlijk.

Schuimtegels dempen beter dan fleece? Hmm.

En Jip, mijn slaapkamer ligt boven de zijne, geloof niet dat hij daar op zit te wachten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:07

Hoeveel ruimte heeft een kat nodig om genoeg 'snelheid' te maken dat ie zoveel kabaal kan maken?
Als je die ruimte kleiner kan maken dan de benodigde minimumruimte of je kan de ruimte klein genoeg maken dat je er een tapijt kan leggen (of fleecedekens zoals je zelf al zei) dan lijkt het me niet dat je buurman nog wakker zou mogen worden er van.

KBK ik heb onder iemand gewoond met een hond die heel de nacht rond "trippelde" boven en ik heb naast een pasgeboorne gewoond die nogal moeite had met slapen. Door die laatste sliep ik heen na een tijdje maar die eerste werd ik steeds wakker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:08

Katten kunnen trouwens wel erg hard stampen. _O-
Hier ook regelmatig alsof er een kudde olifanten door de kamer rent.
Zou het niet een kwestie van gewenning en een vast ritme krijgen zijn?
Die van ons slapen de hele nacht door.
We hebben ook een dove en het enige wat anders is, is dat ze wat harder mauwt omdat ze zichzelf niet meer hoort.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:09

Ik vind het ook vervelend voor hem want ook ik houd van mijn slaap. Dus ik zoek echt wel naar een oplossing, hoewel ik ook wel geschrokken ben van zijn - voor mij - plotselinge reactie.

Ik kan proberen om hem op de hal te zetten s' nachts. Wel dichterbij zijn slaapkamer en geen plek voor de kat om naar buiten te kijken oid. Ik wil alleen niet dat hij ook gaat mauwen want dat is zo nog luider aangezien het beest zichzelf niet hoort.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:11

Zou de buurman niet, door de slechte nacht, zelf wat overdreven gereageerd hebben? :D
Ik ben ook geen princesje als ik een slechte nacht gehad heb. :D
Misschien iets terug zenden in de aard van dat je het jammer vindt dat ie dreigt ipv gewoon even te komen praten want dat jullie er wel alles aan willen doen om het op te lossen maar gewoon niet gehoord hadden dat de kat weer rond rende?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:14

Het verbaasd me dat mensen opperen om de kat maar steeds kleiner te huisvesten, in een kleinere kamer of zelfs in een bench... Het dier heeft duidelijk teveel energie en moet dus zijn energie kwijt. Ik denk dat als je inderdaad iets van fleece of stof op de vloer legt dat dat het geluid al enorm dempt. Verder inderdaad overdag veel mee spelen, laserlampje doet het hier erg goed, en wellicht ook andere vormen van uitdaging zoals voeren in een voertoren waar hij het voer zelf uit moet halen en andere denkspelletjes. En niet alleen 's avonds spelen, maar meerdere keren per dag zodat hij hopelijk 's nachts meer slaapt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:16

Amable schreef:
Het verbaasd me dat mensen opperen om de kat maar steeds kleiner te huisvesten, in een kleinere kamer of zelfs in een bench... Het dier heeft duidelijk teveel energie en moet dus zijn energie kwijt. Ik denk dat als je inderdaad iets van fleece of stof op de vloer legt dat dat het geluid al enorm dempt. Verder inderdaad overdag veel mee spelen, laserlampje doet het hier erg goed, en wellicht ook andere vormen van uitdaging zoals voeren in een voertoren waar hij het voer zelf uit moet halen en andere denkspelletjes. En niet alleen 's avonds, maar meerdere keren per dag zodat hij hopelijk 's nachts meer slaapt.

Tja zodra je gaat uitdraaien op burenruzie's is het imo even de kwestie van een korte termijn oplossing te bedenken zodat je, zonder dat er verdere irritaties ontstaan, daarna verder kan gaan met de oorzaak aan te pakken. (dus meer uitdaging enz)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 09:18

Ik denk wel dat hij zelf wat overdreven gereageerd heeft door zijn nachtrust inderdaad. Eerder was hij ook veel vriendelijker. Ik ben zelf gewoon niet zo'n held :D

We hebben gezegd dat wij niet weten dat hij wakker ligt als hij dat niet meld. Maar volgens hem "weten we dat best". Daarna is hij met de woningbouw gaan dreigen. Ik lig daar niet echt wakker van verder hoor maar zoek gewoon naar een oplossing. Ik houd ook van slaap ;)

Fijne tips al in ieder geval. Jullie denken niet dat de kat het op het gillen zet als ik hem in een ruimte stop waar hij niet naar buiten kan kijken?

Hij heeft verrijking zat. Het probleem is dus dat hij ermee aan de sleep gaat / om gooit wat kabaal maakt. De hele dag spelen gaat helaas niet want zowel mijn vriend als ik werken gewoon overdag.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:20

Ayasha schreef:
Zou de buurman niet, door de slechte nacht, zelf wat overdreven gereageerd hebben? :D
Ik ben ook geen princesje als ik een slechte nacht gehad heb. :D
Misschien iets terug zenden in de aard van dat je het jammer vindt dat ie dreigt ipv gewoon even te komen praten want dat jullie er wel alles aan willen doen om het op te lossen maar gewoon niet gehoord hadden dat de kat weer rond rende?

:j

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 09:43

Ik denk zelf dat kat even moet wennen aan z'n nieuwe omgeving. Je hebt hem pas 3 weken.

M'n jonge katten van 1 jaar oud waren de eerste weken/ maanden hyper zodra ik lag te slapen. Race spelletjes op de trap etc. Inmiddels gaan ze zodra ik naar bed ga beide hun eigen mand in om te slapen en als ik 's ochtends op sta liggen ze daar nog.

Ik zou hem zeker niet in een kleinere ruimte zetten. de vloer bedekken met een kleed of fleecedekens lijkt me ook geen optie want daar zal hij mee gaan slepen of hij gooit er iets onder waardoor het heel erg leuk is om er aan te gaan sjorren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:50

En aan het eind van de dag, als jullie niet in staat zijn de kat ´s nachts stil te krijgen, zul je moeten accepteren dat je dit dier niet in jullie appartement kan houden.
Ik kan me de irritatie van jullie onderbuurman goed voorstellen. Het is altijd de verantwoording van de eigenaar overlast van dieren te voorkomen.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:12

Is er misschien een mogelijkheid dmv trappetjes oid dat het dier snachts lekker buiten kan rennen (met kattenluik)?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:18

Jenny, dat lijkt me nou niet echt handig met een dove kat. Levensgevaarlijk.

Vervelend dat je buurman er zoveel last van heeft. Die van mij zijn dan 's nachts niet zo heel actief geloof ik, ze slapen altijd op m'n bed. :')

Weet je waar de slaapkamer is van de meneer in kwestie? Kun je daar (tijdelijk) een kleed leggen op de plek boven de slaapkamer om te kijken of dat helpt?
Wel vervelend zeg. :(:)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 12:45

Hij komt niet los op zichzelf buiten. Nooit. Wel gaan we het balkon voor hem inrichten en misschien (daar ga ik nog even goed over nadenken) mag hij tzt aan een tuigje op de galerij. Daar lopen meerdere, vriendelijke katten en krijg wel het idee dat hij die interactie heel fijn vind (toont veel interesse wanneer er katten voorbij lopen of bij hem aan de andere kant van het raam komen zitten).

Anyway. Hij gaat niet meer weg. Ik adopteer geen beesten om ze dan toch maar weg te doen. Wat voor draken het dan ook achteraf blijken te zijn :)

Hij heeft vannacht in de hal / bij ons op de slaapkamer geslapen. Hij heeft niet gerent of gemauwd of wat dan ook. Soms krabt hij wel aan zijn paal of graaft hij in zijn kattenbak. Heel normaal dus. Tevens heb ik een active board voor hem gekocht zodat hij bezig kan in de nacht. Ik ben vannacht 1 keer wakker van hem geworden omdat ik hem hoorde graven. Verder niet. Ik heb de buurman nog niet gehoord, mijn vriend wil hem eigenlijk niet meer contacteren :') (ga ik wel doen hoor).