Zoals mijn titel aangeeft;onze kat houdt s' nachts onze onderbuur wakker. We hebben hem nu drie weken in huis en het is een herplaatser uit het asiel. Hij is zes jaar en niet volledig onbelangrijk; stokdoof.
Nu zit hij 's nachts in de woonkamer / keuken van ons appartementje. Eerder sliep hij heel veel maar nu hij gewend is bij ons is hij nogal actief. Dit uit zich vooral in rondrennen en niet zo gracieus van de vensterbanken springen. Hoewel ik er zelf (en mijn vriend) niet wakker van word, doet de onderbuur dat wel, en dat is natuurlijk heel vervelend.
We hebben al geprobeerd om zijn balletjes af te nemen (daar was hij heel fanatiek mee) maar dat resulteerde dus in zijn nieuwe rondren gedrag. We hebben laminaat op de grond dus ik begrijp best dat de onderburen zijn gestamp goed horen. Nu proberen we om dat kat voor het slapen moe te maken met spelen, en we dachten dat dat resultaat had omdat we niks meer van de onderburen hoorden. Opeens kregen we vanochtend echter nare dreig app'jes dat wij ons niet aan ons woord hielden en hij nu maar de woningbouw in gaat schakelen. (Alsof wij ruiken dat hij wakker is, als hij dat niet komt melden,
). Ik ben niet zo bang voor de woningbouw omdat dieren gewoon toegestaan zijn bij ons, maar ik heb wel met mijn onderbuur te doen. Ik ben dus aan het brainstormen wat we allemaal nog meer kunnen proberen. Wat zouden jullie doen?
Het appartement is niet gigantisch, dus ik zit er over na te denken om vannacht het laminaat te bedekken met fleece dekens. Wellicht dempt dat het geluid wat. Andere ideeën? Bedankt!

En tapijt op de bodem is ook een goed idee.