Nieuw konijn erbij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Nieuw konijn erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 21:40

Hallo,

In de week van hemelvaart is helaas mijn lieve konijntje overleden aan een draainek. We hebben haar laten inslapen omdat het niet fair tegenover haar was om haar nog te laten leven. We hebben haar samen met een ander vrouwtje sinds begin december. Het is echt verschrikkelijk om een konijntje te verliezen. Ze staan altijd lekker binnen dus daardoor raak je er nog meer aan gehecht.

Nu is het zo dat Katootje (zo heet ze) nu is overgebleven. Ze lijkt niet veel last te hebben van het verlies. Ze drinkt en eet gewoon en doet nog net zo gek als anders en is ook nog net zo helder als anders. Maar ja, alleen is ook maar zo alleen. Nu zit ik er aan te denken om misschien nog een konijntje aan te schaffen. (Kapotje is 3 jaar, we hebben haar van het asiel net zoals het andere konijntje). Ik heb echter totaal geen ervaring met het samenvoegen van konijnen. Ik vroeg me af of het überhaupt kan om een nieuw konijntje in het hok erbij te doen. Ik hoop het van wel.

Daarom heb ik dit topic geopend in de hoop hier toevallig mensen te vinden die ervaring hebben met het later nog erbij voegen van een konijn. Ik zou graag tips willen. Het hok is echt heel ruim. Een groter binnenhok was er niet.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes
Willemijn

MarlindeRooz

Re: Nieuw konijn erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:42

Een gecastreerde ram er bij nemen! :D
Hebben ze ook een ren?

HorseTimeXL

Re: Nieuw konijn erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 21:44

Nee we hebben geen ren, maar we laten haar dagelijks buiten. We zijn namelijk 5 jaar geleden verhuisd naar een huis met achter een grote ommuurde tuin. We hoeven dus niet op te letten of ze wegloopt. Ook staan er geen planten die giftig zijn waar we voor moeten uitkijken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:44

Toen mijn rammetje overleden was hebben we Emma bij de opvang gekoppeld aan een ander konijntje.. dat ging toen meteen goed. We hebben ze toen samen mee terug genomen en even in ander hok gezet zodat we het grote hok goed konden schoonmaken zodat het niet naar het oude konijn zou ruiken.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:20

Bij een goede konijnenopvang kun je met je konijn op speeddate. :)
En zijn ze ervaren met het koppelen van konijnen. Dan neem je het konijntje waar het het meest mee klikt mee naar huis. :D

Wat sneu dat je konijntje is overleden, sterkte.